Zawory a spalanie

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

greg0666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 18, 2010 17:46

Zawory a spalanie

Post autor: greg0666 » pn wrz 06, 2010 00:46

Witam, mam taki problem. W moim golfie 3 kiedy go odpalam słychać jakby klekotanie na zimnym silniku, podejrzewam że są to zawory, kiedy silnik się rozgrzeje problem znika a przynajmniej ucicha że ledwo słychać. Chciałbym się dowiedzieć czy mam rację i są to te feralne zawory i czy wystarczy je tylko wyregulować? zauważyłem też że autko ma większe spalanie niż powinno ok. 10l/100km przy spokojnej, przeciętnej jeździe. Czy rozregulowane zawory mają wpływ na spalanie auta? czy jest możliwe że przez to pali więcej?.



Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Zawory a spalanie

Post autor: arczipat » pn wrz 06, 2010 12:59

Tak, to są zawory. Zaworów tu sie nie reguluje, regulują sie same. Jest to normalny objaw, mają klekotać przez kilka sekund po zapaleniu. Jeżeli nie cichną dłużej niż kilkanaście sekund, to do wymiany są popychacze.

Co do tak dużego zużycia paliwa, to raczej stawiał bym na sondę lambda, zapłon itp. poszukaj na forum, było już kilka tematów o tym. :hmm:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Zawory a spalanie

Post autor: bradley » pn wrz 06, 2010 14:49

Zawory? A nie popychacze zaworowe?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

greg0666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 18, 2010 17:46

Zawory a spalanie

Post autor: greg0666 » pn wrz 06, 2010 23:58

tzn. żeby było jasne to mają sobie klekotać przez chwile i jak potem cichną to jest ok? a właśnie boli mnie to spalanie, myślicie że dobrze było by pojechać na badanie komputerowe? czy obstawiacie jakiegoś powiedzmy pewniaka?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Zawory a spalanie

Post autor: bradley » wt wrz 07, 2010 02:34

Nie znam sie na silnikach benzynowych w golfach :) Czy to 1.4 jest na gazniku, monowtrysku czy wielopunkcie. W przypadku tych 2 ostatnich to zwykla sonda lambda moze byc problemem wysokiego spalania. zawory/popychacze bylyby raczej powodem mniejszej mocy, osiagow.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zawory a spalanie

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 07, 2010 08:29

greg0666, same regulatory zaworów nie mają wplywu na spalanie jeśli cichną po podgrzaniu silnika. W tej sytuacji najlepiej upewnić się co do stanu świec kabli zapłonowych, wymienić jeśli są stare i dopiero jechać na diagnozę komputerową, albo najpierw tylko do kogoś kto sprawdzi działanie sondy lambda testerem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg0666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 18, 2010 17:46

Zawory a spalanie

Post autor: greg0666 » wt wrz 07, 2010 09:47

bradley właściwie to miałem taki problem z leksza że jak jade na zimnym silniku to auto dobrze jeździ a po jego nagrzaniu pedał gazu jakby reagował z małym opóźnieniem na jego wciskanie robi się wtedy taki efekt szarpnięcia jakby bo ja wciskam pedał gazu stopniowo bardziej a on reaguje po chwili czyli jakby już na mocniej wciśniętym gazie co objawia się szarpnięciem lub kiedy ledwo dotykam gazu auto się zamula bo przez te opóźnienie nie dostaje odpowiedniej mocy w tym akurat momencie co powinno. Paweł Marek dzięki za podpowiedź i napewno tak zrobię bo sam nic nad tym nie wykombinujne nie znam się na silnikach za bardzo dlatego tu jestem :hmm:



greg0666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 18, 2010 17:46

Zawory a spalanie

Post autor: greg0666 » sob wrz 11, 2010 13:22

Witam, byłem na tym badaniu komputerowym i powiedzieli mi coś następującego. A więc najpierw wyskoczył jakiś błąd z wtryskiem paliwa czy coś w każdym razie gość powiedział mi że to może być wina silniczka krokowego lub gaźnika bo jest tam jakiś mechanizm który po spuszczeniu nogi z gazu powinien coś tam rozłączyć a że rzekomo nie zawsze to robi. Potem on usunął te błędy, przeprowadził jeszcze raz badanie i nie wykazało żadnych błędów ???? :goof: gość mi mówi że teraz nie ma błędów ale nic nie robił przy tym silniczku, ja się go pytam czy to że on je usunął komputerowo te błędy to pomogło? i czy będzie lepiej? a on mi że od tego też jest komputer :goof: nie znam się na tym zupełnie więc proszę was o opinię, czy jest to możliwe ? czy raczej zacząć się denerwować na tego gościa za wczasu że zapłaciłem mu 50 zeta a on nie udzielił mi jednoznacznej odpowiedzi. :bajer:



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Zawory a spalanie

Post autor: ZbyszekGolf » wt wrz 14, 2010 22:26

Witam silnik 1.4 w golfie III były na jednopunkcie i na wielkopunkcie a ten mechanik to skasował ci tylko błędy które zapewne się pojawią



greg0666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 18, 2010 17:46

Zawory a spalanie

Post autor: greg0666 » śr wrz 15, 2010 15:00

czyli problem dalej istnieje? ale powiedział że sonda lambda i inne ok tylko miał zastrzeżenia do silniczka krokowego i powiedział że to przez to może być większe spalanie jest to możliwe?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zawory a spalanie

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 15, 2010 16:09

greg0666, jeśli chcesz porady podaj konkretne numery blędów jakie wyskoczyły, a na razie proponuję jeździć i obserwować, jesli nadal będzie wysokie spalanie ponownie podpiąc się pod komputer i nie dać zbyć mechanikowi, tzn dokładnie odpisać sobie numery błędów , bo problem jest w tym że odczytanie błędów a ich właściwa interpretacja dzieli morze wiedzy i doświadczenia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg0666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 18, 2010 17:46

Zawory a spalanie

Post autor: greg0666 » śr wrz 15, 2010 17:48

ok dzieki a spalanie jest jak bylo musze wskoczyc do innego badacza :crazy:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości