padnięta pompa czy maglownica?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
padnięta pompa czy maglownica?
Witam.
Autko jak w profilu.
Świeżo po zakupie mojego mk3 zmagam się z usterką, która coraz gorzej daje swe znaki.
Jakże w sprawach mechaniki nie jestem dobrze obeznany stąd moje pytania.
Postaram się to wytłumaczyć dokładnie na ile będę mógł.
Pierwszym objawem jest blokowanie kierownicy przy skręcie maxymalnie kół - manewrowanie na parkingach
(tzn kierownica robi się pływająca i trzeba ją odkręcić lekko bo sama nie chce)
Drugim objawem podczas jazdy jest jest przy wjeżdżaniu w koleiny, dziury kierownica ciągnie wraz z koleiną, dziurą)
(po prostu tak jakby ktoś nam łapał za kierownice i skręcał)
Trzecia objawem jest słyszalny dźwięk pracy pompy wspomagania (przy delikatnym skręceniu kół już słychać)
Jest to taki dźwięk jak przy normalnej pracy pompy przy pełnym skręcie.
Podejrzenia co do padniętej maglownicy to lekkie luzy które stwierdził gość na stacji diagnostycznej.
Po oględzinach pompy zauważyłem mocno zużyte koło (cienkie bardzo ścianki posiada)
Sprawdziłem stan płyny do wspomagania i uważam że jest w normie.
Proszę o pomoc i rady.
Autko jak w profilu.
Świeżo po zakupie mojego mk3 zmagam się z usterką, która coraz gorzej daje swe znaki.
Jakże w sprawach mechaniki nie jestem dobrze obeznany stąd moje pytania.
Postaram się to wytłumaczyć dokładnie na ile będę mógł.
Pierwszym objawem jest blokowanie kierownicy przy skręcie maxymalnie kół - manewrowanie na parkingach
(tzn kierownica robi się pływająca i trzeba ją odkręcić lekko bo sama nie chce)
Drugim objawem podczas jazdy jest jest przy wjeżdżaniu w koleiny, dziury kierownica ciągnie wraz z koleiną, dziurą)
(po prostu tak jakby ktoś nam łapał za kierownice i skręcał)
Trzecia objawem jest słyszalny dźwięk pracy pompy wspomagania (przy delikatnym skręceniu kół już słychać)
Jest to taki dźwięk jak przy normalnej pracy pompy przy pełnym skręcie.
Podejrzenia co do padniętej maglownicy to lekkie luzy które stwierdził gość na stacji diagnostycznej.
Po oględzinach pompy zauważyłem mocno zużyte koło (cienkie bardzo ścianki posiada)
Sprawdziłem stan płyny do wspomagania i uważam że jest w normie.
Proszę o pomoc i rady.
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
padnięta pompa czy maglownica?
Objaw padnietej maglownicy - auto skreca dobrze tylko w jedną stronę,
Zbieżność ustawiona?? ( w koleinach auto zawsze bedzie skręcać)zgryza pisze:Drugim objawem podczas jazdy jest jest przy wjeżdżaniu w koleiny, dziury kierownica ciągnie wraz z koleiną, dziurą)
(po prostu tak jakby ktoś nam łapał za kierownice i skręcał)
To znak że pompa pracuje czyli podaje płynzgryza pisze:Trzecia objawem jest słyszalny dźwięk pracy pompy wspomagania (przy delikatnym skręceniu kół już słychać)
W końcu masz wspomaganie mały luz to normalne zjawiskozgryza pisze:Podejrzenia co do padniętej maglownicy to lekkie luzy które stwierdził gość na stacji diagnostycznej.
Zrób foto a ocenimy to czy są cienkiezgryza pisze:Po oględzinach pompy zauważyłem mocno zużyte koło (cienkie bardzo ścianki posiada)
padnięta pompa czy maglownica?
Zbieżności nie ustawiałem po zakupie auta.ciacho840 pisze:Zbieżność ustawiona?? ( w koleinach auto zawsze bedzie skręcać)
Auto z reguły jedzie prosto, nieraz delikatnie ucieka raz w prawo, raz w lewo
i przy hamowaniu również jedzie prosto na równej drodze.
Wnioskując po twojej wypowiedzi obawiam się iż właśnie odczucia pływania i niestabilności po koleinach, dziurach
nasiliły się przez wylany tylny prawy amortyzator. Pisałem kilka dni temu o awarii tylnego prawego amortyzatora.
Po weekendzie wezmę się za wymiany tylnych amortyzatorów i zobaczę co dalej.
- ciachotdi
- diesel m@ster
- Posty: 1121
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
- Lokalizacja: Aalsmeer
- Auto: Seat mii
padnięta pompa czy maglownica?
jak golfik pływa to tulejki na wachaczu, amortyzatory wymieniami parami obyś pamiętał
- Grzesiek GT
- ...
- Posty: 142
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
- Lokalizacja: Namysłów
- Kontakt:
Re: padnięta pompa czy maglownica?
Witam, koledzy podłączę się pod temat gdyż nie wiem czy normalnie mi działa wspomaganie kierownicy. Otóż kierownica zaskakująco lekko chodzi koła skręcają normalnie ale aż za lekko czy to normalne? Jak jadę po lekko dziurawej drodze to jak puszczę kierownicę to jak natrafi na dziurę to pobuja się tak w jedną i drugą stronę, nie wiem czy to normalne czy może płyn do wymiany czy inna przyczyna co sądzicie?
-
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 18:18
- Lokalizacja: Nowy dwór mazowiecki
padnięta pompa czy maglownica?
Radziłbym pojechać na zbieżność oraz kółka wyważyć tylko pierw wyważenie potem zbieżność to jest podstawa przy nowym samochodzie ja przy kupnie swojego pojechał z sprzedawcą na zbieżność, przegląd itd... miał szczęście bo wszystko przeszedł
- Grzesiek GT
- ...
- Posty: 142
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 18:50
- Lokalizacja: Namysłów
- Kontakt:
Re: padnięta pompa czy maglownica?
Kolego do nowości to mojemu bolidowi już dużo brakuje a tak na poważnie to wyważenie było oraz robiona zbieżność także wątpię żeby to wina tego była bo zaczęło się tak od niedawna jakoś dziać, jutro zacznę od sprawdzenia ciśnienia w oponach z przodu a potem będę szukał przyczyny innej, sprawdzałem płyn to mam stan max i płyn koloru zielonego czyli taki jak chyba powinien być tylko nie wiem czy moze go nie wymienić? pomoże to coś?
padnięta pompa czy maglownica?
Objawy złego prowadzenia auta ustąpiły tak jak mówiłem po wymianie amortyzatorów.
Teraz niestety mam problem ze wspomaganiem.
Zdarzyła mi się awaria rolki napinacza paska wielorowkowego
Problem tutaj.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=365480" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy wymianie tego paska musiałem popuścić pompę od wspomagania aby zdjąć pasek klinowy w celu założenia paska wielorowkowego.
Teraz wspomaganie działa mi przy około 2 tyś obrotów, na wolnych obrotach silnika wspomaganie nie działa.
Sprawdziłem iż pasek kręci pompą od wspomagania. Siadła pompa ?
Teraz niestety mam problem ze wspomaganiem.
Zdarzyła mi się awaria rolki napinacza paska wielorowkowego
Problem tutaj.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=365480" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy wymianie tego paska musiałem popuścić pompę od wspomagania aby zdjąć pasek klinowy w celu założenia paska wielorowkowego.
Teraz wspomaganie działa mi przy około 2 tyś obrotów, na wolnych obrotach silnika wspomaganie nie działa.
Sprawdziłem iż pasek kręci pompą od wspomagania. Siadła pompa ?
padnięta pompa czy maglownica?
Też tak mi się wydaje lecz myślałem, że skoro pompa chodzi na wyższych obrotach to nie byłem pewien.
Sprawdzę to i dam znać.
Sprawdzę to i dam znać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości