MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arcabuz » czw sie 12, 2010 09:52

Witam mam następujący problem po uruchomieniu auta falują czasem obroty i auto szarpnie ze dwa razy podczas ruszania, po chwili wszystko się stabilizuje i jest ok. naczytałem sie na temat czujnika halla itp jednakże nie mam problemu z odpalaniem auta. Ma ktoś pomysł co to może być ? Jak sprawdzić czy kable WN są sprawne? dodam że przebicia w nocy nie widzę .



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: Paweł Marek » czw sie 12, 2010 10:21

Sprawdzisz kable w tej sytuacji tylko poprzez podmianę, możesz pożyczyć od kolegi. Więcej porad możesz dostać po sprecyzowaniu tematu. Co jest że każdemu prawie nowicjuszowi trzeba wyjaśniać że ważne jest napisanie co ma pod maską? Wiesz ile było silników 1.8 o mocy 90 koni?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

Re: MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arcabuz » czw sie 12, 2010 13:44

Silnik RP. wiem że w tej sytuacji trudno jednoznacznie zdiagnozować przyczynę.



AmonRSR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw mar 18, 2010 20:47
Lokalizacja: RSR

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: AmonRSR » pt sie 13, 2010 23:29

Podstawy sprawdzane? Niebieski czujnik temperatury, nastawnik przepustnicy, może kody błyskowe? Kolega ma LPG czy nie? Pali na benzynie czy na LPG?



arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

Re: MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arcabuz » sob sie 14, 2010 15:15

AmonRSR pisze:Podstawy sprawdzane? Niebieski czujnik temperatury, nastawnik przepustnicy, może kody błyskowe? Kolega ma LPG czy nie? Pali na benzynie czy na LPG?
Auto nigdy nie widziało LPG ma przebieg 160 000 udokumentowany i jest w dobrej kondycji. Wymieniłem kable i niebieski czujnik i dalej coś nie tak. Nie mam obrotomierza ale jakby falują obroty lecz nie zawsze. Jak sprawdzić ten nastawnik przepustnicy?
Myslałem tez o silniku krokowym ale objechały mi śruby podczas próby wykrecenia tego ustrojstwa, nie mam teraz pomysłu jaj temu zaradzić?



arekb29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 17, 2006 19:40
Lokalizacja: ZGORZELEC

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arekb29 » sob sie 14, 2010 15:21

sprawdz jeszcze rozdzielacz zapłonu i palec w jakim są stanie, ewentualnie przeczyść styki.



arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arcabuz » sob sie 14, 2010 16:09

kopułkę i palec oglądałem i nie wygląda źle , styki czyste.
Ma ktoś pomysł jak wykręcić silniczek krokowy z objechanymi śrubami?



AmonRSR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw mar 18, 2010 20:47
Lokalizacja: RSR

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: AmonRSR » ndz sie 15, 2010 00:57

arcabuz pisze:Jak sprawdzić ten nastawnik przepustnicy?
Nastawnik przepustnicy to jest właśnie to co Ty nazywasz silniczkiem krokowym. Daj adres maila albo wyślij go na pw, podeślę Ci bardzo fajne uporządkowane dane i opisy jak sprawdzać podzespoły w RP-ku m.in. nastawnik.

A śruby to powinny być torx, jaki rozmiar to nie pamiętam. Bez odpowiedniego klucza ciężko będzie to odkręcić (chyba, że masz taki) ale też dziwne, że są "objechały" przy odkręcaniu. Zazwyczaj są lekko zakręcone ale kto wie jak u Ciebie jest.



arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

Re: MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arcabuz » ndz sie 15, 2010 08:52

AmonRSR pisze:
arcabuz pisze:Jak sprawdzić ten nastawnik przepustnicy?
Nastawnik przepustnicy to jest właśnie to co Ty nazywasz silniczkiem krokowym. Daj adres maila albo wyślij go na pw, podeślę Ci bardzo fajne uporządkowane dane i opisy jak sprawdzać podzespoły w RP-ku m.in. nastawnik.

A śruby to powinny być torx, jaki rozmiar to nie pamiętam. Bez odpowiedniego klucza ciężko będzie to odkręcić (chyba, że masz taki) ale też dziwne, że są "objechały" przy odkręcaniu. Zazwyczaj są lekko zakręcone ale kto wie jak u Ciebie jest.

Wyślij na arcabuz@interia.pl

Sruby są tam torx ale u mnie tak mocno trzymają że nie mozna było odkręcić , oczywiście miałem odpowiedni klucz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 15, 2010 09:09

Sprawdź szczelność podstawy wtrysku (skok obrotów na ułamek sekundy po spryskaniu je palnym dezodorantem jakimkolwiek.)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

Re: MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arcabuz » ndz sie 15, 2010 14:56

Paweł Marek pisze:Sprawdź szczelność podstawy wtrysku (skok obrotów na ułamek sekundy po spryskaniu je palnym dezodorantem jakimkolwiek.)
spryskałem wd40 tą podstawę ale bez zmian nie było skoku obrotów.
Na króćcu gdzie jest czujnik temperatury znajdują się dwa czujniki od góry : niebieski ( ten od temperatury ) oraz czerwony obok niego a także od dołu jeden nie wiem do czego służą?



AmonRSR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw mar 18, 2010 20:47
Lokalizacja: RSR

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: AmonRSR » ndz sie 15, 2010 14:59

Wysłałem Ci obiecane dane, sprawdź pocztę.

Niebieski- czujnik od ssania
Czerwony- czujnik od grzałki w kolektorze ssącym, to jest termowłącznik- poniżej chyba 70 stopni przewodzi prąd, powyżej już nie
Czarny- czujnik od wskazówki w liczniku, ma bardzo podobne wartości rezystancji w zależności od temperatury jak niebieski ale jednak trochę inne



arcabuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lip 22, 2010 07:39
Lokalizacja: Mikołów

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: arcabuz » ndz sie 15, 2010 22:16

jutro zabieram sie za wymiane silnika krokowego, załatwiłem cały ten mechanizm z przepustnicą dlatego mam nadzieje ze tylko przekręce i po sprawie.



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

MK II 1.8 90 KM Benzyna przerywa na zimnym silniku

Post autor: janek1350 » pn sie 16, 2010 21:23

Ja miałem podobny problem wymieniłem świece na nowe i niebieski czujnik i jest ok



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości