Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Witam
Mam problem z moim mk3 1,9 tdi bodajże 1z, a konkretnie z cofającym się paliwem. Chciałbym wiedzieć czy smok w baku powinien przeszkodzić w cofaniu się paliwa, bo jeśli ja dmuchnę w wężyk doprowadzający paliwo to nie ma prawie żadnych oporów czy tak powinno być ??
Czy to wina smoka????? dodam że filtr sprawdziłem i nie ma nieszczelności.
Panowie przyjmę każdą sugestię i poradę
Mam problem z moim mk3 1,9 tdi bodajże 1z, a konkretnie z cofającym się paliwem. Chciałbym wiedzieć czy smok w baku powinien przeszkodzić w cofaniu się paliwa, bo jeśli ja dmuchnę w wężyk doprowadzający paliwo to nie ma prawie żadnych oporów czy tak powinno być ??
Czy to wina smoka????? dodam że filtr sprawdziłem i nie ma nieszczelności.
Panowie przyjmę każdą sugestię i poradę
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
w smoku niema żadnego zaworka zwrotnego więc niema prawa być oporu , sprawdź wężyki między pompą a filtrem i te co idą od baku do filtra ,moje tam puszczały no i jeszcze zaworek na filtrze
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Tak jak napisał wyżej kolega. posprawdzaj przewody przy filtrze i podgrzewacz, przewody powrotu od wtrysków i przewody przy smoku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Podgrzewacz sprawdzony filtr też wyjąłem i sprawdziłem czy nie puszcza przewody od wtryskiwaczy wymienione na nowe:0 będę szukał dalej ale to jest strasznie irytujące
Wielkie dzięki za odpowiedź.
A jeszcze jedno czy można sprawdzić szczelność smoka czy on może mieć wpływ na cofające się paliwo ??
Wielkie dzięki za odpowiedź.
A jeszcze jedno czy można sprawdzić szczelność smoka czy on może mieć wpływ na cofające się paliwo ??
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Możesz go wyciagnąc z baku i obejzeć czy nie jest np połamany.
Może tez być popsuty podgrzewacz, jest w nim także zaworek i może przez niego się zapowietrzać.
Może tez być popsuty podgrzewacz, jest w nim także zaworek i może przez niego się zapowietrzać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Podgrzewacz został wymieniony i sprawdziłem go wraz z filtrem czy przypadkiem nie przepuszcza simering ale wszystko w porządku. Powietrze widać w wężyku dopływowym tym przeźroczystym i nie wiem czy pomogło by umieszczenie zaworka zwrotnego??
Smoka wyjmowałem około 3 miechy temu gdy zaczynały się sporadyczne problemy z powietrzem i nie był połamany a po sprawdzeniu wyszło na to że jest szczelny
Smoka wyjmowałem około 3 miechy temu gdy zaczynały się sporadyczne problemy z powietrzem i nie był połamany a po sprawdzeniu wyszło na to że jest szczelny
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Powinno pomóc, montuj przed filtrem;) cofa się te paliwo tak że nie możesz zapalić z rana?
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
ja mam podobny problem w audi a4 1Z tak jak by po wymianie rozrzadu i filra paliwa auto nie chce rano palic , tak z 3 razy zapali na chcilke i zgasnie i nie równo pracuje.Według mnie jak by była padnieta któras swieca to jak by juz zapalił to by chcwile nierówno chodził ale nie powinien gasnac wiec pewnie wychodzi ze sie paliwo z pompy cofa albo jest zły kont wtrysku
VW NA ZAWSZE
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Opowiem Wam swoją historię:)
Bardzo sporadycznie ( raz na 1,5 miesiąca miałem problem z cofającym się paliwem). Pierwszy raz w trasie, zatrzymałem się na stacji i nie chcał zagadać. Po chwili odpalił i nie pojawiło się przez następny miesiąc czy dwa. Nowy filtr, wężyki przejrzane ale to nie pomogło. I tak mi przyszło go głowy, ze może odpowietrzenie baku się przepchało i tworzy się podciśnienie w baku. I rzeczywiście. Nie dokręcałem do pełnej szczelności korka i problem więcej nie wystąpił. Później zmieniłem korek baku i od roku nie zdarzyło się ponownie.
Bardzo sporadycznie ( raz na 1,5 miesiąca miałem problem z cofającym się paliwem). Pierwszy raz w trasie, zatrzymałem się na stacji i nie chcał zagadać. Po chwili odpalił i nie pojawiło się przez następny miesiąc czy dwa. Nowy filtr, wężyki przejrzane ale to nie pomogło. I tak mi przyszło go głowy, ze może odpowietrzenie baku się przepchało i tworzy się podciśnienie w baku. I rzeczywiście. Nie dokręcałem do pełnej szczelności korka i problem więcej nie wystąpił. Później zmieniłem korek baku i od roku nie zdarzyło się ponownie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
He a to ciekawe ja bym na takie coć nie wpadł
A co do odpalania kont był ustawiany i teraz git tez nieraz muszę kręcić zdrowo żeby zagadał ale rzadko na co dzień wystarczy tylko troszkę go przytrzymać i gada . Po odpaleniu jednak przeważnie dymi na biało i się troszeczkę telepota Jak powietrze ustępuje z wężyków to automatycznie silnik się uspokaja.
A co do odpalania kont był ustawiany i teraz git tez nieraz muszę kręcić zdrowo żeby zagadał ale rzadko na co dzień wystarczy tylko troszkę go przytrzymać i gada . Po odpaleniu jednak przeważnie dymi na biało i się troszeczkę telepota Jak powietrze ustępuje z wężyków to automatycznie silnik się uspokaja.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Cofające się paliwo w dieselkach - temat "wiecznie żywy" na wielu forach.
Generalnie - przyczyna pierwotna tkwi w nieszczelnościach złożeń przewodów ze zbiornika do pompy przetłaczającej(tu jest podciśnienie).
Aby paliwo mogło się cofnąć to MUSI być spełniony warunek fizyczny - powietrze musi wejść w miejsce paliwa.
Drugim powodem bywa luz na wale głównym pompy - powietrze wchodzi przez uszczelniacz. Podobny objaw daje zaworek na pompie - jego nieszczelność otwiera drogę dla powietrza od strony nadmiaru.
Stosuje się zaworek zwrotny montowany na przewodzie paliwowym do filtra/między filtrem a pompą (jak komu wygodnie). Tu powstaje inne niebezpieczeństwo - brak szczelności na wale głównym i paliwo leci na pasek rozrządu.
Jeden z kolegów napisał: po wymianie rozrządu zaczęły się problemy z uruchamianiem.
Otóż - po wymianie paska rozrządu czy całego rozrządu - OBOWIĄZKOWO należy ustawić początek wtrysku przez fachowca.
Podciśnienie w zbiorniku paliwa - jak jeden z kolegów zauważył - było powodem jego kłopotów. Bywa stosunkowo rzadko i zluzowanie korka wlewu daje pozytywny efekt, co nie oznacza że nie trzeba udrożnić ten przewód lub (są takie rozwiązania) zaworek w korku.
Tyle ku pomocy...
Generalnie - przyczyna pierwotna tkwi w nieszczelnościach złożeń przewodów ze zbiornika do pompy przetłaczającej(tu jest podciśnienie).
Aby paliwo mogło się cofnąć to MUSI być spełniony warunek fizyczny - powietrze musi wejść w miejsce paliwa.
Drugim powodem bywa luz na wale głównym pompy - powietrze wchodzi przez uszczelniacz. Podobny objaw daje zaworek na pompie - jego nieszczelność otwiera drogę dla powietrza od strony nadmiaru.
Stosuje się zaworek zwrotny montowany na przewodzie paliwowym do filtra/między filtrem a pompą (jak komu wygodnie). Tu powstaje inne niebezpieczeństwo - brak szczelności na wale głównym i paliwo leci na pasek rozrządu.
Jeden z kolegów napisał: po wymianie rozrządu zaczęły się problemy z uruchamianiem.
Otóż - po wymianie paska rozrządu czy całego rozrządu - OBOWIĄZKOWO należy ustawić początek wtrysku przez fachowca.
Podciśnienie w zbiorniku paliwa - jak jeden z kolegów zauważył - było powodem jego kłopotów. Bywa stosunkowo rzadko i zluzowanie korka wlewu daje pozytywny efekt, co nie oznacza że nie trzeba udrożnić ten przewód lub (są takie rozwiązania) zaworek w korku.
Tyle ku pomocy...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: wt lis 02, 2010 21:17
Smok a cofanie się paliwa (PYTANIE) =>WAŻNE<=
Wielkie dzięki
Opis czytelny i sporo wyjaśnia. Tylko jedna rzecz mnie zastanowiła czyli jeśli zastosuje zaworek zwrotny i wyniknie nieszczelność to będzie ona widoczna??
Koło wtorku zakładam ten zaworek i się okaże
To powietrze potrafi człowieka zirytować gorzej niż nie jedna gorsza rzecz
Powiedzcie mi jeszcze ile paliwa będzie znajdowało się w baku gdy wskazówka będzie wskazywała połowę, być może ktoś grzebiąc przy liczniku bo kupiłem z lekkim modem przestawił lekko wskazówkę i wychodzi błędny odczyt
POPRAWCIE MNIE JEŻELI GŁUPOTY GADAM
Opis czytelny i sporo wyjaśnia. Tylko jedna rzecz mnie zastanowiła czyli jeśli zastosuje zaworek zwrotny i wyniknie nieszczelność to będzie ona widoczna??
Koło wtorku zakładam ten zaworek i się okaże
To powietrze potrafi człowieka zirytować gorzej niż nie jedna gorsza rzecz
Powiedzcie mi jeszcze ile paliwa będzie znajdowało się w baku gdy wskazówka będzie wskazywała połowę, być może ktoś grzebiąc przy liczniku bo kupiłem z lekkim modem przestawił lekko wskazówkę i wychodzi błędny odczyt
POPRAWCIE MNIE JEŻELI GŁUPOTY GADAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości