Tawrdy pedał hamulca

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

motomysz9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt lis 18, 2011 16:58
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Tawrdy pedał hamulca

Post autor: motomysz9 » ndz kwie 15, 2012 15:39

No i sie stało. Pewnego dnia zdarzyło mi sie ostre hamowanie potem ponowne ze 100km/h przy około 40 pedął zrobił się nagle twardy i szedł jak na łyżwach. Czynności które wykonałem później to odpowietrzanie układu, pompy abs (wag com'em). Wymieniłem pompe hamulcową odpowietrzylem ponownie i dalej to samo. Pedał twardy, odpalam auto trzymam noge na hamulcu i dopiero po okolo minucie pedał opada do tej pozycji w której zawsze hamuje, ruszając autem zaraz po tym trzymaniu hamulca jeden raz auto zahamuje dobrze a kolejne hamowania to mega twardy pedał i auto sie toczy.W Drugim aucie pedał robi sie miekki 3 sekundy po odpaleniu a tu trzeba go deptać zeby zszedł w dół jak powinien...
Nie wiem co mam robić , auto jedzie jak nalezy (turbo daje rade, wiec vacum chyba ok). Przy wyjmowaniu pompy z serva zlazło powietrze jak ze sprezarki to dobrze czy nie ? HELP



Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

Tawrdy pedał hamulca

Post autor: emil429 » ndz kwie 15, 2012 18:56

Według mnie to pompa nie ma nic do twardego padała, a raczej problemem jest tu serwo to one jest odpowiedzialne za to że się lżej hamuje. Zobacz czy przewód który wchodzi do serwa nie jest gdzieś pęknięty może przez to jest twardy. Znajomemu wymieniałem już 3 razy serwo w a3 też miał tak jak Ty nagle hamował i później twardo, po wymianie spokój. To że w serwie jest ciśnienie nie znaczy że jest dobre.


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Tawrdy pedał hamulca

Post autor: szpieg » pn kwie 16, 2012 10:13

w servie powinno byc podcisnienie a nie cisnienie .. ;) czyli serwo 'ssie' powietrze :D


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

motomysz9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt lis 18, 2011 16:58
Lokalizacja: BIAŁOGARD

Tawrdy pedał hamulca

Post autor: motomysz9 » śr kwie 18, 2012 20:31

No tak masz rację szpieg. Dziś wsiadłem i pojechałem golfem. Co zauwazylem hamulce śa ok jak jadę. Gdy stanę i energicznie przypompuję hamulec nagle twardnieje i nie mam wspomagania(twardy pedal) , po czym rusze 1,2,3 hamuję i już jest ok. Dziwne co ? :banghead:



Mati1490
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 22, 2012 22:53
Lokalizacja: elbląg

Tawrdy pedał hamulca

Post autor: Mati1490 » pn kwie 23, 2012 11:34

sprawdz jakie masz podcisnienie w przewodzie do serwa . spróbuj w miejscu przygazowac i zobacz czy wtedy pedal tez bedzi miekki jak podczas jazdy jak bedzie to vakum w smietnik


sprzedam silnik z instalacja osprzętem do toledo I silnik 1.8 monowtrysk 90km ze skrzynią super cena

Mac.re
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 11:20
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Tawrdy pedał hamulca

Post autor: Mac.re » pn kwie 30, 2012 22:36

mam ten sam problem... pod odpaleniu silnika i przytrzymaniu hamulca, pedał schodzi w dół tak jak przy normalnej pracy. Po wyłaczeniu silnika po "podpomowaniu" hamulca, pedał twardnieje... dodam, że w czasie jazdy w trakcie puszczania hamulca słychać dziwne "skrzypienie" (nie wiem jak to nazwać) + uciekające powietrze "psss". Jeśli to serwo dajcie znać jakie to są koszty...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości