dziwne stuki w silniku

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mariusz113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:06
Lokalizacja: sroda sl

dziwne stuki w silniku

Post autor: mariusz113 » śr gru 29, 2010 15:09

Witam,mam golfa 2 1.6 benz + gaz a mój problem polega na tym,że przy dadaniu gazu słychać jakies dziwne stuki i dzieje sie na postoju i w czasie jazdy dodam ze wczesniej nic sie nie działo zanim zmienilem pasek klinowy, czy moglo by pasc jakies łożyszko... czy tez cos innego,prosze o pomoc z gory dziekuje



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

dziwne stuki w silniku

Post autor: norman » śr gru 29, 2010 20:52

zdejmij pasek i sprawdz czy stuka moze lozysko w alternatorze



mariusz113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:06
Lokalizacja: sroda sl

dziwne stuki w silniku

Post autor: mariusz113 » śr gru 29, 2010 21:12

zdiolem i to nie łożyszko mam zle przeczucia ze to moze byc jednak cos powazniejszego... czy moze byc przesztawiony rozrzad...



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

dziwne stuki w silniku

Post autor: PAPAYOS » śr gru 29, 2010 21:57

To zależy... Autko straciło coś na zwinności i mocy? Jeśli tak to faktycznie rozrząd... Jeśli nie to przyczyna może leżeć albo po stronie szklanek (popychaczy zaworów), albo luz między korbowodem a tłokiem, lub uszkodzony pierścień i luz tłoka w cylindrze. Ad1- Wymiana szklanek, Ad2 - demontaż głowicy i misy olejowej wyjęcie całego tłoka z korbowodem i usunięcie luzu, Ad3 - sprawdź kompresję na każdym cylindrze jeśli są różne i na którymś mocno odbiegają od 10-11 bar - to masz przyczynę Musisz zdemontować głowicę i misę olejową i jeśli masz szczęście to wystarczy wymiana pierścionków jeśli nie to remont silnika...

Ale jeśli zmieniałeś pasek to może faktycznie łożysko na altku i robisz burzę w szklance wody. Luzy na łożysku jak sprawdzałeś? Brałeś za koło pasowe i ciągałeś pewnie góra - dół a zapomniałeś o poruszaniu w lewo - prawo... Może też zdechły łożyska na rolce napinającej albo pasek klinowy albo pasek rozrządu.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

mariusz113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:06
Lokalizacja: sroda sl

dziwne stuki w silniku

Post autor: mariusz113 » czw gru 30, 2010 12:06

te stuki to slychac na dolnej czesci silnika,jesli to panewki czy moge je sam wymienic bez mechanika i w jaki najprostrzy sposob to noge zrobic prosze o szczegoly z gory dziekuje



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

dziwne stuki w silniku

Post autor: Piotrek 2711 » czw gru 30, 2010 13:59

Przy jakich obrotach są stuki? Jeżeli zdiołeś pasek klinowy i dalej stuka to najprawdopodobniej w silniku. Jeżeli słychać stuk na wolnych obrotach to żeby zdiagnozować gdzie stuka zdejmuj pokoleji przewody ze świecy jak przy którymś przestanie stukać to znaczy że jest luz. Powiem ze panewki w tych silnikach to żadka przypadłość dlatego lepiej dobrze to sprawdz zanim sie za panewy zabierzesz bo narobisz sobie tylko niepotrzebnego bigosu. Jeżeli chcesz mieć pewność czy to panewki to sprawdz ciśnienie oleju na gorącym silniku i bedzie wszystko jasne. Rozbieranie silnika zostaw juz jak bedziesz miał pewność że trzeba to zrobić. A stukac moze naprawde duzo rzeczy.


I LOVE MK3

mariusz113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:06
Lokalizacja: sroda sl

dziwne stuki w silniku

Post autor: mariusz113 » pt gru 31, 2010 00:03

ok jutro sprobuje z tymi przewodami na swiecach moze zeczywiscie bedzie cos innego aby... stuki sa przy 1tys i czaemi zanikaja, przy jezdzie zauwazylem ze slychac je wyrazniej jak dodam gazu ,a cisnienie oleju czym moge sprawdzic nie za bardzo sie znam na tym i prosilbym o wskazowki jakies z gory dziekuje....



mariusz113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:06
Lokalizacja: sroda sl

dziwne stuki w silniku

Post autor: mariusz113 » pt gru 31, 2010 14:22

Witam, sprawdzilem i okazalo sie ze po zdieciu pierwszego przewodu ze swieci nie stuka to jaednak luz na panewce,czy noge samemu to naprawic, czy nie obedzie sie bez mechanika, jesli tak to od czego mam sie zabrac,a jesli nie to ile mnie skasuje mechanik....



Awatar użytkownika
grzester
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sie 10, 2010 15:06
Lokalizacja: Baćkowice

Re: dziwne stuki w silniku

Post autor: grzester » pt gru 31, 2010 14:54

mariusz113 pisze:a cisnienie oleju czym moge sprawdzic nie za bardzo sie znam na tym i prosilbym o wskazowki jakies z gory dziekuje....
moze lepiej oddaj ta robote mechanikowi


mkII
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p4394292" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

dziwne stuki w silniku

Post autor: Piotrek 2711 » pt gru 31, 2010 17:55

Możesz zrobic to sam tylko nie zawsze da to skutek poniewasz założenie nominalnej panewki nie raz nic niedaje. Trzeba szlifoważ wał i zakładać nadwymiarowe panewki. Niewiem czy w twoim przypadku nielepiej wymienić silnik bo daki remoncik dołu to koszt ok. 750zeta w koszty wchodzą nowe paneki ok 230zł szlif wału to zależy od szlifierza jak ja robiłem to wzioł 100 zł za szlifowanie czopów dotego musi przefrezować korby pod nadwymiary to też weżmie troche szlifierz no i uszczelka misy uszczelniacze wału , olej i filtr oleju. Ale dla pewności sprawdził bym to ciśnienie oleju ono wszystko wyjaśni to jest 5 min roboty. Bierzesz manometr z końcówką gwintu taką jak masz wkręcony czujnik oleju wkrecasz go zamiast czujnika i odpalasz, oczywiście najpierw mocno go zagrzej najlepiej aż wentylator bedzie sie załączał. I sprawdzasz na wolnych i przy 2tyś. Przy 2 tyś powinien mieć minimum 2bary.


I LOVE MK3

mariusz113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:06
Lokalizacja: sroda sl

dziwne stuki w silniku

Post autor: mariusz113 » pn sty 03, 2011 18:56

Witam ponownie bylem dzisiaj u nechanika i powiedzial mi ze na 150% to nie bedzie panewka dodal ze to cos z wiazane z glowica nie chcial powiedziec co tak naprawde jest,ze to bedzie mnie kosztowac kolo 400 zl juz nie wiem kogo mam sluchac gdzie dwoch mechanikow powiedzialo ze to panewka a ten byl bardazo przekonany ze to nie to....pomocy



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

dziwne stuki w silniku

Post autor: Piotrek 2711 » sob sty 08, 2011 13:38

Jeżeli z głowicą to mogą stukać tylko samoregulatory hydrałliczne nic innego w głowicy niemoże stukać. Tylko napisałeś że po zdjęciu pierwszego kabla świecy już nie stukało a to niewskazuje na samoregulatory tylko albo na panewke albo na swożeń tłoka.. Jeżeli mechanik wykluczył panewke i jeżeli to swożeń tłoka to koszt z wymianą może tyle kosztować. Jeżeli kontrolka oleju ci nie mruga na wolnych lub wyższych obrotach to raczej miał racje że to nie panewka. Przy złużyciu panewki spada ciśnienie prawie do zera na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika a to by napewno zapaliło kontrolke i brzęczyk w desce rozdzielczej. Może nagraj dzwiek daj na youtube i daj link tu na strone może to bardziej pomoże. Ja się troche na silnikach znam może bede w stanie ci pomóc.


I LOVE MK3

mariusz113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr lut 04, 2009 22:06
Lokalizacja: sroda sl

dziwne stuki w silniku

Post autor: mariusz113 » sob sty 08, 2011 21:45

dzisiaj sciągnełem miske olejową żeby sie perzekonac czy to na 150 procent panewka jak powiedział jeden z mechaników i po zdięciu misy okazało sie ze sa luzy na jednym z tłoków....jak sie domyslam to trzeba zrobic szlif i wymienic wszystkie panewki... nie wiem czy warto robic ten silnik czy nie bedzie taniej kupić drugiego..... dziekuje wszystkim za pomoc ale jakby ktos jeszcze mial jakies cenne wskazówki to bardzo prosze....



Awatar użytkownika
tomekk33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz gru 19, 2010 18:17

dziwne stuki w silniku

Post autor: tomekk33 » ndz sty 09, 2011 10:57

Jak znajdziesz pewny silnik to Moze i taniej bedzie wymienić.
Ja osobiście wolałbym robić remont. Prawdopodonie tez mnie to czeka niestety. Prawdopodobnie bo tez słychać Stuki tylko nie wiadomo co to.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości