1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rozrabiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 11, 2011 12:20
Lokalizacja: Warszawa, Łódź, Sochaczew

1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Post autor: rozrabiak » czw lut 02, 2012 23:25

Witam,

Problem -> mk2 golf 1.3 (madison) 90r.
Od dziś silnik słabo odpala, stał chwilę na parkingu po dłuższej jeździe i niespodziewanie zaczął marudzić.. nie chciał zapalić. Podejrzenie, paliwo, kurs na stację, 5l w butelce po wodzie i.. odpalił... niestety zaczął bardzo nierówno chodzić.

Objawy: poważny spadek mocy, jakby któryś gar przestał pracować, trochę nim trzęsie, odgłos nierównej pracy jak w american mussle. Podejrzenie padło na świece i przewody, które już swoje przeżyły, autko po chwili dostało nowe przewody, nowy palec, świece. Kolejność podłączenia 1-3-4-2 zgadza się ?

Wymiana nie pomogła, auto wciąż słabo pali, nierówno pracuje. Świece suche, niezalane, nieubrudzone. Co może być przyczyną, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić? Please Help. :-(

(założyłem nowy temat w celu dokładnego udokumentowania prowadzonych prac, opisania problemu oraz jego rozwiązania wraz ze zdjęciami, które już niedługo. Ponadto nie znalazłem konkretnej odpowiedzi a jedynie dobre wskazówki dla innych silników)



rozrabiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 11, 2011 12:20
Lokalizacja: Warszawa, Łódź, Sochaczew

1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Post autor: rozrabiak » czw lut 02, 2012 23:31

Krótka przejażdżka, jakby lepiej chodził na wyższych obrotach, na niskich przy próbie sprawnego ruszenia gaśnie.



rozrabiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 11, 2011 12:20
Lokalizacja: Warszawa, Łódź, Sochaczew

1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Post autor: rozrabiak » pt lut 03, 2012 15:09

Nowe przewody, swiece i paluch poprawily start i prace.. ustawienie 1-3-4-2 w tym silniku jest niewlasciwe. Auto pracowalo normalnie dla ustawienia:

1 2
3 4

Nowy objaw.. piszczenie wewnatrz silnika po wejsciu na obroty,
" onclick="window.open(this.href);return false;

to cos powazniejszego.. czas rozebrac glowice, tostac sie az do tlokow. Sugestie ?



sliwka90
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: śr gru 08, 2010 19:36

1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Post autor: sliwka90 » pt lut 03, 2012 21:36

Pierwszy raz taki widzę taki filmik i taki objaw piszczenia raczej nie w silniku jak by coś w środku pierdykło już dawno by zdechł A nie masz gdzieś dziury ??? np głowicy albo pasek klinowy ale raczej nie acz tak a i sprawdź alternator te kółko od niego możne on oddaje takie dźwięki



pomysłowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt lut 03, 2012 18:55

1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Post autor: pomysłowy » ndz lut 05, 2012 11:49

pasek od alternatora patrzyłeś miałem taką samą usterke jeżeli chodzi o pisk tyle że u mnie w golf 2 1.3 nz anternator już siadał aż w końcu przestał sie obracać



rozrabiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 11, 2011 12:20
Lokalizacja: Warszawa, Łódź, Sochaczew

1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Post autor: rozrabiak » czw lut 09, 2012 13:59

tak, to nie to.. pisk jakby z wnętrza silnika. Dziś będziemy wiedzieć, rozbieramy go całkiem - już jakiś czas temu chciałem obejrzeć pierścienie, wałki, nowe uszczelki itd. Sprawozdanie niedługo.



rozrabiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt paź 11, 2011 12:20
Lokalizacja: Warszawa, Łódź, Sochaczew

1.3 ( madison )-słabo pali, nierówno pracuje, spad. mocy

Post autor: rozrabiak » czw lut 09, 2012 16:33

No i się już trochę wyjaśniło.. poza tym piszczeniem miałem problem ze sprzęgłem.. ślizgało się :-( Każdy dobry mechanik od razu powie że docisk lub sprzęglo.. ale zanim zabierzemy się za kupienie części, sprawdźmy sami. Zdjęcie skrzyni nie jest kłopotliwe a może się okazać że to coś innego.. u mnie poszła uszczelka do skrzyni biegów. Uszczelki trzeba wymieniać, sprawdzać i.. mieć ! A u mnie? : sprzęgło ślizgalo się na wysokich obrotach przy nowej tarczy i dobrym jeszcze docisku ze względu na wadliwa "nowa" uszczelke, która ktoś kiedyś założył.. cała tarcza była zalana i sprzegło się ślizgało. Brzz... te tanie podróbki.. nowa tarcza, nowa uszczelka, olej do skrzyni. Na szczęście autko mało jeżdżone więs skrzynia nie została uszkodzona.
( Przy okazji rozebraliśmy blok, wymieniliśmy pierscienie, większość uszczelek .. a co.. :P )

A właśnie nie chce ktoś kupić dobrych, czystych świec i przewodów do Golfa? ;)

Tylna klapa ma dość niefortunnie podlączone przewody, dość szybko się wycierają.. nie działa wycieraczka? Podświetlanie tablicy z tyłu? Sprawdźcie przewody.. z lewej strony z tyłu biegnie przewód do tylnej klapy.

A to dziwne piszczenie? To.. uwaga, uwaga.. Aparat zapłonowy! Kto by pomyślał?! :P



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 14 gości