Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seboja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:21
Lokalizacja: Ciechanów

Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Post autor: seboja » sob kwie 30, 2011 00:22

Witam
Wczoraj wziąłem się za wymianę termostatu, ponieważ z racji tego że był uszkodzony, należało go już wymienić. Wszystko szło zgodnie z planem, do puki nie włożyłem termostatu i obudowy, dokręcając 2 śruby, przy jednej z nich (tej dolnej), ukręciłem ten plastikowy gwint w obudowie : ///, górna dobrze trzyma śruba lecz dolna słabo,prawie wcale. Mając nadzieje że wszystko będzie ok, okręciłem dla pewności sztywno drutem i odpaliłem auto. po rozgrzaniu do około 90 stopni C, włączył się wiatrak, i w tym samym momencie wywaliło mi płyn chłodniczy spod tej obudowy na dole gdzie jest termostat i gdzie ukręcił mi się ten gwint ;///. A teraz pytanie, czy da radę zregenerować ten gwint, jakoś przykręcić większą śrubą żeby było dociśnięte, no nie mam pomysłów, ewentualnie ile ta cała część kosztuje co w nią się wkłada termostat, i co tam jest czujnik temperatury itp. I jeśli można by było prosił bym o jej nazwę i o pokazanie jej na allegro :/// ??

proszę pomóżcie bo nie mam pomysłu co z tym zrobić ;/??

-samochód: VW Golf 3, poj. 1.6, 75km
-oznaczenie literowe: AEE


:majkel: :rock:

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Post autor: daworz » sob kwie 30, 2011 02:10

Poszukaj dłuższej śrubki tak żeby wystawała z drugiej strony i nakręć nakrętkę. Ja mam tak zrobione na obydwóch śrubach i trzyma już ponad pół roku. No a jak nie to wymień króciec na nowy (koszt ok 45zł.) i będziesz mieć spokój.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

seboja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:21
Lokalizacja: Ciechanów

Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Post autor: seboja » sob kwie 30, 2011 23:12

No po dłuższym namyśleniu z kumplem doszliśmy do wniosku że najlepszy sposób to będzie właśnie:
1.przewiercenie obudowy na wylot i założenie śruby z nakrętką
2.kolejnym troszkę gorszym było by ucięcie łebka śruby, wsadzenie jednego końca na klej, a następnie nałożenie nakrętki
3.innym sposobem mogło być nagwintowanie w środku, mam do tego specjalne wiertła, do gwintowania
-a ostatnim sposobem było by kupno nowej obudowy termostatu :))

ja wybrałem ten pierwszy bo z całą pewnością jest najskuteczniejszy, u mnie całe szczęście ukręcił się gwint u dolnej śróby i mogłem przewiercić bez problemu bo było tam miejsce, lecz na górnej śrubie jak bym miał ten problem to było by o wiele gorzej...

Z góry dzięki za odpowiedz ! :)
pozd.


:majkel: :rock:

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Post autor: daworz » ndz maja 01, 2011 14:18

no widzisz, nie taki diabeł straszny jak go malują.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

seboja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:21
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :

Post autor: seboja » ndz maja 01, 2011 18:51

A jednak jest straszny, mam przeciek tak przy termostacie gdzie robiłem i przy bloku silnika gdzie kruciec wodny łączy się z silnikiem, kurna wydaje mi się że te uszczelki są do dupy, no tak mocno skręciłem tam przy termostacie i dalej leci, ja nie wiem, jutro to pokleję a jak nic to nie da to kupię nową część, a te uszczelki osobno dostanę ?


:majkel: :rock:

seboja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:21
Lokalizacja: Ciechanów

Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Post autor: seboja » ndz maja 01, 2011 18:54

ale na allegro ciężko to dostać :/


:majkel: :rock:

seboja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:21
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :

Post autor: seboja » ndz maja 01, 2011 22:00

ej a da radę to dobrze uszczelnić od strony silnika i termostatu
???


:majkel: :rock:

Awatar użytkownika
daworz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:16
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Post autor: daworz » pn maja 02, 2011 02:24

Jak już na króćcu jest mała rysa to lub delikatne pęknięcie to raczej trzeba to już wymienić, Bo tam występują wysokie temperatury i ciśnienie i prędzej czy później pęknie od nowa i będzie ciekło.


VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG

seboja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 13:21
Lokalizacja: Ciechanów

Ukręcony gwint, tam gdzie się mocuje termostat, POMOCY :(

Post autor: seboja » śr maja 04, 2011 00:47

Problem chyba rozwiązany, kupiłem silikon techniczny, pokleiłem i jest ok na razie, tylko zawleczkę przy czujniku temperatury rozpierduczyłem i muszę kupić nową bo czasem z stamtąd kropla pójdzie płynu od czasu do czasu, na razie takim grubym drucikiem prymitywną zawleczkę zrobiłem :P. Ale mam teraz następny problem ;/ jak silnik zaczął łapać normalnej temperatury to niby ma teraz na gazie buta i wog. na 4 ostatnio 150 jechałem na gazie a zazwyczaj 140 to na maxa szedł a teraz to myślę że na maxa na gazie by poszedł ze 170, a to silnik 1.6 75 km a na benzynie na pewno więcej jeszcze. Ale dziś pojechałem do koleżanki 40 km od domu no i jak u niej stanąłem przy domu to zapaliła się kontrolka oleju, i tak słabo się paliła, po godzinie poszedłem odpalić auto to już nie było tego problemu. Następnie pomyliłem się i zrobiłem 20 km więcej bo źle mnie pokierowała kobieta taka, i z początku jak na trasie nie jechałem to wolno starałem się jechać do 3 tys obrotów i jak wyjechałem na trase to mu trochę dawałem ale nie zapaliła się kontrolka. I teraz pytanie, czy to ma jakiś ona związek z tym że zmieniłem termostat i silnik zaczął normalnie łapać temperature czyli tak około 70-90 stopni zależy na jakich odcinkach jeżdżę. A może po prostu jak robiłem przy aucie to poruszyłem jakieś przewody ?? a mogli byście mi powiedzieć które przewody są od tych czujników temperatury i gdzie te czujniki znaleźć ??


:majkel: :rock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości