Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
Witam wszystkich serdecznie ,
Temat ten często się pojawiał, ale moje objawy różnią się od typowych.
Auto - Golf 4 rocznik 1998, 5 drzwi, centralny zamek, elektryczne szyby, grzane lusterka, brak centralnego z pilota
Auto po wyjeździe z komisu miało usterkę zamka - lewy tył. Drzwi raz się zamykały, raz nie. Deadlock był sprawny.
W drzwiach kierowcy światełko (kopertówka) świeciło tylko gdy drzwi były zamknięte na raz (niedomknięte).
O dziwo oświetlenie wnętrza działa prawidłowo.
Nie działał brzęczyk włączonych świateł.
Przystąpiłem do naprawy lewego tyłu, po walce z mechanizmem ostatecznie wymieniłem zamek. Działa prawidłowo, tzn. otwiera i zamyka, nie działa deadlock (dioda przy ryglu nie mruga).
VAG widzi błąd lewego tylnego zamka Implausible signal (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00930" onclick="window.open(this.href);return false;).
Tu pytanie nr 1, czym może być to spowodowane? Wadliwy zamiennik?
Przy okazji wymiany mocowania szyby z przodu od strony kierowcy zająłem się też zamkiem. Przelutowałem połączenia, wymieniłem mikrostyk, zbadałem cały zamek miernikiem i obwody/mikrostyki są sprawne.
Jak kiedyś kopertówka świeciła tylko przy lekkim zamknięciu, teraz nie świeci wcale. Dodam, że mikrostyk jest sprawny. Światło w aucie na podsufitce zapala się.
Jeśli chodzi o diodę Zenera, to w moim egzemplarzu nie jest ona przy kablach w szmaciance - tylko przy żarówce kopertówki, wygląda na sprawną, ale nie będzie działać bo nie dopływa tam napięcie przy otwartych drzwiach.
Tu mam kolejne pytania:
2. Gdzie może leżeć problem nieświecącej kopertówki, skoro elementy są sprawne?
3. Deadlock nie świeci i drzwi się nie ryglują przez zły sygnał z lewego tylnego zamka?
4. Posiadam VAGa. Mogę w jakiś sposób zweryfikować działanie tych elementów?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Temat ten często się pojawiał, ale moje objawy różnią się od typowych.
Auto - Golf 4 rocznik 1998, 5 drzwi, centralny zamek, elektryczne szyby, grzane lusterka, brak centralnego z pilota
Auto po wyjeździe z komisu miało usterkę zamka - lewy tył. Drzwi raz się zamykały, raz nie. Deadlock był sprawny.
W drzwiach kierowcy światełko (kopertówka) świeciło tylko gdy drzwi były zamknięte na raz (niedomknięte).
O dziwo oświetlenie wnętrza działa prawidłowo.
Nie działał brzęczyk włączonych świateł.
Przystąpiłem do naprawy lewego tyłu, po walce z mechanizmem ostatecznie wymieniłem zamek. Działa prawidłowo, tzn. otwiera i zamyka, nie działa deadlock (dioda przy ryglu nie mruga).
VAG widzi błąd lewego tylnego zamka Implausible signal (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00930" onclick="window.open(this.href);return false;).
Tu pytanie nr 1, czym może być to spowodowane? Wadliwy zamiennik?
Przy okazji wymiany mocowania szyby z przodu od strony kierowcy zająłem się też zamkiem. Przelutowałem połączenia, wymieniłem mikrostyk, zbadałem cały zamek miernikiem i obwody/mikrostyki są sprawne.
Jak kiedyś kopertówka świeciła tylko przy lekkim zamknięciu, teraz nie świeci wcale. Dodam, że mikrostyk jest sprawny. Światło w aucie na podsufitce zapala się.
Jeśli chodzi o diodę Zenera, to w moim egzemplarzu nie jest ona przy kablach w szmaciance - tylko przy żarówce kopertówki, wygląda na sprawną, ale nie będzie działać bo nie dopływa tam napięcie przy otwartych drzwiach.
Tu mam kolejne pytania:
2. Gdzie może leżeć problem nieświecącej kopertówki, skoro elementy są sprawne?
3. Deadlock nie świeci i drzwi się nie ryglują przez zły sygnał z lewego tylnego zamka?
4. Posiadam VAGa. Mogę w jakiś sposób zweryfikować działanie tych elementów?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
kopertówka ma stały plus a włączana jest masą, skoro twierdzisz, że nie ma tam plusa, to albo jest przepalony jakiś bezpiecznik, albo uszkodzony przewód
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
w blokach pomiarowych można podejrzeć czy sterownik poprawnie widzi otwieranie/zamykanie poszczególnych drzwi.GTR999 pisze:4. Posiadam VAGa. Mogę w jakiś sposób zweryfikować działanie tych elementów?
Siedzisz w aucie...światełka zgaszone...otwierasz drzwi i się zapalają? za każdym razem? Bo często ludzie otwierają auto, po czym do niego wsiadają i mówią że oświetlenie działa poprawnie...a tak na prawdę zapala się ono po otwarciu auta centralnym zamkiem.GTR999 pisze:Dodam, że mikrostyk jest sprawny. Światło w aucie na podsufitce zapala się
Pewnie zakończy się na ponownej wymianie/naprawie zamka z tyłu...a z przodu pewnie też - nie piszesz czy brzęczyk świateł działa.
tylko i wyłącznie...oprócz samej lampki lub wtyczki do niej. Bezpiecznik zasila całe oświetlenie wnętrza.Hubi14 pisze:uszkodzony przewód
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
Serdecznie dziękuję Panowie za odpowiedzi.
Sprawdziłem lampkę na krótko i faktycznie, po podaniu +12V i otwarciu drzwi świeci, a po zamknięciu gaśnie. Najprawdopodobniej przewód ułamany jest w peszlu drzwi. Jako że nie chciałem tej wiązki ruszać, to przeciąłem ten kabelek i podłączyłem pod +12V z grubego czerwonego-białego kabla idącego do modułu. Kopertówka działa teraz poprawnie. Dodam że sprawdzałem właśnie po otwarciu drzwi, wiem o tym że po otworzeniu automatycznie zapala się światło
Odczytałem błędy, pojawiało się ich kilka, lewy tylny zamek pojawia się po każdym zamknięciu lub otwarciu auta - więc ten zamiennik to straszny szajs. Wygrzebałem stary zamek, posprawdzałem miernikiem, przetestowałem działanie i wygląda no to, że czeka mnie podmianka w wolnej chwili. I odpowiem sobie sam, że to przez niego nie działa deadlock. No bo skoro do zamka nie dociera poprawny sygnał, to nie zarygluje auta.
Kolejne błędy to prawy tylny zamek, ale pojawia się on sporadycznie i faktycznie tylko raz na jakiś czas zamek odmawia posłuszeństwa, na pewno pęknięty lut lub mikrostyk i też w wolnej chwili i przy lepszej pogodzie sobie z tym poradzę.
Sprawa kopertówki i zamków wraz z deadlockiem załatwiona, ale mam jeszcze pytanie odnośnie modułu komfortu.
Pamiętam, że kiedyś trzymając przekręcony kluczyć w aucie otwierały się lub zamykały szyby. Teraz ta funkcjonalność nie działa. Również wina zamka?
Pewnie ostatni już problem - brzęczyk. Jest to ten sam, który wydaje dźwięk po zapaleniu rezerwy? Po otwarciu drzwi i zapaleniu świateł jest cisza. Podejrzewam uszkodzenie brzęczyka w zegarach pod warunkiem że jest drugi. Z tym bym sobie poradził dokładając oddzielny brzęczyk.
Jak widać elektryka w 20 letnim Golfie strasznie szwankuje i kosztuje wiele nerwów
Pozdrawiam
Sprawdziłem lampkę na krótko i faktycznie, po podaniu +12V i otwarciu drzwi świeci, a po zamknięciu gaśnie. Najprawdopodobniej przewód ułamany jest w peszlu drzwi. Jako że nie chciałem tej wiązki ruszać, to przeciąłem ten kabelek i podłączyłem pod +12V z grubego czerwonego-białego kabla idącego do modułu. Kopertówka działa teraz poprawnie. Dodam że sprawdzałem właśnie po otwarciu drzwi, wiem o tym że po otworzeniu automatycznie zapala się światło
Odczytałem błędy, pojawiało się ich kilka, lewy tylny zamek pojawia się po każdym zamknięciu lub otwarciu auta - więc ten zamiennik to straszny szajs. Wygrzebałem stary zamek, posprawdzałem miernikiem, przetestowałem działanie i wygląda no to, że czeka mnie podmianka w wolnej chwili. I odpowiem sobie sam, że to przez niego nie działa deadlock. No bo skoro do zamka nie dociera poprawny sygnał, to nie zarygluje auta.
Kolejne błędy to prawy tylny zamek, ale pojawia się on sporadycznie i faktycznie tylko raz na jakiś czas zamek odmawia posłuszeństwa, na pewno pęknięty lut lub mikrostyk i też w wolnej chwili i przy lepszej pogodzie sobie z tym poradzę.
Sprawa kopertówki i zamków wraz z deadlockiem załatwiona, ale mam jeszcze pytanie odnośnie modułu komfortu.
Pamiętam, że kiedyś trzymając przekręcony kluczyć w aucie otwierały się lub zamykały szyby. Teraz ta funkcjonalność nie działa. Również wina zamka?
Pewnie ostatni już problem - brzęczyk. Jest to ten sam, który wydaje dźwięk po zapaleniu rezerwy? Po otwarciu drzwi i zapaleniu świateł jest cisza. Podejrzewam uszkodzenie brzęczyka w zegarach pod warunkiem że jest drugi. Z tym bym sobie poradził dokładając oddzielny brzęczyk.
Jak widać elektryka w 20 letnim Golfie strasznie szwankuje i kosztuje wiele nerwów
Pozdrawiam
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
Przepraszam za post pod postem, ale wpis wprowadza sporo do tematu.
Zająłem się zamkami. Lewy tył - przywrócony oryginalny z naprawioną płytką, prawy tył - przelutowany. Wszystkie zamki działają poprawnie. VAG nie pokazuje już żadnego błędu.
Sprawdziłem wiązkę idącą od drzwi do auta. Ułamane dwa przewody. Jeden to ten od kopertówki, drugi to niebiesko-szary, ale z tego co zauważyłem jest on od podświetlenia przycisków (obydwa polutowałem).
Deadlock i buzzer dalej nie działają. Drzwi się zamykają, ale nie ryglują. Odłączałem radio, bez skutku.
Możecie podpowiedzieć co jest wymagane by drzwi się ryglowały? Zamki sprawne, mikrostyki też. Błędów brak. Winny jest moduł komfortu?
Sam już nie wiem za co się brać, już kilkanaście godzin z tym walczę i powoli mam dość, ale chcę raz i dobrze załatwić tą sprawę.
Auto posiada moduł 1J0 959 799 H
Pozdrawiam
Zająłem się zamkami. Lewy tył - przywrócony oryginalny z naprawioną płytką, prawy tył - przelutowany. Wszystkie zamki działają poprawnie. VAG nie pokazuje już żadnego błędu.
Sprawdziłem wiązkę idącą od drzwi do auta. Ułamane dwa przewody. Jeden to ten od kopertówki, drugi to niebiesko-szary, ale z tego co zauważyłem jest on od podświetlenia przycisków (obydwa polutowałem).
Deadlock i buzzer dalej nie działają. Drzwi się zamykają, ale nie ryglują. Odłączałem radio, bez skutku.
Możecie podpowiedzieć co jest wymagane by drzwi się ryglowały? Zamki sprawne, mikrostyki też. Błędów brak. Winny jest moduł komfortu?
Sam już nie wiem za co się brać, już kilkanaście godzin z tym walczę i powoli mam dość, ale chcę raz i dobrze załatwić tą sprawę.
Auto posiada moduł 1J0 959 799 H
Pozdrawiam
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
żadne drzwi się nie ryglują czy tylko kierowcy? Na moje dalej jest problem z zamkiem w drzwiach kierowcy...no chyba że z wiązką pomiędzy zamkiem a silniczkiem szyby
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
Żadne drzwi się nie ryglują. Zamek we wszystkich stanach działa prawidłowo, obstawiam wiązkę i to od niej chciałbym rozpocząć diagnozę. Od czego zacząć? Główny moduł jest w drzwiach kierowcy, jak go sprawdzić?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
Jaki główny moduł?
U mnie jest identyczny problem...zamki raz się rygluja raz nie...kiedy się nie ryglują, to również nie działa centralny z pilota ale domykanie i otwieranie szyb już tak - także to nie wina pilota czy braku komunikacji z komfortem...alr może to wskazywać na problemy właśnie z zamkiem kierowcy.
Problem wystąpił po zmianie podnośnika szyby w drzwiach kierowcy więc zacznę od wiązki. Zamek przy okazji też przejrzę.
U mnie jest identyczny problem...zamki raz się rygluja raz nie...kiedy się nie ryglują, to również nie działa centralny z pilota ale domykanie i otwieranie szyb już tak - także to nie wina pilota czy braku komunikacji z komfortem...alr może to wskazywać na problemy właśnie z zamkiem kierowcy.
Problem wystąpił po zmianie podnośnika szyby w drzwiach kierowcy więc zacznę od wiązki. Zamek przy okazji też przejrzę.
Brak deadlock oraz światła w drzwiach w naprawianym zamku
Pisząc "główny moduł" miałem na myśli wiązkę przewodów idącą do złącza nad silnikiem wycieraczek w drzwiach kierowcy.
Tu mnie zastanawia to, że nie rygluje się nigdy. Co najciekawsze, po kupnie auta działało jak trzeba. Może jakiś przewód ze starości odmówił posłuszeństwa? Nie wiem już gdzie szukać. Komputer nic nie raportuje. U mnie centralny jest dokładany przeze mnie, dodatkowy moduł.
Tak się zastanawiam... Może ma to związek z tym, że wpiąłem też do instalacji przewód do domykania szyb, może to dokładany sterownik miesza mając kontakt ze stykiem domykania? Powinny się dosuwać przy dłuższym przytrzymaniu przycisku zamykania, ale rzecz jasna nie działa.
Tu mnie zastanawia to, że nie rygluje się nigdy. Co najciekawsze, po kupnie auta działało jak trzeba. Może jakiś przewód ze starości odmówił posłuszeństwa? Nie wiem już gdzie szukać. Komputer nic nie raportuje. U mnie centralny jest dokładany przeze mnie, dodatkowy moduł.
Tak się zastanawiam... Może ma to związek z tym, że wpiąłem też do instalacji przewód do domykania szyb, może to dokładany sterownik miesza mając kontakt ze stykiem domykania? Powinny się dosuwać przy dłuższym przytrzymaniu przycisku zamykania, ale rzecz jasna nie działa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości