pasek pompy wody

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dax-88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 19:36

pasek pompy wody

Post autor: dax-88 » śr lut 02, 2011 15:28

Wiem, że była masa takich tematów i sa różne i różniejsze zdania na ten temat, zdaje sobie sprawe że ten temat wyląduje w koszu, ale naprawde nie wiem juz jak on ma iść
zrobiłem film pokazujacy łopaki tejże pompy i chciałbym sie dowiedzieć czy ma iść u góry czy na dole, jeśli na dole to czemu masa gofrów jeździ odwrotnie?

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

pasek pompy wody

Post autor: norek111 » śr lut 02, 2011 16:36

podaj typ silnika to podeślę foto montażu paska


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

dax-88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 19:36

pasek pompy wody

Post autor: dax-88 » śr lut 02, 2011 18:02

1.8 benzyna
AAM albo ABS w dowodzie mam wbite 90km wiec abs ale jakos nie widzi mi sie to heh :D ale to raczej to samo

ta pompka ma za zadanie pchać wode do silnika czy ja wyciągać?



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

pasek pompy wody

Post autor: Rafał 21 » śr lut 02, 2011 19:43

dax-88 pisze:ta pompka ma za zadanie pchać wode do silnika czy ja wyciągać?
dax-88, Zasada działania chłodzenia ..
Mamy w silniku mały i duży obieg chłodzenia . Mały obieg, to plyn krąży w kadłubie silnika ,kanałach wodnych glowicy - pomijając chłodnicę do uzyskania określonej temperatury silnika . Gdy ją osiągnie! sterujący tym cyklem termostat [ sprawny] uruchomi duży obieg [z chłodnicą] Jeżeli termostat zwalony to mamy od razu duży obieg , namacalnie ciepły górny przewód na chłodnicy W układzie jest obieg wymuszony ! pompą ssąco-tłoczącą Czyli zasysa i tłoczy ciecz ! Myślę że zrozumiał :P A tu jeszcze schemat bo ktoś pytał http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275372" onclick="window.open(this.href);return false;


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

dax-88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 19:36

pasek pompy wody

Post autor: dax-88 » śr lut 02, 2011 19:56

a co z tym paskiem? jaka wersja jest prawdziwsza, pompa wraz z wałem i alternatorem czy odwrotnie?



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

pasek pompy wody

Post autor: janek1350 » śr lut 02, 2011 19:59

Zakładam że pasek założyłeś jak należy czyli od spodu koła pompy czyli na około?
A pasek ma isc tak Obrazek



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

pasek pompy wody

Post autor: Paweł Marek » śr lut 02, 2011 21:07

dax-88 pisze:czemu masa gofrów jeździ odwrotnie?
o tym już było. Z niewiedzy i z nieuwagi po prostu. W benzynowcach od razu wiążą się z tym kłopoty z przegrzewaniem silnika i niedogrzaniem wnętrza. A w dieslach które są sprawne i mało ciepła wydzielają czasem nic się nie zauważy, tylko gorsze grzanie w środku auta


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości