Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
Witam,
Mam golfa 4 1.9 TDI 100 KM na pompowtryskach. Ostatnio postanowiłem wymienić filtr paliwa, no i powstał pewien problem. Wymontowałem stary, zalałem nowy ON do pełna założyłem wszystko no i po włączeniu silnika zaczęło wyciekać paliwo z miejsca gdzie wchodzi do filtra ten jakby "korek" (nie wiem jak to się nazywa fachowo, ale on wchodzi w to miejsce co jest zaznaczone czerwonym kółkiem na zdjęciu). Nie wiem teraz w czym jest problem, na pewno wiem, że ten nowy filtr trochę różni się od tego starego, na poniższym zdjęciu jest stary filtr i w czerwonym kółku widać taką wyprofilowaną okrągłą obwódkę, a w nowym filtrze to miejsce jest zupełnie gładkie i to mi wygląda na przyczynę problemu. Wydaje mi się, że w tym miejscu jest przepuszczane paliwo.
I teraz chciałem się zapytać czy właśnie w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwonym kółkiem powinna być jakaś uszczelka ? Wydaje mi się że tam nic nie było, ale może podczas wyciągania tego "korka" może gdzieś mi wypadała ? Byłem w sklepie gdzie kupiłem ten filtr i mi powiedzieli, że tam niby nie powinno być żadnej uszczelki. Dali mi tylko takie dwie małe uszczelki, żebym sobie wymienił na tym "korku" (zdziwili się, że nie było ich przy filtrze) i powiedzieli, że tylko to powinno uszczelniać nic więcej. Na razie jeszcze nie wymieniłem tych dwóch małych uszczelek, bo chciałem się najpierw rozeznać w temacie.
Póki co, tymczasowo znalazłem jakąś gumową uszczelkę i nasadziłem ją w miejscu tego czerwonego kółka na zdjęciu, gdyż robiłem to w niedzielę, a wiadomo sklepy były pozamykane, a samochód był mi bardzo potrzebny. Więc na razie jeżdżę z tą moją uszczelką, ale chciałbym to jakoś normalnie rozwiązać, dlatego chciałbym prosić Was o poradę za którą z góry dziękuję.
Mam golfa 4 1.9 TDI 100 KM na pompowtryskach. Ostatnio postanowiłem wymienić filtr paliwa, no i powstał pewien problem. Wymontowałem stary, zalałem nowy ON do pełna założyłem wszystko no i po włączeniu silnika zaczęło wyciekać paliwo z miejsca gdzie wchodzi do filtra ten jakby "korek" (nie wiem jak to się nazywa fachowo, ale on wchodzi w to miejsce co jest zaznaczone czerwonym kółkiem na zdjęciu). Nie wiem teraz w czym jest problem, na pewno wiem, że ten nowy filtr trochę różni się od tego starego, na poniższym zdjęciu jest stary filtr i w czerwonym kółku widać taką wyprofilowaną okrągłą obwódkę, a w nowym filtrze to miejsce jest zupełnie gładkie i to mi wygląda na przyczynę problemu. Wydaje mi się, że w tym miejscu jest przepuszczane paliwo.
I teraz chciałem się zapytać czy właśnie w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu czerwonym kółkiem powinna być jakaś uszczelka ? Wydaje mi się że tam nic nie było, ale może podczas wyciągania tego "korka" może gdzieś mi wypadała ? Byłem w sklepie gdzie kupiłem ten filtr i mi powiedzieli, że tam niby nie powinno być żadnej uszczelki. Dali mi tylko takie dwie małe uszczelki, żebym sobie wymienił na tym "korku" (zdziwili się, że nie było ich przy filtrze) i powiedzieli, że tylko to powinno uszczelniać nic więcej. Na razie jeszcze nie wymieniłem tych dwóch małych uszczelek, bo chciałem się najpierw rozeznać w temacie.
Póki co, tymczasowo znalazłem jakąś gumową uszczelkę i nasadziłem ją w miejscu tego czerwonego kółka na zdjęciu, gdyż robiłem to w niedzielę, a wiadomo sklepy były pozamykane, a samochód był mi bardzo potrzebny. Więc na razie jeżdżę z tą moją uszczelką, ale chciałbym to jakoś normalnie rozwiązać, dlatego chciałbym prosić Was o poradę za którą z góry dziękuję.
Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
jaki ten nowy filt kupiłeś co jest z nim problem? jakiej firmy i jaki symbol wiesZ?
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
Ten filtr powinien pasować. W każdym nowymi filtrze są 2 małe oringi które zakłada się na zawór od podgrzewacza, należy założyć je zgodnie z kolorami w tej samej kolejności jak stare, następnie wciskamy zawór i blokujemy go spinką. Po takim montażu powinno być wszystko dobre.
Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
Wymiana oringów na nowe rozwiązała problem. Mam jeszcze pytanie czy trzeba odpowietrzyć układ ? Bo czytałem na forum i różne były wypowiedzi, jedni mówili, że w tych silnikach samo się wszystko odpowietrzy a inni mówili, że trzeba samemu odpowietrzyć. Jeżeli trzeba samemu to jak to trzeba zrobić ?
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
A to zapowietrzył się? Jeśli nalałeś paliwa na maxa do filtra to nie powinno się nic zapowietrzyć ...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
Nic nie trzeba odpowietrzać, zalewasz filtr ON do pełna, chwila kręcenia silnik się uruchamia, niech chwile popracuje i gotowe.mich32 pisze:Wymiana oringów na nowe rozwiązała problem. Mam jeszcze pytanie czy trzeba odpowietrzyć układ ? Bo czytałem na forum i różne były wypowiedzi, jedni mówili, że w tych silnikach samo się wszystko odpowietrzy a inni mówili, że trzeba samemu odpowietrzyć. Jeżeli trzeba samemu to jak to trzeba zrobić ?
Odpowietrza się przy wymianie wtryskiwaczy choćby, a przy wymianie filtra paliwa układ "sam się odpowietrza"
Wymiana fitra paliwa (wyciekające paliwo)
Wydaje mi się, że nie jest zapowietrzony bo wydaje się, że wszystko pracuje ok, pytałem tylko tak, żeby się dowiedzieć czy trzeba coś jeszcze robić w tym kierunku. Ale jeżeli "sam się odpowietrza" to OK. Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości