Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bambus_j-ce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt kwie 11, 2008 22:30
Lokalizacja: Śląsk

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: bambus_j-ce » sob mar 17, 2012 01:39

Golf IV 1,4 16V 1998rok
Po kapitalnym remoncie silnika ( regeneracja głowicy , wymiana pierścieni, wymiana sprzęgła , wymiana świec , wymiana kabli zapłonowych , wymiana rozrządu , naprawa rozrusznika.
Mój problem zaczął się po około 200km po remoncie.
Jak zgasiłem rozgrzany silnik i po około 10 minutach próbowałem go odpalić i nie da rady.
Dopiero po około 5 próbie kręcenia kluczykiem silnik odpalił ale praca była nierówna ( jakby nie palił na wszystkie "gary" ) Po chwili gdy prze gazuje np do 2000obr/min puszczam pedał gazu a silnik zostaje na 2000obr i po chwili spada.gdy naciskam drugi raz by prze gazować to samo po 3 lub 4 razie już jest ok i auto chodzi jakby nigdy nic.
Mam już zrobione 900km i co 200 km to samo.
Mechanik który remontował silnik twierdzi że wina leży od strony elektrycznej
Pojechałem na komputer i błędy wyskoczyły : czujnik temperatury, sonda lambda i przepustnica.
Elektryk twierdzi że błędy mogły wyskoczyć po rozłączeniu kabli przy rozbieraniu silnika. Ustawił przepustnice do stanu fabrycznego wykasował błędy.
Dziś spotyka mnie znowu to samo :banghead:
Muszę pojechać jeszcze w poniedziałek do elektryka i zobaczyć czy jakieś błędy się pojawiły
Pytałem wielu mechaników i każdy ma swoje teorie ( i co każdy będzie grzebał i dochodził swojej racji )
Jeden twierdzi że to przepustnica drugi ze czujnik temp.jeszcze jeden że włącza się ssanie i zalewa, jeden stwierdził że to silniczek krokowy a inny że sonda lambda.
Proszę o poradę i wskazówki co ewentualnie może być przyczyną .
-------------------
Strasznie parują mi szyby.
Nie wiem czy to wina pogody czy jakaś mała usterka



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: Qto » sob mar 17, 2012 01:44

bambus_j-ce pisze:Muszę pojechać jeszcze w poniedziałek do elektryka i zobaczyć czy jakieś błędy się pojawiły
ważne - numery błędów, opisy w zależności od sprzętów diagnostycznych bywają różne...także daj numery błędów, dalej coś się pomyśli



Awatar użytkownika
VWojtasDE30
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: czw lis 24, 2011 14:39
Lokalizacja: Gliwice--DE.

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: VWojtasDE30 » sob mar 17, 2012 19:35

A propos gdzie robiles remoncik :-k ?ile cie zkasowal za te naprawy? :chytry:



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: iigAlisArr » sob mar 17, 2012 19:46

bambus_j-ce pisze: parują mi szyby
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=144660" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=367288" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=143&t=433397" onclick="window.open(this.href);return false;


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
bambus_j-ce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt kwie 11, 2008 22:30
Lokalizacja: Śląsk

Re: Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: bambus_j-ce » ndz mar 18, 2012 16:16

VWojtasDE30 pisze:A propos gdzie robiles remoncik :-k ?ile cie zkasowal za te naprawy? :chytry:
Remont robiłem w Leszczynach
http://www.fhu-grzes.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na mechanika złego słowa nie mogę powiedzieć bo robota wykonana jest dobrze,tylko ten mały problem z tym odpalaniem.
Oprócz tego remontu silnika miałem wymienione tarcze i klocki przód za całą naprawę z częściami zapłaciłem 3700zł
1000zł za robotę a reszta części.
Na moje życzenie nagrał mi filmiki jak wszystko jest wymieniane :D



Awatar użytkownika
bambus_j-ce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt kwie 11, 2008 22:30
Lokalizacja: Śląsk

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: bambus_j-ce » czw mar 22, 2012 21:56

Po ostatnim skasowaniu błędów ponowny problem z odpaleniem i pojechałem na komputer
Odczyt :
Komputer sterujący systemem 4AV
1 Usterka/rozpoznano usterkę

00522
Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G82
Przerwa lub zwarcie z potencjałem plus
usterka sporadyczna

Czyli wymiana czujnika temp ?
Wykryło jeszcze inne błędy

01218
zapalnik - N200- bocznej poduszki bezp. pasażera
Za duża wartość rezystancji

Centralny zamek z przodu i z tyłu z alarmem DWA
4 usterka/rozpoznano usterkę

00928
jednostka -F220- centralnego zamka po stronie kierowcy
Nierozpoznana wartość sygnału
sporadycznie

00930
jednostka -F222- centralnego zamku drzwi tylnych
Niezrozumiała wartośc sygnału

00931
jednostka -F223- centralnego zamka tylna pasażera
Niezrozumiała wartość sygnału

00953
Ograniczenie czasu oświetlania lampki wewnątrz
niezidentyfikowany stan połączenia
sporadycznie

A mam czasem problemy centralnym zamkiem.Zdarza się że zamek sam się zamyka i otwiera.
Z oświetleniem nad lusterkiem w środku tez bywa różnie,świeci jak mu się podoba.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: Qto » ndz mar 25, 2012 13:47

bambus_j-ce pisze:00522
czujnik temperatury cieczy G62 - obadanie wtyczki, okablowania i na końcu wymiana czujnika. O czujniku tematów cała masa, jeżeli czegoś nie wiesz to na pewno znajdziesz potrzebne info.
bambus_j-ce pisze:01218
rozłącz i złącz wtyczkę pod fotelem pasażera, następnie spróbuj skasować błąd
bambus_j-ce pisze:00928
bambus_j-ce pisze:00930
bambus_j-ce pisze:00931
bambus_j-ce pisze:00953
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053" onclick="window.open(this.href);return false; - przerobienie tego tematu dla wskazanych zamków powinno rozwiązać problemy.



karolcl566
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 13:39

Re: Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: karolcl566 » wt mar 27, 2012 23:47

jeżeli chodzi o przepustnice zrób tak:
1. rozłącz akumulator, zdejmij klemy odczekaj 15 minut (unikniesz konieczności adaptacji przepustnicy)
2. zdemontuj pokrywe filtru powietrze
3. odłącz kostke z kablami
4. zdejmij przepustnice
5. wyczyść ją dobrze (najlepiej płynem do czyszczenia hamulców i szczoteczką do zębów)
5. dokładnie poczyśc miejsca styku blaszki w środku przepustnicy do ścianki
6. aluminiowa uszczelka pod przepustnicą zobacz czy nie jest nigdzie zagięta
7. dobrze dokręć śruby po złożeniu przepustnicy



Awatar użytkownika
bambus_j-ce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt kwie 11, 2008 22:30
Lokalizacja: Śląsk

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: bambus_j-ce » śr mar 28, 2012 07:36

Wymieniłem czujnik i wyczyściłem przepustnice.
Po kilku dniach testowania żadnych niespodzianek
Problem chyba znikł. : :D



abckl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 05, 2009 07:33
Lokalizacja: Tychy

Problem po kapitalnym remoncie silnika GOLF IV

Post autor: abckl » śr mar 28, 2012 07:46

Miałem podobny problem i wystarczyło wymienić czujnik tempreatury.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości