Różne grubości wałka półosi

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Różne grubości wałka półosi

Post autor: Farin » śr maja 04, 2011 15:09

Witam,
wczoraj padł mi przegub wewnętrzny od strony kierowcy. Zauważyłem, że wałki półosi po lewej stronie skrzyni jest cieńszy od wałka półosi po prawej stronie - na oko o ok 1cm na średnicy - czy to normalne? Chcę kupić przegub zanim pojadę do mechanika - więc wolę dopytać...

Jeżdżę Golfem II
silnik 1.8 KAT
rocznik 1990.

Od kierowcy http://img263.imageshack.us/i/imgp1162y.jpg/

Od pasażera http://img508.imageshack.us/i/imgp1167.jpg/


Właśnie zrobiłem zdjęcia dla porównania. Jest jeszcze jedna (poza grubością) różnica w wałkach. Na półosi od strony pasażera -jest tłumik drgań. Jak widać po zdjęciach - przesuwa się on o kilka cm.
W jakim położeniu powinien być prawidłowo?

I jak z tym przegubem - czy mimo różnicy w grubości wałków półosi -przeguby wew. będą takie same?

Z góry dzięki


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

Różne grubości wałka półosi

Post autor: tomek mk2 BDE » śr maja 04, 2011 19:44

przeguby sa takie same a srednica połosi jest inna. krotka ma mniejsza srednice, ta długa jest grubsza ale zrobiona z rurki. tak to juz jest w golfie. tłumik drgań jak widac na twoim zdjeciu jest zerwany nie moze sie przesuwac po półosi.
Obrazek
na zdjeciu widac gdzie powinien byc zamocowany ale teraz juz raczej nie ma sensu go przyklejac. wywal go bo moze powodowac bicie



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Różne grubości wałka półosi

Post autor: Farin » śr maja 04, 2011 20:25

Czy ten tłumik trzeba wymienić - czy można jeździć bez?

Wielkie dzięki za zdjęcie i wyjaśnienie!


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
tomek mk2 BDE
sex cylinder
sex cylinder
Posty: 527
Rejestracja: śr cze 16, 2010 22:06
Lokalizacja: Głomno

Różne grubości wałka półosi

Post autor: tomek mk2 BDE » śr maja 04, 2011 20:57

jak juz sie oberwal to lepiej jezdzic bez i nie kombinowac z jakims przyklejaniem. ja u siebie w golfie go nie mam i nic sie nie dzieje. zadnych drgań nawet przy 200km/h na niemieckiej autostradzie oczywiscie :rotfl: pozdr



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Różne grubości wałka półosi

Post autor: Farin » śr maja 04, 2011 21:20

ok - dzięki wielkie - w takim razie jak tylko śnieg stopnieje - rozepnę zbędną część.

Zastanawiam się tylko jak to jest - że taki tłumik jest tylko na jednym wałku - czy na tym cieńszym nie było wogóle - czy ktoś rozpiął go wcześniej...?


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Różne grubości wałka półosi

Post autor: Paweł Marek » czw maja 05, 2011 00:02

ma być jeden na cienkiej. Bo jest długa i łatwiej wpada w wibracje. Tak jak na fotce wyżej. Możesz wywalić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości