Sruba walu korbowego

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » czw mar 17, 2011 16:53

Witam uzytkownikow i prosze o porade.Pacjet to Fabia 2004 rok 1.9 SDI ,a problem tkwi w tym ze przy wymianie rozrzadu zaowazylem maly wyciek oleju na z sumeringu na wale korbowym i to nie jest takie duze zmartwienie bo czesc jest tania zas sek w tym ze za nic n ie moge sie uporac ze sruba,probowalem zaprzec sie o kolo masowe od strony sprzegla,przerobilem gruba blache wkrecajac ja na kolo zebate zeby je podeprzec,nakladalem nasadke i krecilem rozrusznikiem i wciaz lipa.Nie mam pojecia jak ta Larwe odkrecic.

Slyszalem (widzialem na youtube) ze w miejsce swiecy mozna cos wlozyc w celu zablokowania tloka lecz mam obawy ze cos trzasnie...
A moze sa jaklies wielkie nasadki na kolo zebate w celu podparcia?

POMOCY

:banghead:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Sruba walu korbowego

Post autor: jeryk10 » czw mar 17, 2011 17:10

Klucz nasadowy 19 koronka i dluga przedluzka wbijasz 5 bieg tate do auta i naciska dodatkowa hamulec i odkrencasz Oczywiscie przy tej operacji pasek rozrzandu musi byc zalozony bo zawory pogniesz


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » czw mar 17, 2011 17:22

hmmm tylko ze pasek zrzucony i mysle jak to obejsc,kiedys byl post o koledze ktory wymyslil blokade jak wyzej napisalem zakladam matalowy plaskownik na kolo walu przykrecal je dwoma srubami i to mialo podtrzymac a u mnie i to nie zdaje egzaminu bo blacha 6mm sie gnie wiec i raczej tata z mama mi nie pomoga wciskajac pedal chamulca...



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » czw mar 17, 2011 17:23

ide do pracy na nocke i wyszukam grubszego metalu do zblokowania,ale rowniez bede czekal na wasze wiadomosci



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » pt mar 18, 2011 15:59

blokada wykonana,dzis lub jutro postaram sie wkleic fotki
temat uwazam za zakonczony



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » sob mar 19, 2011 19:09

http://img23.imageshack.us/i/19032011050.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img140.imageshack.us/i/19032011049.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;


oto fotki blokady



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: To_mas » sob mar 19, 2011 19:30

i opłaca sie tak kombinować jak koń pod górę ?? zrobił byś o jak natura nakazała i już dawno by było autko poskładane :)



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Re: Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » sob mar 19, 2011 20:37

To_mas pisze:i opłaca sie tak kombinować jak koń pod górę ?? zrobił byś o jak natura nakazała i już dawno by było autko poskładane :)
Autko juz smiga ,a wolalem uslyszec jakis porad przed odkreceniem poniewaz obawialem sie ze sruba peknie...lub wal trzasnie i wtedy bym napykal se biedy,a to ze jeden dzien samochod dluzej byl na lewarku to chyba rdza go nie zezre w tydzien...

Ogolnie dzieki wam wszystkim uczestniczacym w moim poscie za pomoc i swoj punkt widzenia. :okej:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: To_mas » sob mar 19, 2011 22:51

prymusnmr, bo te śruby są na kleju zazwyczaj ! o tez powinieneś ją dać na kleju przy zakładaniu !



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » sob mar 19, 2011 22:56

To-mas nie trzeba kleju(pasta samozaciskowa),ta sruba ma jakis gwint ktory po odkreceniu juz sie deformuje i trza wymienic na nowa srube
bynajmniej tez sprawdzalem gwint i nic nie znalazlem ani smaru ani niczego co by mialo inne przebarwienie.

Srube dokreca sie (bynajmniej w ASY silniku) 120 Nm plus 90 stopni i dlatego ciezko sie z nia walczy,pomyslec sobie tylko mozna jak trzeba tanczyc z taka sruba w jakims TIRze...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: t0mal » ndz mar 20, 2011 00:50

To_mas, ciekawe kto ją by ruszył - śrubę trzeba nasmarować olejem co by nie zgniła, a jeśli chodzi o aaz to klej na śrubie pomaga jak zmarłemu kadzidło.



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Re: Sruba walu korbowego

Post autor: prymusnmr » ndz mar 20, 2011 03:23

t0mal pisze:To_mas, ciekawe kto ją by ruszył - śrubę trzeba nasmarować olejem co by nie zgniła, a jeśli chodzi o aaz to klej na śrubie pomaga jak zmarłemu kadzidło.
A dla czego akurat AAZ?
Wiem,ze nie smaruje sie gwintu na tej srubie zadnymi magicznymi srodkami zaciskowymi bo potem przy odkreceniu moze peknoc sruba lub wal(wtedy jesli ktos wie ze byla smarowana takim czyms to trzeba palnikiem potraktowac srube i sie modlic ze klej sie wypali...)
A co do zapobieganiu korozji to wydaje mi sie ,ze raczej nic tam nie dojdzie jedynie co moze zerdzewiec lekko to lep od sruby.(jak kupowalem nowa srube to dostalem taka na nasadke 19mm,a w srodku mozna jeszcze splinexa uzyc tylko nie pamietam numeracji)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sruba walu korbowego

Post autor: wesol » ndz mar 20, 2011 08:13

nie smarujemy olejem czy smarem. Po kilku latach ten olej zniknie a sruba z tego powodu bedzie dokrecona conajmniej dwa razy wiekszym miomentej ka powinna byc ( jak ja dokrecalismy). Poslizg przy dokrecaniu powoduje zawyzenie momentu dokrecania. Prosty test z alumkami- posmarujcie stozek i gwint i dokrecie je to po roku ich nie odkrecicie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Sruba walu korbowego

Post autor: To_mas » ndz mar 20, 2011 12:00

macie racje panowie :P porypało mi sie z kołami wałka rozrządu (bez klinka) :) to temu ze mechaniką głównie zajmuje sie mój brat :P
sorki za błędą teorię



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości