Kontrolka Oleju

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
magca01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 04, 2010 21:30
Lokalizacja: ZMC

Kontrolka Oleju

Post autor: magca01 » śr gru 01, 2010 15:30

Witam , z rana przy -20 po odpaleniu golfika swiecila sie kontrolka oleju przez ok 10min. Olej zamarzł? cos moglo sie stac?



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Kontrolka Oleju

Post autor: pitru » czw gru 02, 2010 09:49

Myślę że to nie olej, bo po 10 min bez ciśnienia oleju szukał byś dzisiaj silnika. Pewnie czujnik się skończył.


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
magca01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt maja 04, 2010 21:30
Lokalizacja: ZMC

Kontrolka Oleju

Post autor: magca01 » czw gru 02, 2010 10:28

ale teraz przez chwile z rana sie zapala przygazuje i znika ? olej sprawdzalem jest mozliwe aby czujniczek przymarzl?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Kontrolka Oleju

Post autor: Paweł Marek » czw gru 02, 2010 11:15

może czujnik, może wsuwki tylko trzeba poprawić a jednak trzeba by sprawdzić ciśnienie oleju bo po coś te czujniki są.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Kontrolka Oleju

Post autor: trollu » czw gru 02, 2010 18:56

na zimnym, przy mrozie olej jest gęsty, teoretycznie wtedy jest większe ciśnienie w układzie ale zimny olej może nie docierać wszędzie tam gdzie powinien. nie wiem gdzie jest umieszczony czujnik w układzie i jaki masz olej. mrugniecie kontrolki po odpaleniu przez sekundę czy dwie to norma ale dłużej nie powinna się świecić. pompa oleju ok?


Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

Kontrolka Oleju

Post autor: Piotrek 2711 » czw gru 02, 2010 20:18

Coś nie tak z tą kontrolką 10min to naprawde długo. Jaki olej masz zalany? Praktycznie silnik był by juz zatarty :shock: Także myśle że wina leży po stronie czujnika. Ale posprawdzaj dobrze wszystko. A jak chodzi z tą kontrolką to jak by nie było ciśnienia naprawde to stukały by szklanki i to mocno. Jeżeli silnik chodził cicho i normalnie to raczej ciśnienie było.


I LOVE MK3

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Kontrolka Oleju

Post autor: krisss.79 » czw gru 02, 2010 20:37

Umnie tez wczoraj podczas odpalania mrugała kontrolka oleju,auto ledwie odpalilo ,tak jakby padal akumulator,jak sie pozniej okazalo odma zamarzla i wyciekl olej z pod uszczelniacza walka rozrządu prawie litr oleju,olej wywalilo takze korkiem wlewu oleju a pod korkiem byla kremowa maź.Korek zbiorniczka wyrownawczego byl poluzowany tak jakby cisnienie wody bylo za duze.I teraz pytanie czy moglo to byc spowodowane duzym cisnieniem w silniku i zamarznięta odma?.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Kontrolka Oleju

Post autor: trollu » czw gru 02, 2010 20:44

uszczelka pod głowicą :otepienie:


Obrazek

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Kontrolka Oleju

Post autor: krisss.79 » czw gru 02, 2010 20:49

trollu pisze:uszczelka pod głowicą :otepienie:
A czemu tak uważasz?
maz pod korkiem mogla byc spowodowana krótkimi odcinkami jakimi teraz pokonuje!


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Kontrolka Oleju

Post autor: trollu » pt gru 03, 2010 00:01

krisss.79 pisze:Korek zbiorniczka wyrownawczego byl poluzowany tak jakby cisnienie wody bylo za duze.
krisss.79 pisze:I teraz pytanie czy moglo to byc spowodowane duzym cisnieniem w silniku i zamarznięta odma?.
no to teraz mi powiedz co ma odma do układu chłodzenia? chyba że przy tej pogodzie zagotowałeś chłodnicę
co do mazi to prawda,ale np u mnie pod korkiem czysto, chociaż robię kawałki po 4km


Obrazek

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Kontrolka Oleju

Post autor: krisss.79 » pt gru 03, 2010 09:23

trollu pisze:no to teraz mi powiedz co ma odma do układu chłodzenia? chyba że przy tej pogodzie zagotowałeś chłodnicę
Nie wiem ,chociaz ja sobie tak tlumacze ze jesli zrobilo sie cisnienie w silniku ze wywalilo olej,to takze cisnienie plynu chlodniczego w silniku moglo byc wieksze ze wywalilo plyn.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

Awatar użytkownika
trollu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt cze 29, 2010 12:08
Lokalizacja: SKL / Cz-wa
Kontakt:

Kontrolka Oleju

Post autor: trollu » pt gru 03, 2010 16:49

a co ma piernik do wiatraka? gdzie masz połączone układy chłodzenia i smarowania? Ciśnienie oleju to jedno, ciśnienie w układzie chłodzenia to drugie. Jedno na drugie niema wpływu.
jakby wywaliło ci płyn chłodniczy to mógłbyś mieć zapowietrzony układ albo zagotowałeś silnik. ale przy tej temperaturze i o ile dobrze zrozumiałem to zaraz po odpaleniu cieżko zagotować silnik. a co masz w chłodnicy? jakiś płyn/woda, stary/nowy? może zamarzł?
Tyle że mi to trochę śmierdzi że olej i płyn na raz poszedł. właśnie w przypadku przerwania uszczelki pod głowicą można powiedzieć że "działają na siebie ciśnienia w silniku" :P a dokładniej ciśnienie z cylindra przez przerwaną uszczelkę "ucieka" do kanałów chłodzących


Obrazek

Awatar użytkownika
krisss.79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA

Kontrolka Oleju

Post autor: krisss.79 » pt gru 03, 2010 19:31

trollu pisze: a co masz w chłodnicy? jakiś płyn/woda, stary/nowy? może zamarzł?
Mam petrygo,tylko ze troche mix,tzn-dolewalem ostatnio ze 2 litry swiezego plynu przy zmianie termostatu.
W poniedzialek jade do mechanika i wtedy napisze co bylo.


Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości