Ściągnięcie paska alternatora (ABS)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Ściągnięcie paska alternatora (ABS)

Post autor: j_a_r_o_o_o » pt paź 14, 2011 20:25

Witam,

Jak sciagnac pasek wielorowkowy, napedzajacy alternator i pompe wody, tylko tak aby zobaczyc czy glosna praca, ktora slychac to wlasnie pompa wody. Chcialbym to zrobic od gory. Ktora sruba z alternatora odkrecic?? Bo z tego co wiem potem wystarczy docisnac alternator i sciagnac pasek, prawda??


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
matiz_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ściągnięcie paska alternatora (ABS)

Post autor: matiz_1990 » pt paź 14, 2011 20:43

Tak, wystarczy odkręcić jedną śrubę, tą z dołu i pasek zsuniesz po dociśnięciu alternatora do podstawy. Jak ściągniesz pasek to sprawdź czy pompa nie ma luzów. Jak ma luz i do tego huczy to wymieniaj od razu, nawet się nie zastanawiaj :-) Nie jest to trudne i powinieneś sobie poradzić jak masz trochę smykałki do majstrowania przy furze :pub: Zakładając dobrze jest sobie delikatnie nałożyć pasek na rolkę i będzie git jak ktoś Ci pomoże i delikatnie pyknie rozrusznikiem, wtedy pasek sam się nasunie na rolkę alternatora. Pamiętaj tylko o poprawnym założeniu z powrotem paska! Pod pompą, a nie tak ja założyłem nad pompa :los2: Pasek ma iść po okręgu :chytry:


Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ściągnięcie paska alternatora (ABS)

Post autor: Paweł Marek » sob paź 15, 2011 12:01

nie nie wystarczy: koniecznie trzeba poluzować śrubę na której obraca się alternator przy naciąganiu a potem na fest ją dokręcić. Dlatego że ona mocuje alternator do łapy a to miejsce musi mieć dobry kontakt dla zmasowania. Pozostawienie tej śruby poluzowanej powoduje że się tam tlenki wytrącają i brak przewodzenia jest, walczyłem z tym dawno temu miesiąc zanim doszedłem czemu mi nie ładuje altek więc korzystaj z tego mojego wkurzającego doświadczenia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Ściągnięcie paska alternatora (ABS)

Post autor: j_a_r_o_o_o » sob paź 15, 2011 13:39

Matiz_1990, Paweł Marek dzieki chlopaki, wlasnie to zrobilem, oczywiscie naciagnalem sobie od razu pasek bo byl luzny. Odpalilem furacza bez wielorowkowego paska i... cisza. Wiec albo altek albo pompa wody, ale bardziej slyychac ten dzwiek (metaliczny z syczeniem) przy dole. Jak krecilem reka altka to byl taki cichy dziwek jednostajny pstryk pstryk, ale przypuszczam ze to szczotki, prawda??
Poza tym kolo od altka widac ze sie kreci nierowno, tak jakby bylo lekko krzywe?? Moze lozysko tez do wymiany?? Jak uwazacie??

Pawel obie sruby dokrecilem mocno, ale boje sie dokrecac na fest, bo czuje ze materialy sa miekkie i boje sie, zeby nie zerwac gwintu.


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości