Zmiana zegarów z VDO na MOTOMETER
: czw gru 28, 2017 03:18
Witam szanownych forumowiczów.
Posiadam Golfa MK3 TDI (Kombi, Joker, 1997) i wymieniłem w nim zegary bo poprzednie zostały bardzo oszpecone (wręcz zniszczone) przez poprzedniego właściciela. Zakupiłem "nowe" (wyjęte z MK3 TDI Joker HB) i po zamontowaniu nie pracują tak jak powinny tj. obrotomierz po uruchomieniu silnika od razu przekręca się na koniec skali (w trybie serwisowym na cyfrowym wyświetlaczu obroty wahają się między 8500-9300 RPM), nie wyświetla się przebieg całkowity (trip działa) i wskaźnik poziomu paliwa co jakiś czas opada do zera po czym wraca na miejsce (ok. 1/2 baku, tyle jest mniej więcej, tak wskazuje poprzedni zegar). Prędkościomierz działa poprawnie (wskazania pokrywają się z tymi na GPS), wskaźnik temperatury silnika jak i wszystkie kontrolki również działają no i zegarek po ustawieniu wyświetla aktualną godzinę tak jak powinien. Tutaj jest chyba główna przyczyna moich problemów. "Nowy" zegar to MOTOMETER (srebrne tarcze) a poprzednik to VDO (klasyczne czarne tarcze).
Przeglądałem temat o zegarach z Ibizy do Golfa 3 (LINK do tematu)i tam była wzmianka o wsadzie zegarów i jego modyfikacji. Właśnie w tej sprawie chciałbym zadać pytanie. Czy w moim przypadku taka modyfikacja jest w ogóle możliwa (jeśli tak to jakie są orientacyjne koszta i czy wiąże się to z fizyczną ingerencją w płytkę licznika)?
Posiadam Golfa MK3 TDI (Kombi, Joker, 1997) i wymieniłem w nim zegary bo poprzednie zostały bardzo oszpecone (wręcz zniszczone) przez poprzedniego właściciela. Zakupiłem "nowe" (wyjęte z MK3 TDI Joker HB) i po zamontowaniu nie pracują tak jak powinny tj. obrotomierz po uruchomieniu silnika od razu przekręca się na koniec skali (w trybie serwisowym na cyfrowym wyświetlaczu obroty wahają się między 8500-9300 RPM), nie wyświetla się przebieg całkowity (trip działa) i wskaźnik poziomu paliwa co jakiś czas opada do zera po czym wraca na miejsce (ok. 1/2 baku, tyle jest mniej więcej, tak wskazuje poprzedni zegar). Prędkościomierz działa poprawnie (wskazania pokrywają się z tymi na GPS), wskaźnik temperatury silnika jak i wszystkie kontrolki również działają no i zegarek po ustawieniu wyświetla aktualną godzinę tak jak powinien. Tutaj jest chyba główna przyczyna moich problemów. "Nowy" zegar to MOTOMETER (srebrne tarcze) a poprzednik to VDO (klasyczne czarne tarcze).
Przeglądałem temat o zegarach z Ibizy do Golfa 3 (LINK do tematu)i tam była wzmianka o wsadzie zegarów i jego modyfikacji. Właśnie w tej sprawie chciałbym zadać pytanie. Czy w moim przypadku taka modyfikacja jest w ogóle możliwa (jeśli tak to jakie są orientacyjne koszta i czy wiąże się to z fizyczną ingerencją w płytkę licznika)?