Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PiotrNet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 02, 2012 22:20

Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu

Post autor: PiotrNet » wt sty 03, 2012 00:14

Witam,
mam problem w moim Golfie II 1.3 + LPG rok. 1989. Otóż od pewnego czasu po przejechaniu ok. 10 km temperatura nagle skakała na wskaźniku do końca i zaświecała się czerwona kontrolka. Po paru oględzinach auta okazało się, że silniczek od wiatraczka na chłodnicy jest zepsuty. Po jego wymianie było lepiej, ale nadal po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów "wywalało" płyn ze zbiorniczka (przez korek). Idąc za radą ojca wymieniłem termostat (który jak się okazało również był w opłakanym stanie) i płyn do chłodnicy zaczął dostawać się do chłodnicy (węże są ciepłe) tylko, że teraz mam nowy problem. Otóż temperatura silnika niesamowicie szybko wzrasta (wystarczy ok. 5-10 minut przy włączonym silniku, żeby doszło do 3/4 na wskaźniku) i dopiero załącza się wentylator. Jak na razie płyn nie ucieka ze zbiorniczka. Ale przeczytałem, że "książkowa" temperatura płynu to 90 stopni C. A tutaj ewidentnie dochodzi do 120 stopni. Gdzie może leżeć problem? Czy jest to może wina pompy wody?



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu

Post autor: Micjusz » wt sty 03, 2012 00:20

albo pompa wody albo walnięty czujnik temperatury w chłodnicy albo walnięty czujnik temperatury co daje sygnał do licznika


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

PiotrNet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn sty 02, 2012 22:20

Re: Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu

Post autor: PiotrNet » wt sty 03, 2012 01:19

Hm... czujnik to raczej nie jest, bo wcześniej pokazywał dobrą temperaturę, a zresztą w tym momencie kiedy pokazuje 3/4 nagrzania na zegarze to pokazuje dobrze (płyn praktycznie się gotuje, bo patrzyłem przy odkręconym korku). Czyli chyba zostaje pompa wody... niestety.



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu

Post autor: Micjusz » wt sty 03, 2012 01:40

jeżeli się gotuje to pompa wody albo czujnik temperatury w chłodnicy ten co załącza wentylator padł.


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Problem z nadmiernym nagrzewaniem płynu

Post autor: zielu » wt sty 03, 2012 13:43

obstawiałbym pompę wody... nie robi ciśnienia i stąd te problemy....
micjusz pisze:zujnik temperatury w chłodnicy ten co załącza wentylator padł
bym wykluczył ze względu chociażby na to że obecnie na dworze jest dość chłodnawo i przy normalnej jeździe chłodnica powinna bez problemu skutecznie obniżać temperaturę bez udziału wentylatora...


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości