Problem z silnikiem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Mentos6660
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: pt paź 15, 2010 23:25
- Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Problem z silnikiem
Witam! Kolejny problem z moim petem:P gdy podjechalem do skrzyzowania zgasl mi co zdarza mi sie od czasu do czasu( faluja obroty az zgasnie) i po odpaleniu silnik zaczal chodzic jak fiesta 1.3:P jakby zawory chodzily bez oleju. Pojechalem ze skrzyzowania i po przejechaniu 500 m zaplaila sie kontrolka oleju i zaczela piszczec. wiec sie zatrzymalem na poboczu( wczesniej nei bylo to mozliwe) zgasnilem silnik i sprawdzilem stan oleju.Stan jest ok wiec wsiadlem i odpalilem znow silnik, dalej chodzil jak fiesta ale olej juz sie nei zapalil. mialem nie daleko do domu wiec pojechalem tak jak chodzil poniewaz bylo z gorki wiec zjechalem na luzie na zgaszonym silniku:P Po odczekaniu 10 min w domu odpalilem silnik i juz mniej klepalo wiec sie przejechalem i po przejechaniu 100 metrow wszsytko wrocilo do normy. Jezdzilem caly dzien i juz wicej mi tak nie zrobil. Pytanie do was co bylo przyczyna? Nie znam sie kompletnie na silnikach ale czy to moze byc pompa oleju( za male cisnienie daje czy cos) albo przyczyna samego oleju? Po wymianie oleju na mineralny poniewaz przebieg juz jest dosc duzy (250tys) zaczely sie schody. Rano jak byly mrozy zaczely halasowac szklanki przez okolo 1s. Na starym oleju tego nie bylo. a teraz po zagrzaniu od czasu do czasu jakby jedna szklanka cykala. nie wiem juz sam co robic czy sprzedac maszyne czy robic ale czy to wogole jest oplacalne? Dodam ze kupilem cg i kolo mowil ze wymienial pierscienie i 8 zaworow ale watpie ze ma to cos wspolnego. Pomozcie mi bo ciagle jakies klopoty a nie chce inwestowac za duzo w ten zlom bo wkoncu calkiem padnie i tylko kasa utopiona na marne:P Pozdrawiam!
Problem z silnikiem
Powiem tak sygnał dźwiękowy oraz świecąca się lampka z oleju ni oznacza tylko że jest jego brak ale rowniez że jest zbyt male ciśnienie, ja na twoim miejscu sprawdził ciśnienie w tłokach, nie ubywa ci oleju lub plynu chłodniczego hmm.. i czy ABF lubi olej mineralny to jest mała zagadka
- Mentos6660
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: pt paź 15, 2010 23:25
- Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Problem z silnikiem
Dzieki ze chociaz ktos sie zainteresowal... A wiec tak plynu mi nie ubywa, gadalem z mechanikiem to mowil ze kazdy bedzie troche bral oleju. Od tamtego czasu caly czas jezdze i nic sie nei dzieje. poziom oleju jest minimalnie ponizej minimum ale to chyba by nie robilo takiej roznicy. Nie mowie jak bagnet jest suchy to rozumiem ze bedzie cykac ale nie wiem nie znam sie wogole nigdy nie slyszalem o ABFie i nie wiem jaka jego natura:P Zmienie olej na polsyntetyk chyba. To byl blad ten mineralny. A! i jak juz to chyba ciesnienie oleju sprawdzic co? Czy na tlokach ale co to ma wspolnego z olejem?:/ moze sie nie znam poprostu biore to na logike.
Re: Problem z silnikiem
poziom oleju jest minimalnie ponizej minimum
Kolego poziom oleju nie moze spaść poniżej minimum musi sie utrzymywać zawsze na max-a może tam spaść o pare mm ale nie ponizej minimalnej granicy, co do ciśnienia to sprawdza sie to specjalnym urządzeniem wkąłda sie go zamiast świec ale nie wiem jak sie nazywa specjalnie, ja mam ABU i śmigam juz na mineralnym bo mam przejechane juz 300tys wiec ja nie wiem czy ty sie nie pospieszyłeś, spróbuj wymienić na półsyntetyk, a najlepiej zrób to jak silnik jest ciepły to wtedy wszytko zleci
Kolego poziom oleju nie moze spaść poniżej minimum musi sie utrzymywać zawsze na max-a może tam spaść o pare mm ale nie ponizej minimalnej granicy, co do ciśnienia to sprawdza sie to specjalnym urządzeniem wkąłda sie go zamiast świec ale nie wiem jak sie nazywa specjalnie, ja mam ABU i śmigam juz na mineralnym bo mam przejechane juz 300tys wiec ja nie wiem czy ty sie nie pospieszyłeś, spróbuj wymienić na półsyntetyk, a najlepiej zrób to jak silnik jest ciepły to wtedy wszytko zleci
- Mentos6660
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: pt paź 15, 2010 23:25
- Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Problem z silnikiem
Wiem co i jak jezeli chodzi o poziom oleju. Cisnienie na tlokach sprawdza sie przez otwor od swiecy a cisnienie oleju przez otwor od czujnika oleju. Nie jestem glupkiem i wiem o co chodzi i wiem ze nie moze byc ponizej minimum ale czy to bylby taki objaw? zwlaszcza ze zrobilo mi to tylko raz? Wymienie olej jakos na czasie moze bedzie lepiej smigac i dam znac, no i pojade zmierzyc cisnienie. Dzieki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości