Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

withanight
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: withanight » pt sty 21, 2011 18:44

Witam wszystkich chętnych pomóc userów.



Dzisiaj odkryłem pewiem problem w moim golfie . Wjeżdżając do garażu usłyszałem dziwne jakby pukanie w silniku. Otwarłem maske probowałem znajelżć miejsce z ktorego dochodziły dziwne stuki jednak ucichły.


Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika , nieco się przestraszyłem, w srodku usłyszałem bulgotanie ( jakby sie coś gotowało) dziwna kompresja , po przyłożeniu ręki do wlewu , raz ją przyciagało a raz wypychało. Po chwili zaczeło pryskać ni to olej , ni to woda.

Poziom oleju niby w porządku , a wydechu woda leci , dym nie wiem czy biały bo odkryłem to przed chwilą a patrzenie po ciemku to nie to samo co w dzień.


Miał ktoś podobny przypadek , jakieś sugestie ?




Dla ułatwienia załączam link do filmiku którry nagrałem http://www.youtube.com/watch?v=ffXdZhiMRZY



hubertb22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 12:32

Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: hubertb22 » pt sty 21, 2011 19:39

Stan oleju i płynu chłodniczego w normie ? Skontroluj również kolor oleju. Bulgotanie jest skutkiem gotowania się jakiegoś płynu oleju bądź płynu chłodniczego albo np. wody nazbieranej na kolektorze wydechowym. Co do wody z tłumika dobrze zrobić mały otwór wiertłem fi 3 zaraz za tłumikami środkowym i końcowym. Ja mam samochód na gazie i przed takim zabiegiem nie mogłem sobie poradzić z problemem wody w wydechu.



withanight
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: withanight » sob sty 22, 2011 10:46

Stan oleju w normie tyle ile zostało nalane , ani nie podniesiony ani nie za niski. Płyn chłodniczy bez oczek ale rdzawy kolor, blizej wiosny mial byc wymieniony razem z termostatem. Czy działo by się tak przy zatankwaniu chrzczonego paliwa?


A co sądzicie o pekniętym pierscieniu bądz też już wytartych pierscieniach ? auto nie katowane , ale prawdopodobnie od 88 nie rozbierane ?



hubertb22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz sty 09, 2011 12:32

Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: hubertb22 » ndz sty 23, 2011 17:47

Na początek radził bym zlokalizować dokładnie okolice gotowania się tej cieczy. To pomoże w szukaniu przyczyny.



withanight
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: withanight » ndz sty 23, 2011 18:54

A jeżeli to nie jest gotowanie tylko bulgotanie w wyniku kompresji powietrza?



Awatar użytkownika
Mc_Gyver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 14, 2008 08:43
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: Mc_Gyver » wt lut 01, 2011 12:36

Sprawdź Kolego kompresje na wszystkich garach. Cisnienie powinno wynosić ok 10-12 na wszystkich.


Oo vw oO

withanight
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt paź 06, 2009 09:32
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: withanight » wt lut 01, 2011 13:07

Chyba nie jest możliwe zeby z dnia na dzień zaczeły puszczac wszystkie pierscienie. Tak jak mowisz kolego musze załatwic "zegrarek" i sprawdzic cisnienie.


napewno 10 -12? 1.8 Pytam bo nie mam pojęcia.



Awatar użytkownika
Mc_Gyver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pt mar 14, 2008 08:43
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Bulgotanie w silniku MK2 1.8 Rp

Post autor: Mc_Gyver » śr lut 02, 2011 21:13

Nie wiem, czy to Sprawdzałeś u siebie, ale ja bym od tego zaczął. Ja mam 1.6 RF. Jak go kupiłem w 2004 roku na jesieni miał po 12 bar przy przebiegu 189 000 km. Przy przebiegu 280 000 km (ubiegła jesień) wyszło po 10 bar na każdym cylindrze (z dziesiętnymi odchyłkami). tak jest przynajmniej u mnie i znajomy mechanik stwierdził, że jest ok. Silnik pracuje równo, ma moc, nie bierze oleju. Poniżej wrzucam Ci link, który powinien rozwiać Ci wątpliwości przy diagnostyce:
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/" onclick="window.open(this.href);return false;


Oo vw oO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości