Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomcio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
Kontakt:

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

Post autor: tomcio1 » sob kwie 02, 2011 23:18

Witam

Posiadam Golfa 4 V6 4 motion. Kupiłem go 3 miesiące temu i problem polega na tym iż przy zakupie był już luz na piaście który można było sprawdzić na postoju targając kołem przednim od strony pasażera (przy skręcaniu też było słychać dziwne odgłosy i metaliczne dzwięki na nierównościach jak wjechało się tym kołem do dziury) . Po zakupie odkręciłem samo koło i okazało się, że nakrętka była luźna więc ją odpowiednio dociągnąłem. Odgłosy nie zniknęły luz był ciut mniejszy, ale po przejechaniu kolejnych kilometrów ok. 300 znów sprawdziłem i nakrętka znów była luźna.

Wymieniłem więc łożysko i piastę na nowe. I po przejechaniu 500 km problem powraca w ten sam sposób (na razie pojawił się już luz jak ruszam kołem i przy jeździe na dziurach znów zaczyna być słychać ten odgłos), oczywiście nakrętka znów była luźna.

Macie pomysł czego to może być wina?
Stara piasta nie nadawała się do niczego miała już taki luz na zewnętrznej części że mogłem ją włożyć do nowego łożyska i nią obracać a łożysko stało w miejscu. Jeśli chodzi o zwrotnice to nie miała żadnych uszkodzeń.

Proszę o pomoc.


Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

Post autor: stonefree » ndz kwie 03, 2011 08:06

A może półoś jest zgięta?



Awatar użytkownika
tomcio1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 22:47
Lokalizacja: Jastrzębie, KrakóVW
Kontakt:

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

Post autor: tomcio1 » ndz kwie 03, 2011 09:15

stonefree pisze:A może półoś jest zgięta?
Lekkie drgania kierownicy podczas jazdy >100 km/h są, ale czy to może być przyczyną popuszczania się tak często nakrętki?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 03, 2011 11:30 przez tomcio1, łącznie zmieniany 1 raz.


Mądry nic nie powie, a głupi się nie domyśli...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/132/14f30907b7eab63d.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

Post autor: grg474 » ndz kwie 03, 2011 09:51

tomcio1, daj nową nakrętkę i dociągnij odpowiednią siłą - jeśli okaże się że znowu się poluzowało to wymień półoś


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

Post autor: mishabest » pn kwie 04, 2011 07:52

Powiem szczerze, nie przyjrzałem się jak to jest w vw ale jak wymieniałem łożyska w poprzednim aucie to było takie wcięcie i nakrętkę po dociągnięciu trzeba było uderzyć raz majzlem żeby w to wcięcie się zagięła i nie było bata żeby się odkręciło.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9252
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Luz na piaście po kolejnej wymianie łożyska i piasty.

Post autor: wesol » pn kwie 04, 2011 08:37

Tak bywa do dzis w niektorych autach, Bywalo ze byly zabezpieczenia- cos ala "agrafka" ale teraz robia albo nakretki samokatrujace ( z plastikiem po stronie gwintu albo tez nakretki lakko przyplaszczone i tak tez mozesz zrobic. Zawsze mozesz tez przykrecic nakretke na klej do gwintow - taki czerwony. Jakiej marki łozysko wstawiles bo moze to byc przyczyna padania lozyska i powstawania luzu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości