Linka z samoregulatorem

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Linka z samoregulatorem

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 06, 2010 15:07

Czytałem dużo tematów ale nikt konkretnie nie udzielił żadnej rady, chodzi o to, że zmieniłem skrzynie na inną i skrzynka jest jak najbardziej w porzadku tylko pedał sprzęgła na tej skrzyni bierze pod samym końcem, więc mam takie pytanie czy jest mozliwość popuszczenia jakos tej linki z 1-2cm czy nie da rady. Tylko mi nie piszcie zebym zmienił na zwykła :P



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Linka z samoregulatorem

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 06, 2010 16:45

wojtas4589, niestety nie da rady.Jak nazwa mówi,ona się same reguluje,żeby cały czas był ten sam skok jałowy pedału sprzęgła.
Zazwyczaj jest tak,że jak wysoko bierze,to tarcza jest już zużyta,ale skoro wymieniałeś tylko skrzynię to jest to trochę dziwne...
Nawet jeśli bolec wyciskowy w skrzyni jest krótszy (w co wątpię),to linka i tak powinna się "dostosować" do tej różnicy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Linka z samoregulatorem

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 06, 2010 17:02

Sprzęgło jest dobre bo na poprzedniej skrzynie było wszystko dobrze, brało tak gdzieś w połowie a jeszcze miałem podłożoną nakrętke pod wajchą, a na tej skrzynie bez żadnych podkładek i bierze na samej górze. Sprzęgło chyba sie nie slizga, przynajmniej nie czuje tego, nie zauwazyłem żadnych objawów z tym zwiazanych, no ale troche sie boje zeby właśnie nie zniszczyć tego sprzęgła, a i niezbyt wygodnie sie tak jeździ jak bierze pod samą górą. Jak sie nie da to chyba kupie tę zwykłą linke i po sprawie, lepiej zmienic teraz linke niż za jakis czas zmieniać sprzegło :) Może ta skrzynia ma jakis troche inny skok tej wajchy bo jest to z toledo 1.6 101 km, czyli taka jak w mk3 1.6 GT oznaczenie to DGG

Patrzyłem w IC to za 50zł mają taka zwykłą linke a z regulatorem za 100zł :)



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Linka z samoregulatorem

Post autor: piori » wt wrz 07, 2010 15:03

Michaś_1977 pisze:Nawet jeśli bolec wyciskowy w skrzyni jest krótszy (w co wątpię),to linka i tak powinna się "dostosować" do tej różnicy
Powinna, ale jeśli linka jest stara, to mechanizm zaciskowy wygniótł już w jednym miejscu tulejkę w której się zaciska. Teraz w przypadku popychacza o nieco innej długości powinien zaciskać się w innym miejscu, ale wpada w to swoje stare wygniecenie zamiast wcześniej się blokować - skutkiem tego luz jest za duży.
Ja osobiście polecam właśnie linkę z manualną regulacją, jest tańsza i można ją sobie dowolnie wyregulować :bigok:



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Linka z samoregulatorem

Post autor: spawacz » czw wrz 09, 2010 09:55

Zaloz linke z Diesla z man. regulacja i dasz rade wyredulowac , w GTI mk2 tak zrobilem i lala bylo.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Jaro74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr lip 22, 2009 17:47
Lokalizacja: Olsztyn

Linka z samoregulatorem

Post autor: Jaro74 » czw wrz 09, 2010 20:15

Gdzieś kiedyś czytałem o odblokowywaniu samoregulatora na lince sprzęgła, ale dokładnie już nie pamiętam gdzie. Poszukaj w "szukaj" i w archiwum. Było tam coś napisane, że regulator trzeba zablokować specjalną opaską (taka biała o kształcie podobnym do ósemki), odpiąć od skrzyni i mocno szarpnąć za regulator do siebie. Potem podpiąć do skrzyni, zdjąć opaskę i nacisnąć pedał sprzęgła 5 razy w celu ustawienia samoregulatora w odpowiednim miejscu.


Jarek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości