Kontrolka ciśnienia oleju.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piotrek 2711 » pn maja 30, 2011 15:40

Ale pamiętasz może wartości tego ciśnienia? bo różnie bywa z tymi mechanikami. Fajnie jak byś podał wtedy bedzie już wszystko wiadomo. Przerabiałem temat u siebie tyle że po zmierzeniu ciśnienia na wolnych obrotach miał prawie zero aż zawory stukały niestety umnie to nie były czujniki tylko panewki główne wału. Zrobiłem szlif i nadwymiarowe pozakładałem i jest malina :hura: Ciśnienie ma jak fabryczne.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: sroger » pn maja 30, 2011 19:08

W moim 1.8 90KM ABS przełożyłem czujniki miejscami, czyli biały mam bliżej chłodnicy a brązowy bliżej bloku silnika, zaznaczam że kabelki do nich pozostały te same, i ostatnio jak jeździłem to piszczek nie odezwał się ani razu, więc chyba jakieś znaczenie ma to gdzie jaki czujnik się znajduje.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Grabnięty » pn maja 30, 2011 19:39

Postaram się wykonać pomiar gdzie indziej i zobaczymy dokładnie. Jakiej firmy panewki polecicie jakby co?



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piotrek 2711 » pn maja 30, 2011 21:41

Najpierw sprawdz dokładnie ciśnienie na gorącym silniku. Podaj wyniki póżniej jak by było za niskie to bedziemy sie zastanawiać co i jak dalej. Niema sensu debatować o wymianie panewek bo może jest dobre i nic nie trzeba bedzie wymieniać.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piotrek 2711 » pn maja 30, 2011 21:44

Bo w 1.8 tak mają być biały w podsawie filtra oleju a brązowy zboku wkręcony w głowice.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: sroger » pn maja 30, 2011 22:07

Piotrek 2711 pisze:Bo w 1.8 tak mają być biały w podsawie filtra oleju a brązowy zboku wkręcony w głowice.
teoretycznie te czujniki są podstawie filtra, są od siebie może 5 cm, czyli jeżeli miałem źle je wkręcone to dlatego takie akcje.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piotrek 2711 » wt maja 31, 2011 12:34

tzn. dwa miałeś w podsawie filtra? A jakie masz oznaczenie silnika bo w 1.8 rp i ABS jest tak jak pisałem wyżej ale może takie rozwiązanie też stosowali.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: sroger » wt maja 31, 2011 15:46

zrobię fotkę to podeślę jak to u mnie jest...


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: sroger » śr cze 01, 2011 23:55

Obrazek Obrazek

biały jest bliżej chłodnicy a brązowy bliżej bloku, już mi nie piszczy brzęczyk i kontrolka nie miga.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piotrek 2711 » czw cze 02, 2011 12:08

Ale to tak fabrycznie było? A z prawej strony niemasz otworu w głowicy na czujnik tylko np. zaślepiony? Ale ok no widocznie takie może też były. W sumie to nic nie przeszkadza bo jak są prawidłowo podłączone to działają normalnie czyli brązowy jest niskiego ciśnienia czyli od wolnych obrotów do 2tyś a powyżej 2tyś jest biały wysokiego ciśnienia.


I LOVE MK3

Piter99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw cze 02, 2011 18:22

Re: Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piter99 » czw cze 02, 2011 18:40

Witam. Podepnę się pod temat. Ja mam chyba taki rodzaj silnika jak mówisz Piotrek 2711. podeśle zdjęcie. I mam pytanko czy to ten czujnik jest odpowiedzialny za bzyczenie?? Bo mam identyczny problem. Kolor czujnika brązowy,znajduje się z prawej strony głowicy. Silnik 1.8 Golf MK II
Obrazek



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piotrek 2711 » pt cze 03, 2011 14:33

A przy jakich obrotach bzyczy? Jeżeli powyżej 2 tyś to ten drugi czyli biały koło filtra oleju. A jak na wolnych mruga i bzyczy do 2 tyś to odpowiada za to ten brązowy na zdjęciu.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Piotrek 2711 » pt cze 03, 2011 14:35

Ale zalecam sprawdzenie ciśnienia manometrem :bajer: Po pomiarze bedzie wiadomo za co sie brać.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ciśnienia oleju.

Post autor: Grabnięty » ndz cze 05, 2011 09:47

Witam ponownie :) niestety ale chyba umiera motor w Golfiku :( , problem występuje na rozgrzanym już silniku, podczas jazdy (najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu) w momencie dodawania gazu początkowo przyśpiesza normalnie, osiągając około 3000 obrotów dostaje odczuwalne pod nogą "poślizgi" na pedale gazu. Działa to na zasadzie jak by coś przerywało. :shock:
Po nagrzaniu już silnika odczuwam też, że bolid łapie muła, nie jest tak zrywny jak na zimnym.

Myślicie, że te objawy mogą być następstwem braku prawidłowego ciśnienia oleju???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości