co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bulgar_mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 06, 2011 12:27
Lokalizacja: WSI

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: bulgar_mk2 » czw cze 16, 2011 22:30

witam wszystkich. mam problem z silnikiem 1.8 PF ponieważ brakuje mu sporo mocy i ciągnie jak 1.6 albo i to nie. na pb i lpg to samo był ostatnio u mechanika z wadą zapłonu... mechanik trochę go sprawdzał i na dwóch świecach ma tyko 6 barów ciśnienia a mechanik powiedział że powinien mieć min. z 10 i mam pare pytań w tej sprawie:

ile może kosztować generalny remont silnika?
co może być tego przyczyną?
i czy warto w takie coś się bawić?
może ktoś robił taki remont. proszę o pomoc..... :-(



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: dani3lo » pt cze 17, 2011 00:28

słabe cisnienie moze być spowodowane tylko uszczelką. NIe wiadomo może i pierscienie a może zawory. Po sciągnięciu glowicy bd bardziej wiadomo. Zrób próbe olejową to się przekonasz czy pierścienie czy nie. Kupując silnik tak naprawde nie wiesz w jakim stanie jest wiec trzeba się zastanowic. Jak robisz to wiesz ze jest zrobione tak jak nalezy.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: Lucki » pt cze 17, 2011 12:36

6 to stanowczo za mało, 10 to taka wartość graniczna.
ile może kosztować generalny remont silnika?
co może być tego przyczyną?
i czy warto w takie coś się bawić?
może ktoś robił taki remont. proszę o pomoc..... :-(
remont.....hmmm zależny czy robiłbyś sam czy dawał komuś. Jesli sam to tak: pierscionki 130pln, plan glowicy i uszczelka 120pln, panewki korby i gł,ówne 200pln, popychacze 150pln, uszczelniacze zaworów 20pln, pasty zaworowe i cała reszta simeringów to 150pln === 800zł ( ceny podałem Ci orientacyjne, do tego może byc potrzebny jak bardzo zjechane szlif wału i honowanie cylindrów)


wiec widzisz ile kosztują części. Wybór nalezy do Ciebie.


p.s
ja bym robił, bo po takiej naprawie masz pewność że motor sprawny a nie wiadomo co kupisz...


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: Qto » pt cze 17, 2011 12:58

Lucki pisze:ja bym robił, bo po takiej naprawie masz pewność że motor sprawny a nie wiadomo co kupisz...
i to jest najczęściej spotykana opinia...jak zmieniać to tyko na coś mocniejszego, bo jak to samo chcieć wstawiać to lepiej wyremontować i mieć pewność że silnik będzie jak nowy :bigok:



Awatar użytkownika
bulgar_mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 06, 2011 12:27
Lokalizacja: WSI

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: bulgar_mk2 » pt cze 17, 2011 18:43

a jak zrobić taką prubę?

no tak by było najlepiej zrobić remont...

a co do swap-u też myślałem jakiś pasek w 16V ale też nie wiadomo co kupie dzięki za odp.... pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: dani3lo » pt cze 17, 2011 19:05

tu masz o próbie olejowej:

Kod: Zaznacz cały

http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/



Awatar użytkownika
bulgar_mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pn cze 06, 2011 12:27
Lokalizacja: WSI

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: bulgar_mk2 » pt cze 17, 2011 23:36

DZIĘKI POZDRAWIAM :pub:



grabson121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob cze 11, 2011 08:00

co zrobić? remont czy zmienić silnik?

Post autor: grabson121 » pn lip 18, 2011 18:44

Ja tak samo mialem ze swoim PF, cisnienie na tlokach pokazywalo 9,9,7,7 , wina tego wszystkiego byla glowica a dokladnie zle ustawiony gaz gdzie przegrzewalo zawory na trzecim cylindrze, przez co sie nie otwieraly dobrze i nie zamykaly zawory na nim z czwartym bylo to samo. Doprowadzilo to do tego ze wygonilo mi uszczelke pod glowica, remont glowicy sie nie oplacal bo bylo trzeba wymienic wszystkie prowadnice zaworow. Skonczylo sie na wymianie silnika na taki sam(udalo sie znalezc niedaleko na szrocie, gdzie zostal wyjety z jetty i zostalo sprawdzone na miejscu cisnienie na tlokach i pokazywalo po 11 na kazdym, sprawdzone zostalo jakis ta specjalistycznym miernikiem :hmm: do tej pory nie bylo jeszcze problemow po wymianie silnika :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości