pompa wspoamgania

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

pompa wspoamgania

Post autor: Piasek » czw lut 02, 2012 13:59

A teraz mi powiedzcie jak wymienić ten olej ?
W jaki sposób ?
Bo wczoraj zajrzałem do firmówki bo zameldowali ze wspomaganie miuńczy... Odkręcam zbiornik a tam sucho.
A wieczorem jedynie Mobila ATF 220 (czerwony) pod ręką miałem - lepszy taki niż wcale no to dolałem jakieś pół litra do stanu bo auto dziś rano w trasę startowało.
No i wypadałoby zmienić go teraz na tego zielonego Febi co właśnie mi przyjechał...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

pompa wspoamgania

Post autor: KamilP » czw lut 02, 2012 15:09

Piasek, przy pompie wspomagania przewody trzeba chyba odłączyć, te dwa i poruszać kierownicą na max w prawo i w lewo żeby olej wyleciał, następnie założyć przewody, potem dolać płynu, pokręcić kierą (albo odpalić auto na chwilę) i tak kilka raz aż stan w zbiorniczku będzie max :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

pompa wspoamgania

Post autor: marcin7x5 » pt lut 03, 2012 18:25

Ważne chyba jest też czy jest to minerał czy tez syntetyk. Ostatnio ktos tu chyba opisywal jak to wlał syntetyka i zaczęły mu sie kłopoty.



Awatar użytkownika
MlodyR1
USA maniak
USA maniak
Posty: 220
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 19:17
Lokalizacja: Korfantów ONY okolice new york

pompa wspoamgania

Post autor: MlodyR1 » pt lut 03, 2012 20:10

dokładnie odkrec jeden przewód z pompy poczym na odpalonym poruszaj kierownicą tylko nie zadługo zakrec przewód i wlej nowy i skrecaj na maksa aby odpowietrzyć układ na maksa az poczujesz ze silnik przygasa i tak kilka razy i powino byc ok


Mój kochany vw http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=446434" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

pompa wspoamgania

Post autor: KamilP » pt lut 03, 2012 21:10

MlodyR1 pisze: poczym na odpalonym
Na odpalonym? A nic mu nie będzie że przez jakiś czas pompa może bez oleju chodzić?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa wspoamgania

Post autor: Paweł Marek » pt lut 03, 2012 22:49

MlodyR1 pisze:odkrec jeden przewód z pompy poczym na odpalonym poruszaj kierownicą
ależ skąd, silnik odpalamy dopiero po zakręceniu obu przewodów i zalaniu nowego płynu. Każda chwila pracy pompy bez płynu jest da niej zabójcza Najbezpieczniej jest odpalić na jak najkrócej i zaraz zgasić, potem dopiero drugi raz odpalić i pokręcić parę razy kierownicą w obie strony od końca do końca, aż wspomaganie zacznie działać, zgasić i uzupełnić płyn


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

pompa wspoamgania

Post autor: KamilP » pt lut 03, 2012 23:28

Paweł Marek, Właśnie mi też tak sie wydaje.. A ciekawe jakby pasek zdjąć i spróbować pokręcić kółkiem? :hmm: Chociaż u mnie dziwna sprawa że jak tak kręcę to raz chodzi leciutko wgl bez oporu a raz czuję że ta pompa pracuje, ciężej chodzi. Nie wiem czemu tak się dzieje..



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

pompa wspoamgania

Post autor: Piasek » sob lut 04, 2012 09:28

NO ja też słyszałem że nie robi się tego na pracującym silniku...
Najłatwiej na podnośniku, kiedy przednie koła są w powietrzu.
Kilka razy pokręcić od oporu do oporu i najwyżej poczekać aż się wszystko wykapie... Następnie skręcić wszystko, zalać nowy płyn i ponownie to samo - kilka razy od lewej do prawej po czy dopiero odpalić silnik, uzupełnić to co pompa wciągnęła i kilka razy na pracującym juz z olejem od oporu do oporu żeby całkowicie się odpowietrzył układ.
I tyle...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
MlodyR1
USA maniak
USA maniak
Posty: 220
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 19:17
Lokalizacja: Korfantów ONY okolice new york

Re: pompa wspoamgania

Post autor: MlodyR1 » sob lut 04, 2012 09:47

Paweł Marek pisze:
MlodyR1 pisze:odkrec jeden przewód z pompy poczym na odpalonym poruszaj kierownicą
ależ skąd, silnik odpalamy dopiero po zakręceniu obu przewodów i zalaniu nowego płynu. Każda chwila pracy pompy bez płynu jest da niej zabójcza Najbezpieczniej jest odpalić na jak najkrócej i zaraz zgasić, potem dopiero drugi raz odpalić i pokręcić parę razy kierownicą w obie strony od końca do końca, aż wspomaganie zacznie działać, zgasić i uzupełnić płyn
o tym samym myslałem ale sie nie dogadalismy


Mój kochany vw http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=446434" onclick="window.open(this.href);return false;

diaksyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob maja 16, 2009 12:44
Lokalizacja: warszawa

pompa wspoamgania

Post autor: diaksyn » ndz lut 12, 2012 11:53

Pompa chodzi jak chodzila,gdzie polecilibyscie odnowe-regeneracje pompy wspomagania? wkurzajace jest to wycie pod obciezeniem i np czy ompa po swojej regeneracji bedzie chodziła ciszej? jaki to jest wydatek ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pompa wspoamgania

Post autor: Paweł Marek » ndz lut 12, 2012 21:56

diaksyn, pełna regeneracja pompy jest kompletnie niepłacalna wobec dużej ilości używek które dostaniesz z gwarancją rozruchową. Opłaca się tylko zmienić w pompie łożysko i simering, ale to może nie pomóc na wycie pompy. Taka zmiana łożyska jest opisana w FAQ, a jej koszt w serwisie specjalistycznym od pomp jakieś 120-150 zeta, plus montaż i demontaż pompy plus nowy olej. Pełna regeneracja pompy kosztowała by pewnie ze 4 stówki więc nikt tego nie robi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

diaksyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob maja 16, 2009 12:44
Lokalizacja: warszawa

Re: pompa wspoamgania

Post autor: diaksyn » ndz lut 12, 2012 22:32

Fajnie wiedziec, oki tez tak myslalem ze nikt na szersza skale sie tym nie zajmuje.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

pompa wspoamgania

Post autor: ciachotdi » pt lut 17, 2012 15:07

jeżeli hałasuje to jest sens a jak nie pompuje to niema sensu !



diaksyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: sob maja 16, 2009 12:44
Lokalizacja: warszawa

pompa wspoamgania

Post autor: diaksyn » sob lut 18, 2012 20:34

hałasuje wlasnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości