Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z przekładką silnika benzyna na diesel
Posiadam Golfa 3 1,4 z silnikiem abd monowtrysk zagazowany instalacja pierwszej generacji Mam też silnik z golfa 2 igiełka 1,6 Teraz pytanie czy warto przekładać ten silnik skoro zawieszenie praktycznie nowe a silnik do remontu czy też poprostu kupić 1,4 identyczny? Osobiście jestem przekonany do Diesla jeżdziłem kilka lat mk II 1,6 di nie było żadnych problemów a z tym 1,4 to jest katastrofa skarbonka bez dna
Posiadam Golfa 3 1,4 z silnikiem abd monowtrysk zagazowany instalacja pierwszej generacji Mam też silnik z golfa 2 igiełka 1,6 Teraz pytanie czy warto przekładać ten silnik skoro zawieszenie praktycznie nowe a silnik do remontu czy też poprostu kupić 1,4 identyczny? Osobiście jestem przekonany do Diesla jeżdziłem kilka lat mk II 1,6 di nie było żadnych problemów a z tym 1,4 to jest katastrofa skarbonka bez dna
- proinstalnet
- Ma gadane
- Posty: 195
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 12:29
- Lokalizacja: Suwałki
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
powiem tak przekładka z diesla na benzyne i odwrotna to najgorszy swap do zrobienia. Chyba ze jak kolega tu obecny ma drugie auto w całosci. Do wymiany zbiornik paliwa, linki gazu poduszki silnika cała instalacja elektryczna do przerobiebia licznik do wymiany. Ogolnie wszystko prawie do wywalenia i wstawienia od diesla
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
ok a w moim silniku tak wymiana cewki 100 zł wymiana butli gazowej ponad 300 wymiana lub regeneracja reduktora od 100 zł w górę i parę innych pierdółek do wymiany jak kable świece itd to są koszty a wiadomo że można opchnąć pozostałości po benzynie silnik skrzynia osprzęt itd a gaz już kosztuje 2,65 l a spala mi po miejscu 11 l w zimie w trasie lepiej bo niecałe 8
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Przy 1.6 d jest nawet mocowanie silnika inne te silniki są pochylone bardziej do ściany grodziowej a w 1.4 abd jest prosto także było by dużo zabawy żeby go poprawnie umocować w komorze silnika. A masz skrzynie biegów do diesla? Bo jak nie to dolicz koszt skrzyni bo z abd napewno nie pasuje. Niewiem czy warto brnąć w taki swap.
I LOVE MK3
- Piotrek 2711
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
- Lokalizacja: Brzeg
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Niewiem czy nielepiej kupić jakąś mk2 z zajechanym dieslem tylko zdrową budą i wsadzić ten twój dobry 1.6. Myśle że to by było bardziej opłacalne.
I LOVE MK3
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
mam kompletny silnik z osprzętem i skrzynia CR który montowany był jak się dowidziałem w pasatach mkII i golfie MK I a skrzynie mam 8A to wszystko było wyciągnięte z golfa MK II 1988 r
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
witek271, da rade upchnąć klekota i to bez większych przeróbek.
Klekot posiada takie same czujniki jak benzyna,zasilanie po kluczyku dla elektrozaworu pompy znajdziesz na pewno,a sterowanie świecami możesz zrobić dwojako-albo za pompcą jakiegoś przycisku,albo pobawić się trochę i zrobić jak w ori instalacji,czyli kluczyk-->przekaźnik-->świece.
Do zmiany także licznik i skrzynia
Klekot posiada takie same czujniki jak benzyna,zasilanie po kluczyku dla elektrozaworu pompy znajdziesz na pewno,a sterowanie świecami możesz zrobić dwojako-albo za pompcą jakiegoś przycisku,albo pobawić się trochę i zrobić jak w ori instalacji,czyli kluczyk-->przekaźnik-->świece.
Do zmiany także licznik i skrzynia
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Tak to przewidywałem licznik już kupiłem skrzynie mam a co do podgrzewania to zamierzam wg tego prostego schematu zrobić podłączenie przekaźnika
Re: Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Mam problem Skrzynia dostawiła mi do ramy po przykręceniu wszystkich uchwytów
Z tyłu jest ok ale z przodu wygląda jakby było za wysoko ale dlaczego? Wszystkie wsporniki wymieniłem od golfa III
Z tyłu jest ok ale z przodu wygląda jakby było za wysoko ale dlaczego? Wszystkie wsporniki wymieniłem od golfa III
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
SWAP witek271
Wsadziłem właśnie silnik 1.6 D CR z MK I do MK III 1,4 ABD
SWAP zrobiłem z wielką pomocą forum ELEKTRODA i VWGOLF oraz informacjami zamieszczonymi w internecie oraz książkami Sam naprawiam i katalogowi ETKA
Wymieniłem
1 Silnik 1.6 CR z golfa MK I rok 1982
2 Skrzynię 8A z golfa MK II 1986
3 Wiązkę komory silnika od modelu 1.9 TD AAZ ze skrzynką bezpieczników (wszystkie kostki spasują od modelu 1989 do modelu 1997 Ja wymieniłem też skrzynkę bo moja była pęknięta Każda kostka ma swoje wejście także nie ma możliwości żeby pomylić kostki w skrzynce bezpieczników) a wiązkę silnika zrobiłem samoróbkę
4 Bak od diesla (pasuje od roku 1986 do 1997)
5 Chłodnicę 525x320 od golfa MK III
6 Zegary z obrotomierzem (wyjście W z alternatora do 10 pinu licznika tak powinno być mi spasowało wszystko na instalacji)
7 Lewarek zmiany biegów (od 1.4 ABD jest krótszy)
8 Pierwszą rurę od kolektora wydechowego (najlepiej kupić nową)
9 Dokupiłem impulsator do skrzyni
10 Tylna łapa silnika od MK II nie spasuje (Pasuje od MK III 1.8 1,9 2,0)
11 Linka sprzęgła
12 Linka gazu (ja zostawiłem starą własna modyfikacja i działa)
13 Wzmocnienie przednie na chłodnicę 525x320 (ja powycinałem stare to co miałem i włożyłem chłodnice 525x 320)
14 Przekaźnik świec żarowych (polecam Przekaźnik o numerach 142 1h0 911 262 jest to moim zdaniem najlepszy przekaźnik świec żarowych posiada 8 nóżkę która podgrzewa wstępnie świece po otwarciu drzwi kierowcy przez 5 sekund jeśli temperatura jest poniżej 10 stopni C oraz 191 911 261 posiada 7 nóżek ma funkcje dogrzewania świec po rozruchu a tego z numerem 171 911 261 nie polecam można również zrobić grzanie świec na krótko ale też nie polecam bo już tego próbowałem pamięć człowieka jest zawodna i nikt nie myśli o przycisku który podgrzeje świece jak mu się spieszy)
Pasuje od MK III 1,4 ABD
1 Wentylator chłodnicy (Pasuje od MK II i MKIII)
2 Półosie i przeguby powinny raczej pasować i mnie jest chyba ok
3 Wiązka oświetlenia przedniego (wkręciłem wtyczkę do wtyczki plug&play)
4 Stacyjka (ktoś kiedyś pisał na forum że trzeba zmieniać NIE PRAWDA)
Na początku było tak
Teraz jest tak
Jeśli macie jakieś pytania piszcie chętnie odpowiem
Udowodniłem wielu osobom które pukały mi do głowy że głupi jestem że wszystko się da zrobić tylko trzeba mieć trochę chęci ale co niektórym kopara opada gdy wsiadam do mojego parcha czekam jakieś pół minuty aż zagrzeje świece przekręcam kluczyk zaskakuje od razu i wyjeżdżam a Ci którzy pukali mi do głowy męczą się co rano albo z instalacją gazową albo zdezelowanymi dieslami Ja ten silnik miałem po remoncie dlatego szkoda by go było zmarnować
Teraz marzy mi się go trochę podnieść a może kiedyś zrobić 4x4 COUNTRY
Wsadziłem właśnie silnik 1.6 D CR z MK I do MK III 1,4 ABD
SWAP zrobiłem z wielką pomocą forum ELEKTRODA i VWGOLF oraz informacjami zamieszczonymi w internecie oraz książkami Sam naprawiam i katalogowi ETKA
Wymieniłem
1 Silnik 1.6 CR z golfa MK I rok 1982
2 Skrzynię 8A z golfa MK II 1986
3 Wiązkę komory silnika od modelu 1.9 TD AAZ ze skrzynką bezpieczników (wszystkie kostki spasują od modelu 1989 do modelu 1997 Ja wymieniłem też skrzynkę bo moja była pęknięta Każda kostka ma swoje wejście także nie ma możliwości żeby pomylić kostki w skrzynce bezpieczników) a wiązkę silnika zrobiłem samoróbkę
4 Bak od diesla (pasuje od roku 1986 do 1997)
5 Chłodnicę 525x320 od golfa MK III
6 Zegary z obrotomierzem (wyjście W z alternatora do 10 pinu licznika tak powinno być mi spasowało wszystko na instalacji)
7 Lewarek zmiany biegów (od 1.4 ABD jest krótszy)
8 Pierwszą rurę od kolektora wydechowego (najlepiej kupić nową)
9 Dokupiłem impulsator do skrzyni
10 Tylna łapa silnika od MK II nie spasuje (Pasuje od MK III 1.8 1,9 2,0)
11 Linka sprzęgła
12 Linka gazu (ja zostawiłem starą własna modyfikacja i działa)
13 Wzmocnienie przednie na chłodnicę 525x320 (ja powycinałem stare to co miałem i włożyłem chłodnice 525x 320)
14 Przekaźnik świec żarowych (polecam Przekaźnik o numerach 142 1h0 911 262 jest to moim zdaniem najlepszy przekaźnik świec żarowych posiada 8 nóżkę która podgrzewa wstępnie świece po otwarciu drzwi kierowcy przez 5 sekund jeśli temperatura jest poniżej 10 stopni C oraz 191 911 261 posiada 7 nóżek ma funkcje dogrzewania świec po rozruchu a tego z numerem 171 911 261 nie polecam można również zrobić grzanie świec na krótko ale też nie polecam bo już tego próbowałem pamięć człowieka jest zawodna i nikt nie myśli o przycisku który podgrzeje świece jak mu się spieszy)
Pasuje od MK III 1,4 ABD
1 Wentylator chłodnicy (Pasuje od MK II i MKIII)
2 Półosie i przeguby powinny raczej pasować i mnie jest chyba ok
3 Wiązka oświetlenia przedniego (wkręciłem wtyczkę do wtyczki plug&play)
4 Stacyjka (ktoś kiedyś pisał na forum że trzeba zmieniać NIE PRAWDA)
Na początku było tak
Teraz jest tak
Jeśli macie jakieś pytania piszcie chętnie odpowiem
Udowodniłem wielu osobom które pukały mi do głowy że głupi jestem że wszystko się da zrobić tylko trzeba mieć trochę chęci ale co niektórym kopara opada gdy wsiadam do mojego parcha czekam jakieś pół minuty aż zagrzeje świece przekręcam kluczyk zaskakuje od razu i wyjeżdżam a Ci którzy pukali mi do głowy męczą się co rano albo z instalacją gazową albo zdezelowanymi dieslami Ja ten silnik miałem po remoncie dlatego szkoda by go było zmarnować
Teraz marzy mi się go trochę podnieść a może kiedyś zrobić 4x4 COUNTRY
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
gratulacje,
też miałem kiedyś mk III z 1.4 abd - okropnie go wspominam , myślałem swego czasu o swapie ale przez to , że wszyscy łącznie z znajomym mechanikiem mi odradzali , zrezygnowałem i trójkę sprzedałem
ale co by nie było jeżdże teraz mk II z 1.6 TD i jestem bardzo zadowolony
podziwiam Cię i zasługujesz na szacunek za ten swap
miłej jazdy dieselkiem!
też miałem kiedyś mk III z 1.4 abd - okropnie go wspominam , myślałem swego czasu o swapie ale przez to , że wszyscy łącznie z znajomym mechanikiem mi odradzali , zrezygnowałem i trójkę sprzedałem
ale co by nie było jeżdże teraz mk II z 1.6 TD i jestem bardzo zadowolony
podziwiam Cię i zasługujesz na szacunek za ten swap
miłej jazdy dieselkiem!
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Nie obyło się bez piany i nerwów he he ale jestem zadowolony może jak będzie kasa to wsadzę
TD 70 konny to tylko wyjąć i wsadzić już bez żadnych przeróbek
TD 70 konny to tylko wyjąć i wsadzić już bez żadnych przeróbek
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: ndz gru 27, 2009 22:23
- Lokalizacja: Łomnica/Trzcianka/Piła
- Kontakt:
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Witam, super swap jak rozwiązałeś problem ze skrzynią ? bo widzę ze Ci sie dostawiła do ramy co było nie tak >?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Swap golf 3 1,4 ABD na 1,6 D
Popuściłem śrubę przedniej poduszki i sam się ułożył teraz nie tłucze na razie zobaczymy co będzie dalej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości