nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcingg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw maja 19, 2005 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: marcingg » sob sie 13, 2011 09:48

Witam

Nie mam wspomagania hamulców (tzn jest ale tylko przy pracującym na biegu silniku)
Hamulec twardy, trzeba mocno cisnąć żeby hamował.

Sprawdziłem wężyk (zdjęcie poniżej) biegnący od vacum do serwa i mogę nim kręcić swobodnie przy vacum.
Nie jest to jednak wina nietrzymającej opaski bo po jej zdjęciu okazało się że mogę swobodnie obracać króćcem z vacum na którym jest wężyk.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c1 ... ef5a8.html



Samarexus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 13, 2011 21:08

Re: nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: Samarexus » wt sie 23, 2011 19:13

Jeżeli masz wspomaganie hamulców podciśnieniowe, to przy wyłączonym silniku pedał będzie twardy i będzie hamować tylko przy silnym wciśnięciu.Plastykowa końcówka łącząca silnik przez wężyk z wacum u mnie też się daje obkręcać.Jeżeli wspomaganie działa tylko przy silniku na biegu(tak to zrozumiałem), to może wina leży po stronie zaworka zwrotnego (tej czarnej bańki na zdjęciu), przytkanego wężyka lub mocno zużytego silnika.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: Łuki_79 » wt sie 23, 2011 21:06

marcingg, poczytaj jak nareperować tę usterkę krućca :bigok: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204985" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
marcingg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw maja 19, 2005 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: marcingg » wt sie 23, 2011 21:22

wyczytałem na innym forum i zrobiłem rzecz następującą...
małym młoteczkiem oklepałem dookoła mocowanie sworznia (obudowa wacum jest z aluminium i jest dość miękka) i sworzeń przestał się obracać i jest z hamulacami lepiej choć nie do końca...
jak wciskam hamulec przy załączonym biegu (w czasie jazdy) to pierwsze depnięcie jest ładne ale jak oderwę pedał i wcisnę go ponownie to pedał robi się znów twardy od góry i muszę mocniej wcisnąć żeby hamował.
sprawdzę jutro ten zaworek może to on coś blokuje.

ogólnie hamulce też są jakieś dziwne bo nie mogę depnąć tak by zadziałał system abs, (spróbuję sprawdzić działanie abs na mokrym jak będzie okazja tylko prędkość jak czytałem musi być większa niż 30km/h)

"edit"
Pożyjemy zobaczymy... ;-) dam znać jak coś wyczaję



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: grg474 » wt sie 23, 2011 22:19

marcingg, ja znajomej wymieniłem tą pompę bo klepanie dawało częściową poprawę


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
marcingg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw maja 19, 2005 09:41
Lokalizacja: Gdańsk

nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: marcingg » wt sie 23, 2011 22:35

też sądzę że przyniesie to skutek na jakiś czas...
swoją drogą to jakaś niedoróbka fabryczna :ass:



Awatar użytkownika
arek żet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: pt gru 17, 2010 18:01

Re: nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: arek żet » śr sie 24, 2011 11:53

witam sprawdz dwie rzeczy ten zaworek zwrotny oraz zwroc uwagę czy nie jest pęknięta lekko membrana w servo.Prostym sposobem nawet wezykiem ustami sproboj dmuchnac w servo.A zaworek trzeba dmuchac w strone serva i ma trzymać(twarz masz miec czerona he)pozdro



finni
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: nieszczelność między vacum a serwem hamulców?

Post autor: finni » śr wrz 07, 2011 22:01

lub mocno zużytego silnika.
Dlaczego winą może być mocno zużyty silnik? Proszę doprecyzujcie.
U mnie w mk2 dokładnie takie same objawy, jednak na stacjach mówią że wszystko pięknie i ładnie.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości