Wyciek plynu chlodzacego

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatan99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lut 19, 2009 12:57
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: szatan99 » pn lis 21, 2011 11:24

Mam pewien problem. Od niedawna zauwazylem ze po nocy gdy auto stoi, odjade rano i sa plamy od plynu. Umylem silnik gdzie sieglem. Z przodu jest ok. Wymienilem kruciec plynu bo tam mi lecialo, wymienilem 2 weze bo tez lecialo. I LECI NADAL :( A co lepsze leci z tylu silnika. Mozliwe ze poszla uszczelka pod glowica?

Moe auo to golf II, 1.6 beznyna /gaz , 1991 rok.

nie piszemy całego tekstu pogrubioną czcionką /zielu



Awatar użytkownika
sokol26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
Kontakt:

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: sokol26 » pn lis 21, 2011 11:41

Możliwe, a czemu by nie? Musisz to dokładniej obejrzeć i zobaczyć skąd konkretnie leci.



Vwons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lip 07, 2011 20:31
Lokalizacja: Ruda Sląska

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: Vwons » pn lis 21, 2011 14:52

proponowałbym spuścić z pół lita oleju... mi po 30 min wytrąciły sie "oka" jak w rosole właśnie z płynu chłodzącego... wymieniłem uszczelkę pod głowicą, olej , filtr, i płyn. Po wszystkim było ok, 0 przecieków.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: jhosef » pn lis 21, 2011 15:51

Możliwe, że wali Ci spod uszczelki kolektora na jego kanale wodnym. Tam jest dodatkowy oring. U mnie nieco się poci.
podnieś maskę i odpal silnik. Poczekaj chwilę, jeśli zza gaźnika zacznie się dymić i śmierdzieć rozgrzanym glikolem to masz swój wyciek.
Część płynu zostaje na kolektorze wydechowym i wraz z odpaleniem i rozgrzaniem zaczyna parować.



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: macpat1 » pn lis 21, 2011 19:31

sprawdź czy Ci zaślepki w bloku nie skorodowały na tyle że puszczają


macpat1

Silent23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz gru 04, 2011 13:14

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: Silent23 » ndz gru 04, 2011 13:23

Witam.

Podepne się pod temat.

Otóż w Golfie 1.3 z instalacją gazową mając problemy z ustawieniem regularnych niskich i wysokich obrotów wymieniłem cały gaźnik...obroty się uspokoiły jest git lecz powstał nowy problem....wywala mi płyn chłodniczy na tych dwóch grubych wężach które dochodzą do gażnika z lewej strony jak się patrzy od przodu... wygląda to tak jak by robiło w tych wężach takie ciśnienie że wywala własnie przy gażniku...leje się na pasek klinowy i w ogóle po całym silniku...Jaki zaglądam do zbiorniczka to płyn wraca do niego bo leje się na "powrocie" normalnie...ale jak już autko pracuje to też się leje w zbiorniczku ale przy okazji wywala na tych wężach....opaski założyłem nowe...trzymają...macie pomysły skąd się to bierze??

P.S jak najprosciej sprawdzić czy uszczelka pod głowicą jest w porządku?

Pozdrawiam

Nowicjusz

Na przyszłość nie pisz kilku takich samych postów w różnych tematach // Qto



bolek10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 08, 2011 22:38

Re: Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: bolek10 » ndz gru 04, 2011 14:10

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=431447" onclick="window.open(this.href);return false;



szatan99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lut 19, 2009 12:57
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: szatan99 » wt sty 03, 2012 14:48

Wznawiam temat. Uszczelka kolektora ssacego wymieniona ( oring tez) i nadal kapie. :(:( Jak sprawdzic samemu uszczelke pod glowica? Da sie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wyciek plynu chlodzacego

Post autor: Paweł Marek » wt sty 03, 2012 15:20

Kolego wejdź pod auto i poatrz skąd kapie a nie wymieniaj wszystkiego w ciemno, przecież jak są plamy po autem to musi być widać. Zasugerował ci wyżej kolega cieknący brok (zaślepkę) w bloku silnika, z może to węże od płynu przy nagrzewnicy, a najczęściej w aucie z LPG ciekną węże i trójniki od grzania reduktora.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości