Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem VW golf III z 1996r 1.8 benz+lpg (90 KM.)
Problem przedstawia się następująco:
przykład 1.
Jadąc stałą prędkością np. 60/h po zdjęciu nogi z gazu auto nadal jedzie przez kilka sekund tą samą prędkością po czym prawidłowo zwalnia
przykład 2.
Jadąc stałą prędkością i przyspieszając, po zdjęciu nogi z gazu auto przez kilka sekund nadal przyspiesza!( tak jak bym nadal trzymał wduszony pedał gazu) po czym prawidłowo zwalnia.
przykład 3
Na jałowym biegu czasami następuje zawieszenie obrotów na 2000 obr/min. Po dodaniu gazu obroty spadają lecz nadal zatrzymują się na 2tys obr/min. Przy ruszeni wymuszam spadek obrotów i praca silnika normuje się taką jaka powinna być czyli ok 1200 obr/min.
Wszystkie te objawy zostały zaobserwowane na przestrzeni około 5 miesięcy, bez względu na porę roku.
Jak dotąd problem ten rzadko występował i nie był tak bardzo uciążliwy aby uniemożliwiał mi jazdę golfikiem lecz powtarza się notorycznie i coraz częściej przez co czas najwyższy coś z tym zrobić.
Zgłębiłem zagadnienie i doczytałem, ze tego typu objawy mogą być charakterystyczne dla uszkodzonego:
-silniczka krokowego
-błąd przepływomierza
-uszkodzony potencjometr przepustnicy lub uszkodzone jego przewody elektryczne
-do wtrysku dostaje sie tzw. lewe powietrze
Domyślam sie ze wszystkie przyczyny moga wpływać na pracę silnika
Proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc co należy sprawdzić i jakiej kolejności usuwać usterki/części/podzespoły.
Z góry wielkie dzięki !!!
Jestem posiadaczem VW golf III z 1996r 1.8 benz+lpg (90 KM.)
Problem przedstawia się następująco:
przykład 1.
Jadąc stałą prędkością np. 60/h po zdjęciu nogi z gazu auto nadal jedzie przez kilka sekund tą samą prędkością po czym prawidłowo zwalnia
przykład 2.
Jadąc stałą prędkością i przyspieszając, po zdjęciu nogi z gazu auto przez kilka sekund nadal przyspiesza!( tak jak bym nadal trzymał wduszony pedał gazu) po czym prawidłowo zwalnia.
przykład 3
Na jałowym biegu czasami następuje zawieszenie obrotów na 2000 obr/min. Po dodaniu gazu obroty spadają lecz nadal zatrzymują się na 2tys obr/min. Przy ruszeni wymuszam spadek obrotów i praca silnika normuje się taką jaka powinna być czyli ok 1200 obr/min.
Wszystkie te objawy zostały zaobserwowane na przestrzeni około 5 miesięcy, bez względu na porę roku.
Jak dotąd problem ten rzadko występował i nie był tak bardzo uciążliwy aby uniemożliwiał mi jazdę golfikiem lecz powtarza się notorycznie i coraz częściej przez co czas najwyższy coś z tym zrobić.
Zgłębiłem zagadnienie i doczytałem, ze tego typu objawy mogą być charakterystyczne dla uszkodzonego:
-silniczka krokowego
-błąd przepływomierza
-uszkodzony potencjometr przepustnicy lub uszkodzone jego przewody elektryczne
-do wtrysku dostaje sie tzw. lewe powietrze
Domyślam sie ze wszystkie przyczyny moga wpływać na pracę silnika
Proszę wszystkich zainteresowanych o pomoc co należy sprawdzić i jakiej kolejności usuwać usterki/części/podzespoły.
Z góry wielkie dzięki !!!
Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
kolego 1 rzecz kiedy był wymieniany filtr gazu (znam przykład kolega wyciągnął kluczyk auto dalej chodziło)
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
no za mojej kadencji jeszcze nie był wymieniony, uops ;]
Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
chłopie ile nim nalatałeś jak k tego wymień filtr bo może być zatkany i wtedy robi sie ciśnienie przed filtrem i jak zdejmujesz jest dalej ciąg i zasysa ten gaz dlatego może nie schodzić dopóki ciśnienia sie nie wyrównają zatem wymień i pisz jak to nie podziałajaconnn pisze:no za mojej kadencji jeszcze nie był wymieniony, uops ;]
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotó
niema to związku z zapchanym filtrem paliwa jakiegokolwiekrolmik pisze:kolego 1 rzecz kiedy był wymieniany filtr gazu (znam przykład kolega wyciągnął kluczyk auto dalej chodziło)
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
norek111, weź butelkę gazowanego wstrząśnij przytkaj do ust i zobacz czy nie ma związku (jak jeździ na gazie toi ma na paliwie to faktycznie naie ma
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Silnik nie schodzi z obrotów.(Zbyt powolny spadek obrotów)
rolmik, piszesz banialuki.
jaconnn, przyczyny które sam wymieniłeś wszystkie sa możliwe (nie masz przepływomierza tylko)_, napisz czy na na obu paliwach jest to samo
wg prawdopodobieństwa sprawdź podstawkę pod kątem szczelności (test z pryskaniem po niej palnym dezodorantem czasem da odpowiedż poprzez chwilowy wzrost obrotów)
Po tym teście jeśli ni nie wniesie dokonaj resetu sterownika silnika i po nim jeździj trochę na samej benzynie, jeśli ustąpi to już się dowiesz co masz zrobić szukajka na dole .
jaconnn, przyczyny które sam wymieniłeś wszystkie sa możliwe (nie masz przepływomierza tylko)_, napisz czy na na obu paliwach jest to samo
wg prawdopodobieństwa sprawdź podstawkę pod kątem szczelności (test z pryskaniem po niej palnym dezodorantem czasem da odpowiedż poprzez chwilowy wzrost obrotów)
Po tym teście jeśli ni nie wniesie dokonaj resetu sterownika silnika i po nim jeździj trochę na samej benzynie, jeśli ustąpi to już się dowiesz co masz zrobić szukajka na dole .
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości