Mam pewien problem. Od niedawna zauwazylem ze po nocy gdy auto stoi, odjade rano i sa plamy od plynu. Umylem silnik gdzie sieglem. Z przodu jest ok. Wymienilem kruciec plynu bo tam mi lecialo, wymienilem 2 weze bo tez lecialo. I LECI NADAL A co lepsze leci z tylu silnika. Mozliwe ze poszla uszczelka pod glowica?
Moe auo to golf II, 1.6 beznyna /gaz , 1991 rok.
nie piszemy całego tekstu pogrubioną czcionką /zielu
proponowałbym spuścić z pół lita oleju... mi po 30 min wytrąciły sie "oka" jak w rosole właśnie z płynu chłodzącego... wymieniłem uszczelkę pod głowicą, olej , filtr, i płyn. Po wszystkim było ok, 0 przecieków.
Możliwe, że wali Ci spod uszczelki kolektora na jego kanale wodnym. Tam jest dodatkowy oring. U mnie nieco się poci.
podnieś maskę i odpal silnik. Poczekaj chwilę, jeśli zza gaźnika zacznie się dymić i śmierdzieć rozgrzanym glikolem to masz swój wyciek.
Część płynu zostaje na kolektorze wydechowym i wraz z odpaleniem i rozgrzaniem zaczyna parować.
Otóż w Golfie 1.3 z instalacją gazową mając problemy z ustawieniem regularnych niskich i wysokich obrotów wymieniłem cały gaźnik...obroty się uspokoiły jest git lecz powstał nowy problem....wywala mi płyn chłodniczy na tych dwóch grubych wężach które dochodzą do gażnika z lewej strony jak się patrzy od przodu... wygląda to tak jak by robiło w tych wężach takie ciśnienie że wywala własnie przy gażniku...leje się na pasek klinowy i w ogóle po całym silniku...Jaki zaglądam do zbiorniczka to płyn wraca do niego bo leje się na "powrocie" normalnie...ale jak już autko pracuje to też się leje w zbiorniczku ale przy okazji wywala na tych wężach....opaski założyłem nowe...trzymają...macie pomysły skąd się to bierze??
P.S jak najprosciej sprawdzić czy uszczelka pod głowicą jest w porządku?
Pozdrawiam
Nowicjusz
Na przyszłość nie pisz kilku takich samych postów w różnych tematach // Qto
Kolego wejdź pod auto i poatrz skąd kapie a nie wymieniaj wszystkiego w ciemno, przecież jak są plamy po autem to musi być widać. Zasugerował ci wyżej kolega cieknący brok (zaślepkę) w bloku silnika, z może to węże od płynu przy nagrzewnicy, a najczęściej w aucie z LPG ciekną węże i trójniki od grzania reduktora.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.