Zawory a spalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zawory a spalanie
Witam, mam taki problem. W moim golfie 3 kiedy go odpalam słychać jakby klekotanie na zimnym silniku, podejrzewam że są to zawory, kiedy silnik się rozgrzeje problem znika a przynajmniej ucicha że ledwo słychać. Chciałbym się dowiedzieć czy mam rację i są to te feralne zawory i czy wystarczy je tylko wyregulować? zauważyłem też że autko ma większe spalanie niż powinno ok. 10l/100km przy spokojnej, przeciętnej jeździe. Czy rozregulowane zawory mają wpływ na spalanie auta? czy jest możliwe że przez to pali więcej?.
Zawory a spalanie
Tak, to są zawory. Zaworów tu sie nie reguluje, regulują sie same. Jest to normalny objaw, mają klekotać przez kilka sekund po zapaleniu. Jeżeli nie cichną dłużej niż kilkanaście sekund, to do wymiany są popychacze.
Co do tak dużego zużycia paliwa, to raczej stawiał bym na sondę lambda, zapłon itp. poszukaj na forum, było już kilka tematów o tym.
Co do tak dużego zużycia paliwa, to raczej stawiał bym na sondę lambda, zapłon itp. poszukaj na forum, było już kilka tematów o tym.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Zawory a spalanie
Zawory? A nie popychacze zaworowe?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Zawory a spalanie
tzn. żeby było jasne to mają sobie klekotać przez chwile i jak potem cichną to jest ok? a właśnie boli mnie to spalanie, myślicie że dobrze było by pojechać na badanie komputerowe? czy obstawiacie jakiegoś powiedzmy pewniaka?
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Zawory a spalanie
Nie znam sie na silnikach benzynowych w golfach Czy to 1.4 jest na gazniku, monowtrysku czy wielopunkcie. W przypadku tych 2 ostatnich to zwykla sonda lambda moze byc problemem wysokiego spalania. zawory/popychacze bylyby raczej powodem mniejszej mocy, osiagow.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zawory a spalanie
greg0666, same regulatory zaworów nie mają wplywu na spalanie jeśli cichną po podgrzaniu silnika. W tej sytuacji najlepiej upewnić się co do stanu świec kabli zapłonowych, wymienić jeśli są stare i dopiero jechać na diagnozę komputerową, albo najpierw tylko do kogoś kto sprawdzi działanie sondy lambda testerem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zawory a spalanie
bradley właściwie to miałem taki problem z leksza że jak jade na zimnym silniku to auto dobrze jeździ a po jego nagrzaniu pedał gazu jakby reagował z małym opóźnieniem na jego wciskanie robi się wtedy taki efekt szarpnięcia jakby bo ja wciskam pedał gazu stopniowo bardziej a on reaguje po chwili czyli jakby już na mocniej wciśniętym gazie co objawia się szarpnięciem lub kiedy ledwo dotykam gazu auto się zamula bo przez te opóźnienie nie dostaje odpowiedniej mocy w tym akurat momencie co powinno. Paweł Marek dzięki za podpowiedź i napewno tak zrobię bo sam nic nad tym nie wykombinujne nie znam się na silnikach za bardzo dlatego tu jestem
Zawory a spalanie
Witam, byłem na tym badaniu komputerowym i powiedzieli mi coś następującego. A więc najpierw wyskoczył jakiś błąd z wtryskiem paliwa czy coś w każdym razie gość powiedział mi że to może być wina silniczka krokowego lub gaźnika bo jest tam jakiś mechanizm który po spuszczeniu nogi z gazu powinien coś tam rozłączyć a że rzekomo nie zawsze to robi. Potem on usunął te błędy, przeprowadził jeszcze raz badanie i nie wykazało żadnych błędów ???? gość mi mówi że teraz nie ma błędów ale nic nie robił przy tym silniczku, ja się go pytam czy to że on je usunął komputerowo te błędy to pomogło? i czy będzie lepiej? a on mi że od tego też jest komputer nie znam się na tym zupełnie więc proszę was o opinię, czy jest to możliwe ? czy raczej zacząć się denerwować na tego gościa za wczasu że zapłaciłem mu 50 zeta a on nie udzielił mi jednoznacznej odpowiedzi.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Zawory a spalanie
Witam silnik 1.4 w golfie III były na jednopunkcie i na wielkopunkcie a ten mechanik to skasował ci tylko błędy które zapewne się pojawią
Zawory a spalanie
czyli problem dalej istnieje? ale powiedział że sonda lambda i inne ok tylko miał zastrzeżenia do silniczka krokowego i powiedział że to przez to może być większe spalanie jest to możliwe?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zawory a spalanie
greg0666, jeśli chcesz porady podaj konkretne numery blędów jakie wyskoczyły, a na razie proponuję jeździć i obserwować, jesli nadal będzie wysokie spalanie ponownie podpiąc się pod komputer i nie dać zbyć mechanikowi, tzn dokładnie odpisać sobie numery błędów , bo problem jest w tym że odczytanie błędów a ich właściwa interpretacja dzieli morze wiedzy i doświadczenia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości