4 problemy - 1.8 90KM GAZ

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

Post autor: sroger » sob kwie 30, 2011 01:37

Witam.
Posiadam Golfa 1.8 90KM 1992r. + GAZ , kupiony niedawno .
Mam z nim trzy problemy (zaznaczam że szukałem ale nie dokońca chyba znalazłem odpowiedzi).
1. migająca kontrolka oleju + przerażliwy brzęczyk , włączaja się powyżej 2000obr. ale jak obroty wzrosną powyżej 2500obr to problem ustaje.
Np. Jadę na 4 lub 5 biegu np mając 3000obr i kiedy np zwolnię i obroty zlecą poniżej 2500obr to zaczyna migac kontrolka oleju i wydobywa się piskliwy dźwięk, tak jest prawie na kązdym biegu.
Działa to tak jakby autko kazało mi jechać z obrotami 2600 i wyższe.Silnik normalnie pracuje.Nie dusi się i nie traci mocy.Od czego się zabrać? Bo wyczytałem że wiele rzeczy tu może być , nie wymienię bo nie chcę sugerować.
2. pyka coś pod pokrywą zaworów - nie pyka cały czas tylko raz pyka raz nie, jak jest gorący silnik to pyka ale jak chwile postoi na właczonym silniku na luzie to pyka i zaraz ustaje i nie pyka.Czy to cos powaznego?
3. wskazówka temperatury płynu chłodzącego nie dochodzi do 90st. ma 70 czasem 80 stopni.
dodam że wiatrak się załącza, grzanie w kabinie działa,nie ma masła pod korkiem.Co może być nie tak?
4. po wyłączeniu zapłonu , kasuje się licznik i nie wyświetla się nic, po przekręceniu kluczyka zapala się cały przebieg i wyzerowany trip i zegarek, za każdym razem, jak to zmienić?

P.S. Auto jeździ na mineralnym oleju, podobno auto więcej stało niż jeździło.
Auto ma gaz, i gość mówił że odpalał go czasem rano na gazie, ehh, to tak jakby nie schłodzić turbiny:)

Czekam na porady :smirk: z góry dziękuję za pomoc


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

Post autor: grg474 » sob kwie 30, 2011 18:27

Ad 1 - w zeszłym roku identyczne objawy miał jedne forumowicz - podmieniałem mu czujnik oleju , czyściłem smok pompy oleju a skończyło się na wymianie pompy oleju (prosta robota)
sroger pisze:2. pyka coś pod pokrywą zaworów - nie pyka cały czas tylko raz pyka raz nie, jak jest gorący silnik to pyka ale jak chwile postoi na właczonym silniku na luzie to pyka i zaraz ustaje i nie pyka.
ciekawe - czy to nie ma związku również z ciśnieniem oleju?
Ad 3 - możliwe że albo termostat albo czujnik temp płynu
Ad 4 - sprawdź bezpieczniki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

Post autor: sroger » wt maja 03, 2011 22:43

Ad1. Wymieniony filtr i olej i dalej to samo. Jutro kupie czujniki.
Ad4. Dzięki grg474 , faktycznie był to brakujący bezpiecznik.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
forevwers
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 12:53
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

4 problemy - 1.8 90KM GAZ

Post autor: forevwers » wt maja 03, 2011 23:13

ad1 i 2 ewidentnie pompa oleju jak na moje oko. pykanie to zawory ktore nie sa odpowiednio smarowane a czujnik zglasza za niskiecisnienie (jedno z 2 sie wiaze jednoznacznie wskazujac na za niskie cisnienie z pompy oleju)


Obrazek

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: 4 problemy - 1.8 90KM GAZ

Post autor: sroger » pt maja 06, 2011 00:04

forevwers pisze:ad1 i 2 ewidentnie pompa oleju jak na moje oko. pykanie to zawory ktore nie sa odpowiednio smarowane a czujnik zglasza za niskiecisnienie (jedno z 2 sie wiaze jednoznacznie wskazujac na za niskie cisnienie z pompy oleju)
dzięki za podpowiedzi - wymieniłem czujnik-brązowy i biały i jakby trochę lepiej bo zakres obrotów się zmienił , przy 2100obr się włacza pipczyk i przy 2200 wyłacza, silnik oczywiscie musi byc gorący.
jadę do mechaniorka niech sprawdzi ciśnienie ;) , jaki jest przypuszczalny koszt pompy i wymiany?


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości