Kontrolka ciśnienia oleju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
Niekoniecznie to jest przez niskie ciśnienie bo umnie jeżdził normalnie nic sie nie działo. Tyle że jak pochodził dłużej z mrugającą kontrolką na wolnych obrotach to zawory zaczeły stukać. generalnie to one najpierw dają znać o zaniskim ciśnieniu oleju ponieważ samoregulatory w ten sposób pracują. Musisz jak najszybciej sprawdzić dokładnie ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym silniku być może to tylko pompa oleju to silnik uratujesz ale jak bedziesz jeżdził dalej to bedzie on pomału sie zacierał aż panewke obruci. Sprawdz jakie jest na wolnych obrotach i przy 2tyś i bedzie wszystko wiadomo. Ale jeżeli to silnik to powodem jest dół czyli wał z panewkami powiem ci że ja zrobiłem u siebie bo to jest nie duży koszt jeżeli robisz sam a wiesz co masz. Bo z kupnem używanego to jest róznie można trafić na gorszy niż sie ma a przy tym narobisz sie.
I LOVE MK3
Re: Kontrolka ciśnienia oleju.
pisałem gdzieś wcześniej o moim problemie , że przy 2000obr na rozgrznym silniku zaczyna piszczec brzeczek i mryga kontrolka oleju a przy 2500obr kontrolki sie wylaczają. Wymieniłem olej na Mobil 1 mineralny, filtr oleju na Norauto:( ale nowy, wymienilem dwa czujniki biały i brazowy i dalej pikalo tylko w mniejszym zakresie od 2000-2100obr.Piotrek 2711 pisze:Niekoniecznie to jest przez niskie ciśnienie bo umnie jeżdził normalnie nic sie nie działo. Tyle że jak pochodził dłużej z mrugającą kontrolką na wolnych obrotach to zawory zaczeły stukać. generalnie to one najpierw dają znać o zaniskim ciśnieniu oleju ponieważ samoregulatory w ten sposób pracują. Musisz jak najszybciej sprawdzić dokładnie ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym silniku być może to tylko pompa oleju to silnik uratujesz ale jak bedziesz jeżdził dalej to bedzie on pomału sie zacierał aż panewke obruci. Sprawdz jakie jest na wolnych obrotach i przy 2tyś i bedzie wszystko wiadomo. Ale jeżeli to silnik to powodem jest dół czyli wał z panewkami powiem ci że ja zrobiłem u siebie bo to jest nie duży koszt jeżeli robisz sam a wiesz co masz. Bo z kupnem używanego to jest róznie można trafić na gorszy niż sie ma a przy tym narobisz sie.
Gdzies wyczytalem ze moje czujniki sa w zlych miejscach w podstawce oleju, wiec zamienilem je miejscami i pikanie i kontrolka oleju odezwala sie moze ze dwa razy, a tak dzialo sie to co chwile.
Dzisiaj mialem taką akcję : Samochód rozgrzany, gorąco na dworzu, stoję na światłach , ruszam i nagle silnik gasnie, spadły obroty i mrygała kontrolka oleju. Silnika nie dało się uruchomić, kręcił normalnie ale nie odpalał.
Wieczorem chciałem sholować auto pod dom , przyjechał kolega, chcialem jeszcze raz sprobowac czy odpali, odpalił , choć wczesniej mozna bylo go krecic i krecic i nie dopalał, więc WTF, co to jest ? pompa? elektryka? czy co jeszcze?
Prosze pomocy... musze kupic wskaznik cisnienia oleju?
Mechanik sprawdzał ciśnienie ale na wolnych obrotach i przy roznym zakresie obrotów, ale kontrolka oleju i piszczek wlaczal sie tylko przy jezdzie, wiec teoretycznie nie mogl sprawdzic cisnienia wtedy kiedy problem wystepowal.
Mechanik powiedział że ciśnienie jest ale mogłoby byc lepsze.
Jak sie korek odkręca od wlewu oleju to widać że dociera olej na samą górę.
Mam kupić wskaznik cisnienia oleju i sprawdzic jakie jest podczas jazdy,czy odrazu wymienic pompę, czy to może filtr nie dobry?
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Kontrolka ciśnienia oleju.
a tak wogóle , co się moze popsuć w pompie oleju?
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
W pompie oleju jest zawór upustowy nadmiaru ciśnienia i nieraz w tych silnikach zdażało sie, że sie z jakiegoś powodu zacioł i był otwarty, dlatego było za niskie ciśnienie oleju. A co do twojego problemu to wiesz cięko określić bo mechanik nie podał ci konkretów tylko powiedział ze mogło by być lepsze. Może być że na wolnych jest w miare dobre a powyżej jakiś tam obrotów za mało już wzrasta i załącza czujnik wysokiego ciśnienia, czyli bardzo możliwe, że jest zacięty ten zawór w pompie oleju a jeżeli pompa ok. to niestety kończy sie już dół silnika czyli wał z panewkami i korbami trzeba było by dać do regeneracji. Możesz sobie sam zmierzyć ciśnienie wystarczy zwykły manometr do np. 8bar z przewodem i końcówką na gwint taki jak ma czjunik ciśnienia oleju, wkręcasz go zamiast czujnika białego i sprawdzasz jaki odczyt w pełnym zakresie obrotów. Przy 2tyś obr musi mieć minimum 2bary. Ale jak wymieniłeś czujniki i problem dalej występuje to znaczy że ma jakiś spadek ciśnienia ,ale to nie znaczy że silnik już jest do remontu bo jak wyżej pisałem może to być pompa oleju. Zdejmi mise oleju i przypatrz sie jak wygląda smok w pompie odkręć jedną stope korbowodu zerknij jak wyglądaja panewki, może też być ze smok w pompie jest zabity jakimś syfem ktory ogranicza zaciąganie oleju przez pompe i co za tym idzie jest niskie ciśnienie w obiegu.
I LOVE MK3
Kontrolka ciśnienia oleju.
tzn wiesz , problem z kontrolką i brzęczykiem był przez dłuższy czas, pozniej kontrolka oleju i brzeczek sie uspokoiły i do tej pory nic nie mowią
wczoraj przy rozgrzanym silniku i mega upałem na dworzu poprostu ruszylem spod swiatel i samochod zgasł i zamigała kontrolka oleju i dalej nie mogłem już uruchomić silnika, dopiero wieczorem normalnie go odpaliłem. Czy to mozliwe ze ta pompa sie zaciela i wylaczyla silnik? a wieczorem jak juz silnik ostygł i było chłodniej na dworzu to golfik normalnie odpalił? Możliwe że się wtedy ten zawór odblokował?
W kazdym razie jutro golfik jedzie na wymianę pompy oleju...
Piotrek 2711 jak możesz to daj mi jakąś odpowiedź na te pytania wyżej. Dzięki
wczoraj przy rozgrzanym silniku i mega upałem na dworzu poprostu ruszylem spod swiatel i samochod zgasł i zamigała kontrolka oleju i dalej nie mogłem już uruchomić silnika, dopiero wieczorem normalnie go odpaliłem. Czy to mozliwe ze ta pompa sie zaciela i wylaczyla silnik? a wieczorem jak juz silnik ostygł i było chłodniej na dworzu to golfik normalnie odpalił? Możliwe że się wtedy ten zawór odblokował?
W kazdym razie jutro golfik jedzie na wymianę pompy oleju...
Piotrek 2711 jak możesz to daj mi jakąś odpowiedź na te pytania wyżej. Dzięki
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
Nie pompa oleju niema nic z tym zgaśnieciem silnika wspólnego. A po unieruchomieniu silnika to jest normalne ze kontrolka mruga bo jak silnik stoji to niema ciśnienia. Z tym zgaśnięciem to jest jakaś inna sprawa niewiem może coś z układem paliwowym lub zapłonowym. Zmierz ciśnienie oleju zanim coś zaczniesz wymieniać bo moze wymienisz bez potrzeby.
I LOVE MK3
Kontrolka ciśnienia oleju.
Tydzień temu wymieniałem cewkę na nową-używaną bo mi padła i nie dawała iskry, wymieniłem też świece i kable, może ta nowa-używana cewka coś szwankuje?! możliwe to ?
Wracając do tematu - jakie ciśnienie ma być na wolnych obrotach? bo gdzieś czytałem że przy 2000obr ma być 2 bar czyli na wolnych ma być 0.9-1.0 bar?
Co jeśli będą jakieś inne wskazania? Np przy 2000obr bedzie poniżej lub powyżej 2 bar? Czy to wskaźe winowajcę?
Wracając do tematu - jakie ciśnienie ma być na wolnych obrotach? bo gdzieś czytałem że przy 2000obr ma być 2 bar czyli na wolnych ma być 0.9-1.0 bar?
Co jeśli będą jakieś inne wskazania? Np przy 2000obr bedzie poniżej lub powyżej 2 bar? Czy to wskaźe winowajcę?
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
Na wolnych obrotach w tych silnikach jak są nowe potrafi być nawet do 2 barów ale jak bedzie 1 bar to myśle że bedzie to dobry wynik. A przy 2 tyś musi być minimum 2 bary jak bedzie wiecej to ok może być nawet 6 byle by nie było mniej niż 2 bar. Jak bedzie mniej to już jest coś nie tak i wtedy albo pompa oleju już niedaje prawidłowego ciśnienia albo już są za duże luzy na wale korbowym i po rozgrzaniu traci ciśnienie przez łożyska wału (czyli panewki). A co do tej cewki to może być. Poprostu jak sie to powtórzy to sprawdz czy na wyjściu z cewki idzie iskra jak nie to bedziesz wiedział. Ja kiedyś miałem palec przerywacza złużyty i też miałem różne cyrki z silnikiem.
I LOVE MK3
Kontrolka ciśnienia oleju.
Jesli chodzi o sprawy z tym gasnieciem , to wyczytalem ze to moze byc czujnik halla, jednego dnia moze byc dobrze ale drugiego moze znow wylaczyc silnik, nie wiem jak sprawdzić ten czujnik czy jest dobry czy nie...
Wymienili mi mechaniorki pompe oleju na nówkę , olej na Motul 4100 i filtr na Mann i przy okazji usczeleczka
Szczerze to przed wymianą tych rzeczy nic już nie piskało ale wymieniłem na wszelki wypadek.
Przy okazji jeszcze rozrzad , rolka i pompa wody.
Chce zalozyc wskaznik cisnienia oleju zeby caly czas je kontrolowac. Jezeli teraz bedzie cos nie tak to trzeba bedzie panewki wymienic, ale mam nadzieje ze narazie nie trzeba bedzie.
Wymienili mi mechaniorki pompe oleju na nówkę , olej na Motul 4100 i filtr na Mann i przy okazji usczeleczka
Szczerze to przed wymianą tych rzeczy nic już nie piskało ale wymieniłem na wszelki wypadek.
Przy okazji jeszcze rozrzad , rolka i pompa wody.
Chce zalozyc wskaznik cisnienia oleju zeby caly czas je kontrolowac. Jezeli teraz bedzie cos nie tak to trzeba bedzie panewki wymienic, ale mam nadzieje ze narazie nie trzeba bedzie.
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
Też bym sobie zamontował wskażniki vdo jak ma audi tam jest ciśnienie oleju, ładowanie akumulatora, i ten trzeci to chyba temperatura oleju. Fajnie mieć takie coś i moim zdaniem bardzo przydatne i ładnie to wygląda w środku ale na allegro za takie zegarki orginalne z audi krzyczą po 200 zł nawet 300 to troche dużo jak dlamnie. No to zeby ci służył teraz te silniki co ty masz są bardzo wytrzymałe jeśli sie zadba o niego to odwdzieczy sie napewno bo 500tyś to ponoć pryszcz dla 1.8
I LOVE MK3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości