Zablokowana kierownica
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zablokowana kierownica
Mam dosyc spory problem, ale mam nadzieje, ze jest jakis chytry sposob na rozwiazanie go. Po pierwsze cos mi pobiera prad przy wylaczonym/pozamykanym na 100 spustow aucie i w efekcie akumulator co 2 dni trzeba ladowac. Jednakze w momencie kiedy akumulator padl i po jego naladowaniu (raz odpalilem po kablach i silnik chodził przez 1h, a drugi raz naladowalem prostownikiem) okazalo sie, ze nie moge ruszac kierownica. Ok, moge minimalnie ruszyc kierownica, ale i tak dochodze do momentu oporu zanim kola drgna. Mozna autem jezdzic do przodu lub do tylu. Odpala bez problemu. Kola sa lekko skrecone. Na pewno nie jest to ta 'zwykla' blokada, ktora ustepuje po kreceniu kierownica i kluczykiem bo ta blokade sie załącza i ustępuje.. Tuz przed pierwszym rozladowaniem akumulatora padlo wspomaganie. Akumulator raczej jest dobry bo kilkuletni ponoc - wg poprzedniego wlasciciela. Nie wiem czy jest to problem mechaniczny czy raczej elektroniczny. Chcialbym uniknac zamawiania lawety:/
Zablokowana kierownica
Co do akumulatora: amperomierz w rękę i pomiar poboru prądu na spoczynku przy zamkniętym, uśpionym aucie. Szczegóły możesz znaleźć pod szukajką. Jeśli pobór jest za wysoki eliminacja odbiorników poprzez odcinanie wyciąganiem bezpieczników. Na pierwszy rzut radio i alarm.
Jeśli zaś chodzi o blokadę to jest to bardzo dziwne. Jeśli nie masz jakiejś dodatkowej blokady typu zeder to pewnie następuje blokada mechaniczna maglownicy.
Jeśli zaś chodzi o blokadę to jest to bardzo dziwne. Jeśli nie masz jakiejś dodatkowej blokady typu zeder to pewnie następuje blokada mechaniczna maglownicy.
Zablokowana kierownica
A nie masz ty u siebie czasem układu wspomagania kierownicy elektrycznego lub elektryczno-hydraulicznego? Może pobór prądu i brak wspomagania sa ze sobą powiązane.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10589
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Zablokowana kierownica
marcin7x5 pisze:A nie masz ty u siebie czasem układu wspomagania kierownicy elektrycznego lub elektryczno-hydraulicznego? Może pobór prądu i brak wspomagania sa ze sobą powiązane.
w Mk5 wspomaganie jest suche elektro-mechaniczne, nie ma tu żadnej hydrauliki, na wet kiedy do sterownika nie dochodziłby prąd to musi dać się kręcić tyle że dość ciężko bynajmniej na postoju,
Zablokowana kierownica
Tak, tam jest nowy rodzaj wspomagania elektromechanicznego z napędem równoległym. Silnik jest przy maglownicy i przenosi wspomaganie przez pasek zębaty do tocznej przekładni śrubowej. Tłoczna przekładnia korzysta z kulek do przenoszenia napędu (tłoczy je) przez co następuje przesuniecie listy maglownicy.marcin7x5 pisze:A nie masz ty u siebie czasem układu wspomagania kierownicy elektrycznego lub elektryczno-hydraulicznego?
Teoretycznie układ nie powinien dopuszczać do zablokowania ale kto tam może wiedzieć co się wydarzyło.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10589
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Zablokowana kierownica
w passatach B6 nagminnie się blokował, myślę że jednak maglownicę trzeba wyjąć i zdiagnozować
Re: Zablokowana kierownica
Dzieki za wskazowki. Czy osoba, ktora jest kompletnym idiotą jeżeli chodzi o samochody (czyli ja) da rade odkrecic te maglownice? Jest jakias instrukcja 'krok po kroku' jak to zrobic? Wystarczy zwykly komplet kluczy czy trzeba miec jakies magiczne narzedzia? Jak nie to trudno, zamowie lawete.
Sytuacja jest nieciekawa bo jestem za granica i nie ma mechanikow, ktorym chcialoby sie pojsc do mojego samochodu.
Sytuacja jest nieciekawa bo jestem za granica i nie ma mechanikow, ktorym chcialoby sie pojsc do mojego samochodu.
Zablokowana kierownica
Czy jest to mozliwe, ze awaria jest zwiazana z komputerem czy jest to raczej problem mechaniczny?
Zablokowana kierownica
grubby88, po pierwsze czy pali Ci się kierownica na liczniku?
Problem jest mechaniczny. Awaria elektroniki czy nawet silnika elektrycznego powinna spowodować po prostu brak wspomagania a nie kompletną blokadę przekładni.
Naprawić tego na tzw "podwórku" nie dasz rady. Wyciągnięcie maglownicy to nie taka prosta sprawa.
PS. nie pisz post pod postem. Edytuj poprzedni post zamiast dodawać następny.
Problem jest mechaniczny. Awaria elektroniki czy nawet silnika elektrycznego powinna spowodować po prostu brak wspomagania a nie kompletną blokadę przekładni.
Naprawić tego na tzw "podwórku" nie dasz rady. Wyciągnięcie maglownicy to nie taka prosta sprawa.
PS. nie pisz post pod postem. Edytuj poprzedni post zamiast dodawać następny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości