1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Vii » ndz lut 12, 2012 22:34

Witam jakieś 4 miesiące temu była wymieniona uszczelka pod głowica bo szedł olej do układu chłodzenia, a także została splanowana głowica oraz sprawdzona na szczelność i jest ok. Olej jednak cały czas bije do zbiorniczka wyrównawczego dodam, ze poza zbiorniczkiem płyn chłodzący jest czysty, olej jest tylko w zbiorniczku wiem bo odpinając waż zeby spuścić płyn cały płyn był czyściutki bez grama oleju, węże również sa czyściutkie. Za każdym razem jak wyczyszcze zbiorniczek z tego syfu to wraca on po przejechaniu +/- 100 KM głownie wtedy gdy auto sie rozgrzeje do temp 90 stopni. Dla sprawdzenia wyciągłem termostat i przy wyciągnietym termostacie w zbiorniczku nie było ani grama olej, a węże nie sa napuchnięte. Oleju nie ubywa ani grama! Co to jest? Słyszałem ze może być winna obudowa termostatu ale czy to prawda czy mit?



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Micjusz » ndz lut 12, 2012 22:49

wyczysc porzadnie zbiorniczek wyrownawczy. Zostaly sladowe ilosci oleju na sciankach


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: 1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Vii » ndz lut 12, 2012 22:53

micjusz pisze:wyczysc porzadnie zbiorniczek wyrownawczy. Zostaly sladowe ilosci oleju na sciankach
Nie przeczytałeś dokładnie mojego postu, a moze ja dokładnie nie napisałem. No nie istotne. Czyściłem zbiorniczek juz ze 3y razy do idealności i za każdym razem po rozgrzaniu silnika olej wraca, a układ wraz z zbiorniczkiem czyściłem juz hmm z 6 razy ;)



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Micjusz » ndz lut 12, 2012 23:02

hmm. Moze w chlodnicy sa resztki oleju. Dziwna sprawa. Moze warto bylo by chlodnice jakíms roztworem przeplukac. Skoro dopiero jak ma 90 stopni to z duzego obiegu idzie. Dziwna sprawa


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: 1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Vii » ndz lut 12, 2012 23:13

micjusz pisze:hmm. Moze w chlodnicy sa resztki oleju. Dziwna sprawa. Moze warto bylo by chlodnice jakíms roztworem przeplukac. Skoro dopiero jak ma 90 stopni to z duzego obiegu idzie. Dziwna sprawa
No właśnie dziwna jak cholera wiesz troche znam sie na tym wszystkim lecz teraz zgłupiałem totalnie. Cały układ był płukany 6 różnymi specyfikami do usuwania oleju z układu chłodzącego i olej został usunięty lecz cały czas powraca.. Węże czyste, chłodnica czysta a olej co chwila w zbiorniczku wyrównawczym. Masakra. Tak jak pisałem gdzieś czytałem, ze olej może spotykać sie z płynem w obudowie termostatu hmm czytałem, ze tak jest w renault ale czy równiez w VW? W renault to był częsty problem ze przez to szedł olej do płynu.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Haki » ndz lut 12, 2012 23:33

Spuść cały płyn + do tego płukanie obiegu specjalnym płynem + przyjrzenie się pompie wody ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: wojtas46 » pn lut 13, 2012 07:30

Vii, mogła się rozszczelnić chłodniczka oleju , objawia to się właśnie osadem na ściankach zbiorniczka wyrównawczego



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Vii » pn lut 13, 2012 09:46

Haki pisze:Spuść cały płyn + do tego płukanie obiegu specjalnym płynem + przyjrzenie się pompie wody ...
No przecież pisałem, ze płukałem 6 raz cały układ specjalnymi płynami do wypłukiwania oleju z układu chłodzenia.
wojtas46 pisze:Vii, mogła się rozszczelnić chłodniczka oleju , objawia to się właśnie osadem na ściankach zbiorniczka wyrównawczego
Przecież 1.6 nie ma chłodniczki oleju.

Zgłupiałem Panowie, ma ktoś jakieś info odnośnie tego co pisałem o Renault w odniesieniu do VW?



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: psilos1 » pn lut 13, 2012 12:34

[quotePrzecież 1.6 nie ma chłodniczki oleju.][/quote]. I tu się mylisz -te silniki mają chłodniczkę w podstawie filtra oleju .Czy jest możliwość jej rozszczelnienia?Słyszałem o wypadkach wymiany uszczelki pod głowicą ,a winna była właśnie ta "mini"chłodniczka! Obrazek



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: 1.6 SR olej w zbiorniczku wyrównawczym.

Post autor: Vii » pn lut 13, 2012 15:04

psilos1 pisze:[quotePrzecież 1.6 nie ma chłodniczki oleju.]
. I tu się mylisz -te silniki mają chłodniczkę w podstawie filtra oleju .Czy jest możliwość jej rozszczelnienia?Słyszałem o wypadkach wymiany uszczelki pod głowicą ,a winna była właśnie ta "mini"chłodniczka! Obrazek[/quote]
Kurcze, a dawałem sobie ręke odciąć, ze on nie ma chłodniczki oleju skoro mówisz, że ma to już wiem gdzie jest problem pojawiającego sie oleju w płynie chłodniczym. Dodam, ze śmieszni mechanicy chcieli wymieniać uszczelke pod głowica poraz drugi, a nastepni smieszni mechanicy mówili, ze auto ma pękniety blok... BOZE widzisz i nie grzmisz, wróżenie z fusów mnie przeraża. Dzięki za pomoc wielkie. :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości