Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ zdjęcia.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Witam . Posiadam w moim golfie silnik AKQ mam go już trzy lata , do pracy jadę 12km w jedną stronę .Przez te trzy lata nie czyściłem odmy bo nigdy nie zamarzła , więc w sobotę ją rozebrałem z ciekawości jak wygląda . W puszce były śladowe ilości majonezu w rurce przy filtrze powietrza nie było nic majonezu tylko śladowe ilości oleju , nie posiadam grzałki na odmie . Tak się zastanawiam czy nie ma wpływu na odmę rodzaj i jakość oleju , ja leje mobila 5w50
Aldek
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
APE 2000r, śmigam nim czwarty rok, ostatniej jesieni postanowiłem wyczyścić odmę. Majonezu nie widziałem nigdzie, puszkę dobrze wypłukałem to wyleciało z niej z0 30ml gęstego syfu, w obudowie filtra śladowe ilości oleju. Od początku zamontowaną mam grzałkę odmy...nie wiem czy to jej zasługa czy może nie wszystkie silniki mają problem z odmą...
- adams20-20
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 01:30
- Lokalizacja: Wrocław
ok, ale do odmy jeszcze sam się nie dobierałem więc jej zdjęcia nie zrobiłem - brak możliwości :/ jedynie zo udało się to te poniżej
jesli o mnie chodzi to różnicy nie widzę, poza oznaczeniami silnika...
natomiast jesli chodzi o sam podgrzewacz elek. to dowiadywałem się conieco w ASO we wrocku i odpisali mi tak:
koszt przewodu odpowietrzającego z podgrzewaczem to 178zł
natomiast jeśli chodzi o możliwości montazu proszę pytać dzwoniąc pod
nr tel
071 788 57 81 lub 071 788 57 82 - dział serwisowy
----- Original Message -----
From: "Sklep-Części Motorpol Sp. z o.o." <sklep@motorpol.pl>
To: "JAKUB KORCZUK" <korczukk@motorpol.pl>
Sent: Thursday, January 07, 2010 8:43 AM
Subject: Fw: Fw: odma
olej jaki mam w silniku to na pewno syntetyk ale szczerze to oznaczenia nie znam :/
Faktem jest ze sprawdzam codziennie czy nie zamarzła i póki co Bogu dzięki jest ok
co mnie dziwi bo trzymam auto w blaszaku a tam jest prawie tyle co na zewnątrz...
może u mnie w 1.6 zrobili inne rozwiązanie z odmą jak w 1.4
pozdrawiam
jesli o mnie chodzi to różnicy nie widzę, poza oznaczeniami silnika...
natomiast jesli chodzi o sam podgrzewacz elek. to dowiadywałem się conieco w ASO we wrocku i odpisali mi tak:
koszt przewodu odpowietrzającego z podgrzewaczem to 178zł
natomiast jeśli chodzi o możliwości montazu proszę pytać dzwoniąc pod
nr tel
071 788 57 81 lub 071 788 57 82 - dział serwisowy
----- Original Message -----
From: "Sklep-Części Motorpol Sp. z o.o." <sklep@motorpol.pl>
To: "JAKUB KORCZUK" <korczukk@motorpol.pl>
Sent: Thursday, January 07, 2010 8:43 AM
Subject: Fw: Fw: odma
olej jaki mam w silniku to na pewno syntetyk ale szczerze to oznaczenia nie znam :/
Faktem jest ze sprawdzam codziennie czy nie zamarzła i póki co Bogu dzięki jest ok
co mnie dziwi bo trzymam auto w blaszaku a tam jest prawie tyle co na zewnątrz...
może u mnie w 1.6 zrobili inne rozwiązanie z odmą jak w 1.4
pozdrawiam
adams20-20 nie masz podgrzewacza na rurce od odmy, bynajmniej nigdzie nie widac na tej fotce, w silnikach 1.6 (niby to samo co 1.4) jest spokój z odmą, ciekawe dlaczego? jak nie ma mazi, a czytalem twoje posty wyżej, żę nigdy tam nie zagladałes to odpuść sobie kupowanie podgrzewaczy, skoro nic sie nie osadza po co to podgrzewac
- adams20-20
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: sob paź 10, 2009 01:30
- Lokalizacja: Wrocław
no nie mam jak pisałem... niby racja - po co kupować jak póki co nic się nie dzieje... tylko zę jak się nasłuchałem i naczytałem czym to grozi to lepiej tak profilaktycznie coś wykombinować nić później grube pieniądze dawać mechanikom zarabiać :/
Może to przypadek zę jeszcze nie zamarzła, albo rzeczywiście ATN się tego nie boi mrozów - oby tak było
pozdrawiam
Może to przypadek zę jeszcze nie zamarzła, albo rzeczywiście ATN się tego nie boi mrozów - oby tak było
pozdrawiam
chłopie jakbyś brał wszystko do siebie co ludzie mówią i piszą to byś... nie wiem boso chodziładams20-20 pisze:tylko zę jak się nasłuchałem i naczytałem
jedni wolą jak im skarpety śmierdzą inni pomarańcze dlatego rózne zdanie i opinie o odmie, ja na Twoim miejscu bym co jakiś czas skontrolował rganoleptycznie odme i dopiero jakby coś się zaczynało z nią dziać niepokojącego wtedy bym działał
a teraz póki nic sie nie dzieje, to zachowaj kase, albo wydaj ją na coś bardziej pożytecznego
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
witam
sorry ze sie podepnę do tematu, ale przeszukałem szukajke i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mam wyciek w okolicach odmy i przydało by się ja wykręcić i obejrzeć dodam ze mam podgrzewacz odmy i nie mam problemów zimą. Ale do sedna, chodzi mi o to czy przy wykręceniu odmy jest potrzebny spust oleju, bo jeśli będę musiał spuszczać olej to poczekam z tym na wymianę i po prostu będę dolewał do tego czasu. dziękuje za zainteresowanie
sorry ze sie podepnę do tematu, ale przeszukałem szukajke i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mam wyciek w okolicach odmy i przydało by się ja wykręcić i obejrzeć dodam ze mam podgrzewacz odmy i nie mam problemów zimą. Ale do sedna, chodzi mi o to czy przy wykręceniu odmy jest potrzebny spust oleju, bo jeśli będę musiał spuszczać olej to poczekam z tym na wymianę i po prostu będę dolewał do tego czasu. dziękuje za zainteresowanie
Zabrudzona odma silnika 1.4 AKQ ZDJĘCIA
Witam,
Nie musisz zlewać oleju.
1. Czyścisz okolice odmy w miarę możliwości żeby nie zapaprać oleju jak ja będziesz wyjmował
2. Wjeżdżasz na kanał
3. Zdejmujesz waż odmy z filtra powietrza
4. Z kanału odkręcasz 3 śruby torx (nie pamiętam numeru) -pokazane na zdjęciu poniżej
5. Delikatnie wysuwasz ją z bloku (jeżeli nie była ruszana to będzie delikatny opór ale tym się nie przejmuj)
6. Nie zdejmuj węża z puszki odmy bo ciężko schodzi a łatwo urwać zaczepy
7. Po wyjęciu na czyszczenie najlepszy olej napędowy (jeżeli mocno zabrudzona, dużo śmieci to najlepiej wrzucić kilka nakrętek 6-tek i dobre wstrząsnąć kilka razy aż do całkowitego wyczyszczenia) - najlepiej kilka razy zmienić olej napędowy w trakcie
8. Dobrze wypłukać zwykłą woda i wysuszyć
9. Można zakładać
Moja rada:
Lepiej jest kupić nowe uszczelki odmy (jeżeli są uszkodzone lub mocno przesiąkają) niż zakładać je na silikon lub inny specyfik.
Koszt nowych (oryginalnych) uszczelek (2 szt. oring duży i mała w kształcie litery D) to ok 11zł- i masz spokój na parę lat.
A wyglądają one tak:
10. Jeżeli masz zabrudzony filtr powietrza olejem to polecam od razu też wymienić go na nowy.
Oryginalny BOSH to koszt 45zł
Nie musisz zlewać oleju.
1. Czyścisz okolice odmy w miarę możliwości żeby nie zapaprać oleju jak ja będziesz wyjmował
2. Wjeżdżasz na kanał
3. Zdejmujesz waż odmy z filtra powietrza
4. Z kanału odkręcasz 3 śruby torx (nie pamiętam numeru) -pokazane na zdjęciu poniżej
5. Delikatnie wysuwasz ją z bloku (jeżeli nie była ruszana to będzie delikatny opór ale tym się nie przejmuj)
6. Nie zdejmuj węża z puszki odmy bo ciężko schodzi a łatwo urwać zaczepy
7. Po wyjęciu na czyszczenie najlepszy olej napędowy (jeżeli mocno zabrudzona, dużo śmieci to najlepiej wrzucić kilka nakrętek 6-tek i dobre wstrząsnąć kilka razy aż do całkowitego wyczyszczenia) - najlepiej kilka razy zmienić olej napędowy w trakcie
8. Dobrze wypłukać zwykłą woda i wysuszyć
9. Można zakładać
Moja rada:
Lepiej jest kupić nowe uszczelki odmy (jeżeli są uszkodzone lub mocno przesiąkają) niż zakładać je na silikon lub inny specyfik.
Koszt nowych (oryginalnych) uszczelek (2 szt. oring duży i mała w kształcie litery D) to ok 11zł- i masz spokój na parę lat.
A wyglądają one tak:
10. Jeżeli masz zabrudzony filtr powietrza olejem to polecam od razu też wymienić go na nowy.
Oryginalny BOSH to koszt 45zł
Pozdrawiam
Bezawaryjnej jazdy
Bezawaryjnej jazdy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości