Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukaszwidz3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: lukaszwidz3 » czw lut 24, 2011 22:56

Witam
Mam problem z moim mk3 1,9 tdi bodajże 1z, a konkretnie z cofającym się paliwem. Chciałbym wiedzieć czy smok w baku powinien przeszkodzić w cofaniu się paliwa, bo jeśli ja dmuchnę w wężyk doprowadzający paliwo to nie ma prawie żadnych oporów czy tak powinno być ??
Czy to wina smoka????? dodam że filtr sprawdziłem i nie ma nieszczelności.
Panowie przyjmę każdą sugestię i poradę :bigok:



Michał88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 00:11
Lokalizacja: PGN

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: Michał88 » czw lut 24, 2011 23:16

w smoku niema żadnego zaworka zwrotnego więc niema prawa być oporu , sprawdź wężyki między pompą a filtrem i te co idą od baku do filtra ,moje tam puszczały no i jeszcze zaworek na filtrze



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: szymin89 » pt lut 25, 2011 00:27

Tak jak napisał wyżej kolega. posprawdzaj przewody przy filtrze i podgrzewacz, przewody powrotu od wtrysków i przewody przy smoku.



lukaszwidz3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: lukaszwidz3 » pt lut 25, 2011 08:47

Podgrzewacz sprawdzony filtr też wyjąłem i sprawdziłem czy nie puszcza przewody od wtryskiwaczy wymienione na nowe:0 będę szukał dalej ale to jest strasznie irytujące :grrr:
Wielkie dzięki za odpowiedź.

A jeszcze jedno czy można sprawdzić szczelność smoka czy on może mieć wpływ na cofające się paliwo :kac: ??



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: szymin89 » pt lut 25, 2011 16:03

Możesz go wyciagnąc z baku i obejzeć czy nie jest np połamany.
Może tez być popsuty podgrzewacz, jest w nim także zaworek i może przez niego się zapowietrzać.



lukaszwidz3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: lukaszwidz3 » pt lut 25, 2011 21:05

Podgrzewacz został wymieniony i sprawdziłem go wraz z filtrem czy przypadkiem nie przepuszcza simering ale wszystko w porządku. Powietrze widać w wężyku dopływowym tym przeźroczystym i nie wiem czy pomogło by umieszczenie zaworka zwrotnego??
Smoka wyjmowałem około 3 miechy temu gdy zaczynały się sporadyczne problemy z powietrzem i nie był połamany a po sprawdzeniu wyszło na to że jest szczelny :kac:



szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: szymin89 » sob lut 26, 2011 00:19

Powinno pomóc, montuj przed filtrem;) cofa się te paliwo tak że nie możesz zapalić z rana?



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: roger18sx » sob lut 26, 2011 00:30

ja mam podobny problem w audi a4 1Z tak jak by po wymianie rozrzadu i filra paliwa auto nie chce rano palic , tak z 3 razy zapali na chcilke i zgasnie i nie równo pracuje.Według mnie jak by była padnieta któras swieca to jak by juz zapalił to by chcwile nierówno chodził ale nie powinien gasnac wiec pewnie wychodzi ze sie paliwo z pompy cofa albo jest zły kont wtrysku


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: jhosef » sob lut 26, 2011 10:03

Opowiem Wam swoją historię:)

Bardzo sporadycznie ( raz na 1,5 miesiąca miałem problem z cofającym się paliwem). Pierwszy raz w trasie, zatrzymałem się na stacji i nie chcał zagadać. Po chwili odpalił i nie pojawiło się przez następny miesiąc czy dwa. Nowy filtr, wężyki przejrzane ale to nie pomogło. I tak mi przyszło go głowy, ze może odpowietrzenie baku się przepchało i tworzy się podciśnienie w baku. I rzeczywiście. Nie dokręcałem do pełnej szczelności korka i problem więcej nie wystąpił. Później zmieniłem korek baku i od roku nie zdarzyło się ponownie.



lukaszwidz3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: lukaszwidz3 » sob lut 26, 2011 18:20

He a to ciekawe ja bym na takie coć nie wpadł :grin:
A co do odpalania kont był ustawiany i teraz git tez nieraz muszę kręcić zdrowo żeby zagadał ale rzadko na co dzień wystarczy tylko troszkę go przytrzymać i gada . Po odpaleniu jednak przeważnie dymi na biało i się troszeczkę telepota :kac: Jak powietrze ustępuje z wężyków to automatycznie silnik się uspokaja.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: oldstaszek » sob lut 26, 2011 20:14

Cofające się paliwo w dieselkach - temat "wiecznie żywy" na wielu forach.
Generalnie - przyczyna pierwotna tkwi w nieszczelnościach złożeń przewodów ze zbiornika do pompy przetłaczającej(tu jest podciśnienie).
Aby paliwo mogło się cofnąć to MUSI być spełniony warunek fizyczny - powietrze musi wejść w miejsce paliwa.
Drugim powodem bywa luz na wale głównym pompy - powietrze wchodzi przez uszczelniacz. Podobny objaw daje zaworek na pompie - jego nieszczelność otwiera drogę dla powietrza od strony nadmiaru.
Stosuje się zaworek zwrotny montowany na przewodzie paliwowym do filtra/między filtrem a pompą (jak komu wygodnie). Tu powstaje inne niebezpieczeństwo - brak szczelności na wale głównym i paliwo leci na pasek rozrządu.

Jeden z kolegów napisał: po wymianie rozrządu zaczęły się problemy z uruchamianiem.
Otóż - po wymianie paska rozrządu czy całego rozrządu - OBOWIĄZKOWO należy ustawić początek wtrysku przez fachowca.
Podciśnienie w zbiorniku paliwa - jak jeden z kolegów zauważył - było powodem jego kłopotów. Bywa stosunkowo rzadko i zluzowanie korka wlewu daje pozytywny efekt, co nie oznacza że nie trzeba udrożnić ten przewód lub (są takie rozwiązania) zaworek w korku.
Tyle ku pomocy... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

lukaszwidz3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17

Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=

Post autor: lukaszwidz3 » sob lut 26, 2011 22:39

Wielkie dzięki
Opis czytelny i sporo wyjaśnia. Tylko jedna rzecz mnie zastanowiła czyli jeśli zastosuje zaworek zwrotny i wyniknie nieszczelność to będzie ona widoczna??
Koło wtorku zakładam ten zaworek i się okaże :kac:
To powietrze potrafi człowieka zirytować gorzej niż nie jedna gorsza rzecz :grrr:

Powiedzcie mi jeszcze ile paliwa będzie znajdowało się w baku gdy wskazówka będzie wskazywała połowę, być może ktoś grzebiąc przy liczniku bo kupiłem z lekkim modem przestawił lekko wskazówkę i wychodzi błędny odczyt :chytry:
POPRAWCIE MNIE JEŻELI GŁUPOTY GADAM :lol2:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości