Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn lut 14, 2011 11:55
Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
Witam. Autko to Golf 3 GTI 2.0 8v silnik 2E. Tak jak w temacie mam wszystkie problemy na raz. Dzieje sie to po 7 miesięcznym postoju. Wcześniej miałem problemy z obrotami nie trzymał i gasł a zawory klepały jak rozgrzałem go za bardzo.teraz wziołem się do roboty (funduszu więcej) i świece zalewaja się olejem (po wymianie raz odpala i znów są zalane) Czy jest możliwość ze mi po jednym zaworze na gar poszedł się rypać lub żeby wszystkie 4 pierścienie puszczały ? Może rozrząd przeskoczył (jest to w ogóle możliwe bo dużo ludzi mówi iż nie) Uczę się dopiero mechaniki jest to mój 1 samochód, cos tam ogarniam lecz chciałem sie poradzić nim zacznę grzebać ( i tak jeszcze troszke za zimno.
Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
Być może pierścienie się zastały/zapiekły. Pomaga na to nafta wlana do cylindrów. Tylko pamiętaj, ze jak nafta poleci w większej ilości poleci w olej to do wymiany przed odpaleniem.
Nawet jakby rozrząd przeskoczył to nie tłumaczy zarzucania olejem świec. Nie sądzę aby aż tak waliło przez uszczelniacze zaworów.
Sprawdzałeś jak wygląda ciśnienie oleju?
Nawet jakby rozrząd przeskoczył to nie tłumaczy zarzucania olejem świec. Nie sądzę aby aż tak waliło przez uszczelniacze zaworów.
Sprawdzałeś jak wygląda ciśnienie oleju?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn lut 14, 2011 11:55
Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
Nie jeszcze nie sprawdziłem ( mam monometr [chyba tak to sie nazywa] ) ale nie wiem gdzie go wkręcić aby sprawdzić ciśnienie oleju( zaraz ogarne wujka google ). Tej nafty ile lać ? odstawić żeby puściło? odpalić później ? ruszyć zaworami odkręcając pokrywe i drewnianym kołkiem ?
Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
Manometr wkręcasz w miejsce czujnika, z tym, że pomiaru dokonuje się na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym i przy 2000-2500. A jak silnik nie za bardzo chce chodzić to nie uzyskasz odpowiedniej temperatury do pomiaru.
Ile dokładnie wlać tej nafty nie powiem. Kiedyś stosowałem tą metodę w fieście. U nas pomogło. Koło 100 ml na gar myślę. Ma tak postać z dzień. Obserwuj w jakim tempie nafta ucieka z cylindra. Bez zdjętej głowicy trochę ciężko przez otwory świec.
Ile dokładnie wlać tej nafty nie powiem. Kiedyś stosowałem tą metodę w fieście. U nas pomogło. Koło 100 ml na gar myślę. Ma tak postać z dzień. Obserwuj w jakim tempie nafta ucieka z cylindra. Bez zdjętej głowicy trochę ciężko przez otwory świec.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn lut 14, 2011 11:55
Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
yhm... Robię tak: Wkręcę zamiast czujnika manometr, oczyszczę świece i go odpalę bez problemu.(jakie ciśnienie optymalne?) Tym sposobem zmierzę ciśnienie. Zapomniałem ( czasami miga mi dioda oleju) Powiedz mi jeszcze bo mam prawie min oleju dolać czy wymienić ? Bo jeśli będę musiał później zawory lub szklanki wymieniać to znów olej. W Sobotę będę robił to wszystko opisze co się dokładnie dzieje.
Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
książkowe ciśnienie oleju w silniku ABS (2E i AAM) to
na biegu jałowym 0,16-0,20 MPa (temp 80*C)
przy 2500 obr/min 0,5-0,6 MPa (temp 80*C)
ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,57-0,67MPa
1 MPa = 10 bar
Czujniki masz dwa, jeden wysokiego ciśnienia pow. 2000 obrotów (zdaje się na 1,8 bara) i niskiego (niebieski 0.25 bara) dla biegu jałowego.
na biegu jałowym 0,16-0,20 MPa (temp 80*C)
przy 2500 obr/min 0,5-0,6 MPa (temp 80*C)
ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,57-0,67MPa
1 MPa = 10 bar
Czujniki masz dwa, jeden wysokiego ciśnienia pow. 2000 obrotów (zdaje się na 1,8 bara) i niskiego (niebieski 0.25 bara) dla biegu jałowego.
Heh taki ból. Trudno powiedzieć. Przed zalaniem naftą bym nie wymieniał bo być może trzeba będzie bo z miejsca zlać. Jak masz dolewkę do dolej do stanu. Zwłaszcza że może Ci mocno brać silnik skoro zarzuca olejem.AdamGti2.0 pisze:Powiedz mi jeszcze bo mam prawie min oleju dolać czy wymienić ? Bo jeśli będę musiał później zawory lub szklanki wymieniać to znów olej. W Sobotę będę robił to wszystko opisze co się dokładnie dzieje.
Ostatnio zmieniony czw lut 17, 2011 15:23 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pn lut 14, 2011 11:55
Re: Klepią zawory, nie odpala, zalane świece
jhosef pisze:książkowe ciśnienie oleju w silniku ABS (2E i AAM) to
na biegu jałowym 0,16-0,20 MPa (temp 80*C)
przy 2500 obr/min 0,5-0,6 MPa (temp 80*C)
ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,57-0,67MPa
1 MPa = 10 bar
Czujniki masz dwa, jeden wysokiego ciśnienia pow. 2000 obrotów (zdaje się na 1,8 bara) i niskiego (niebieski 0.25 bara) dla biegu jałowego.
Super dzięki. W Sobotę napisze co i jak. ThX Men
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości