Kontrolka ciśnienia oleju.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka ciśnienia oleju.
Witam, odświeżam temat bo sporo podziałałem ostatnio i niestety dalej LIPA
Wymieniłem pompę oleju, wymieniłem filtr na MANN, zalany świeży olej mineralny 15w40 super 1000, ciśnienie oleju wg mechanika OK. Po zdjęciu miski rzut okiem na panewki - tutaj też ponoć nie ma tragedii... sam już nie wiem co może być przyczyną?? Zegary raczej też nie, bo jeżdżę już nim 3 lata i problem wcześniej nie miał miejsca...
Chętnie wysłucham rad co można jeszcze zrobić?(KOMPLETNY REMONT?) Na razie nie ma szans na zmianę bolidu, chciałbym tym jeszcze trochę pohulać.
Dzięki z góry za pomoc...
Wymieniłem pompę oleju, wymieniłem filtr na MANN, zalany świeży olej mineralny 15w40 super 1000, ciśnienie oleju wg mechanika OK. Po zdjęciu miski rzut okiem na panewki - tutaj też ponoć nie ma tragedii... sam już nie wiem co może być przyczyną?? Zegary raczej też nie, bo jeżdżę już nim 3 lata i problem wcześniej nie miał miejsca...
Chętnie wysłucham rad co można jeszcze zrobić?(KOMPLETNY REMONT?) Na razie nie ma szans na zmianę bolidu, chciałbym tym jeszcze trochę pohulać.
Dzięki z góry za pomoc...
Kontrolka ciśnienia oleju.
Ja mam silnik 1.8 90KM i mam tez ten problem ale znalazłem w necie taki post :
" 07 Sie 2006 18:28 Re: Golf III kontrolka ciśnienia oleju
--------------------------------------------------------------------------------
Mój problem rozwiązany!!!
Przyczyna była banalna... Żaden czujnik nie był winien, ani rodzaj oleju... po prostu ktoś przede mną musiał robić coś przy silniku i wkręcił czujniki na niewłaściwych miejscach.
Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar. Muszę nadmienić że teraz mam pełny syntetyk w silniku...
Dopiero dokładny opis w programie ETKA objawił mi to jak powinno być..."
Może to ktoś potwierdzić ? Jak powinno być poprawnie z tymi czujnikami.
Ktoś z forum wypowiadał się już że to pomogło , czyli zamiana czujników, wymienił prawie wszystko a okazało sie ze to zle zamontowane czujniki.
" 07 Sie 2006 18:28 Re: Golf III kontrolka ciśnienia oleju
--------------------------------------------------------------------------------
Mój problem rozwiązany!!!
Przyczyna była banalna... Żaden czujnik nie był winien, ani rodzaj oleju... po prostu ktoś przede mną musiał robić coś przy silniku i wkręcił czujniki na niewłaściwych miejscach.
Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar. Muszę nadmienić że teraz mam pełny syntetyk w silniku...
Dopiero dokładny opis w programie ETKA objawił mi to jak powinno być..."
Może to ktoś potwierdzić ? Jak powinno być poprawnie z tymi czujnikami.
Ktoś z forum wypowiadał się już że to pomogło , czyli zamiana czujników, wymienił prawie wszystko a okazało sie ze to zle zamontowane czujniki.
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Kontrolka ciśnienia oleju.
Hmmm może i dobra podpowiedź sroger, ja posiadam 1.6 ABU, czujniki mam obok siebie, poniżej foto jak wkręcone:
http://imageshack.us/photo/my-images/37 ... 11221.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Biały z lewej bliżej puszki filtra powietrza, brązowy obok bardziej prawa strona patrząc oczywiście na silnik od przodu auta, prośba aby ktoś kto wie jak w tym silniku powinny być wkręcone dał cynk czy mam ok
http://imageshack.us/photo/my-images/37 ... 11221.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Biały z lewej bliżej puszki filtra powietrza, brązowy obok bardziej prawa strona patrząc oczywiście na silnik od przodu auta, prośba aby ktoś kto wie jak w tym silniku powinny być wkręcone dał cynk czy mam ok
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
Kolego ty masz chyba złe czujniki po wkręcane brązowy i biały idzie do 1.8 i nawet chyba 2.0. Ja mam 1.6 AEA i mam czujnik noiskiego ciśnienia niebieski czyli 0.25bara i wyskokiego szary 0.9 bara. A ty masz biały czyli 1.8bara i brązowy 0.3 bara powinieneś mieć takie jak ja. Pewnie dlatego masz takie cuda. Zmien czujniki na niebieski i szary niebieski wkręć zamiast brązowego a szary zamiast białego i powinno byc ok.
I LOVE MK3
Kontrolka ciśnienia oleju.
Dzięki Piotrek 2711 być może masz racje, z tym że mam takie kolory od początku, i przed regeneracją głowicy nie było problemów z tym piszczeniem kontrolki oleju, ale zmienię jeszcze te czujniki i zobaczymy. Może jeszcze ktoś kto ogarnia ten temat kolorów czujników się wypowie czy na tą chwile mam dobrze wkręcone??
Ustąpiło natomiast mruganie kontrolki po przekręceniu kluczyka (na zgaszonym silniku) o czym pisałem kilka postów wcześniej, teraz świeci ciągle do momentu uruchomienia motoru.
Ustąpiło natomiast mruganie kontrolki po przekręceniu kluczyka (na zgaszonym silniku) o czym pisałem kilka postów wcześniej, teraz świeci ciągle do momentu uruchomienia motoru.
Kontrolka ciśnienia oleju.
Wczoraj wymieniłem czujniki tak jak mi zasugerował Piotrek 2711 , nie testowałem jeszcze w trasie, dam znać czy to coś pomogło.
Nie wiem tylko czy w odpowiednich miejscach mam czujniki, gwinty są takie same
Nie wiem tylko czy w odpowiednich miejscach mam czujniki, gwinty są takie same
Kontrolka ciśnienia oleju.
Panowie to chyba to! Troszkę pojeździłem i cisza! Wcześniej po takim czasie brzęczek i kontrolka dawały o sobie znać! Ale jeszcze trzeba trochę pojeździć i zobaczymy ostatecznie czy CISZA! Dzięki Piotrek 2711 za podpowiedź
Re: Kontrolka ciśnienia oleju.
to może być tak zwany półśrodek, wymieniając czujniki zmieniłeś poprostu zakres ich działań.Grabnięty pisze:Panowie to chyba to! Troszkę pojeździłem i cisza! Wcześniej po takim czasie brzęczek i kontrolka dawały o sobie znać! Ale jeszcze trzeba trochę pojeździć i zobaczymy ostatecznie czy CISZA! Dzięki Piotrek 2711 za podpowiedź
Teraz poprostu jak spadnie ci cisnienie ponizej 0.9 bara to wtedy Ci zapiszczy,ale moze byc za pozno.
A tak miales czujnik na cisnienie 1.8 bara i jak cisnienie spadlo to zalaczala ci sie kontrolka i piszczek.
czytalem troche o tym i wiele osob wypowiedzialo sie wlasnie w ten sposob.
Jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi.
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Kontrolka ciśnienia oleju.
Wiem wiem, że zakres mniejszy i może działać prowizorycznie zmniejszając zakresy ,jako półśrodek, tylko w takim razie pytanie, czy w końcu mają być biały i brązowy czy szary i niebieski?
Za późno w sensie, że motor umrze? Szczerze latam już tak od września i jest tak samo... nie wiem sprawdzę jeszcze ciśnienie w innym zakładzie... jakie powinny być wyniki??
sroger pisze:Teraz poprostu jak spadnie ci cisnienie ponizej 0.9 bara to wtedy Ci zapiszczy,ale moze byc za pozno.
Za późno w sensie, że motor umrze? Szczerze latam już tak od września i jest tak samo... nie wiem sprawdzę jeszcze ciśnienie w innym zakładzie... jakie powinny być wyniki??
Ostatnio zmieniony pn maja 30, 2011 13:23 przez Grabnięty, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontrolka ciśnienia oleju.
I w takim razie kolega Piotrek 2711 też zastosował półśrodek a to by się zgadzało bo szary czujnik kontroluje niskie ciśnienie w autach o pojemności 2.0 (u mnie jak i u Piotrka 2711 zastosowany jako czujnik wysokiego ciśnienia).sroger pisze:to może być tak zwany półśrodek, wymieniając czujniki zmieniłeś poprostu zakres ich działań.
Zastanawiam się jeszcze czy czasem nie miałem walniętego czujnika białego, jak się do tego ma "przegazowanie"? Bo wtedy taka czynność wyciszała brzęczek i mruganie
Ostatnio zmieniony pn maja 30, 2011 13:24 przez Grabnięty, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
To nie jest półśrodek tylko poprostu takie czujniki mają być. Skoro producent takie powkręcał czyli niższego zakresu ciśnienia oleju to nawidoczniej uznał że są wystarczające. Poza tym silniki 1.4 i 1.6 są na innych pompach oleju niż 1.8 czy 2.0 i mają nieco niższe maxymalne ciśnienie bo ok. 5 barów 1.8 zdrowy może dobić do 7barów dlatego są też inne czujniki ciśnienia. Pozdrawiam
I LOVE MK3
Kontrolka ciśnienia oleju.
no ok niech tak będzie
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Kontrolka ciśnienia oleju.
wyczuwam ironiesroger pisze:no ok niech tak będzie
Z innego tematu
Więc raczej sroger ma racje...belcho99 pisze:jak zamieniłem czujnik z białego na siwy to tylko zamaskowałeś problem.
Piotrek 2711 a powiedz mi jak długo jeździsz na szarym i niebieskim czujniku??
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Kontrolka ciśnienia oleju.
Od nowości auta są takie czujniki a przynajmniej do mojego 1.6 AEA. Poza tym mój kuzyn w 1.4 ABD też ma takie.
I LOVE MK3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości