Zmiana zegarów z VDO na MOTOMETER

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Krzychu0987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr gru 27, 2017 20:45

Zmiana zegarów z VDO na MOTOMETER

Post autor: Krzychu0987 » czw gru 28, 2017 03:18

Witam szanownych forumowiczów.

Posiadam Golfa MK3 TDI (Kombi, Joker, 1997) i wymieniłem w nim zegary bo poprzednie zostały bardzo oszpecone (wręcz zniszczone) przez poprzedniego właściciela. Zakupiłem "nowe" (wyjęte z MK3 TDI Joker HB) i po zamontowaniu nie pracują tak jak powinny tj. obrotomierz po uruchomieniu silnika od razu przekręca się na koniec skali (w trybie serwisowym na cyfrowym wyświetlaczu obroty wahają się między 8500-9300 RPM), nie wyświetla się przebieg całkowity (trip działa) i wskaźnik poziomu paliwa co jakiś czas opada do zera po czym wraca na miejsce (ok. 1/2 baku, tyle jest mniej więcej, tak wskazuje poprzedni zegar). Prędkościomierz działa poprawnie (wskazania pokrywają się z tymi na GPS), wskaźnik temperatury silnika jak i wszystkie kontrolki również działają no i zegarek po ustawieniu wyświetla aktualną godzinę tak jak powinien. Tutaj jest chyba główna przyczyna moich problemów. "Nowy" zegar to MOTOMETER (srebrne tarcze) a poprzednik to VDO (klasyczne czarne tarcze).
Przeglądałem temat o zegarach z Ibizy do Golfa 3 (LINK do tematu)i tam była wzmianka o wsadzie zegarów i jego modyfikacji. Właśnie w tej sprawie chciałbym zadać pytanie. Czy w moim przypadku taka modyfikacja jest w ogóle możliwa (jeśli tak to jakie są orientacyjne koszta i czy wiąże się to z fizyczną ingerencją w płytkę licznika)?



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Zmiana zegarów z VDO na MOTOMETER

Post autor: Klaudek » czw gru 28, 2017 22:57

Krzychu0987, jak najbardziej jest możliwa, trzeba zmienić wsad w liczniku. Wiąże się to z fizyczną ingerencją w licznik.

Licznik który kupiłeś pochodzi nie od TD tylko od TDi i takie rzeczy są normalne jak założysz.Przebiegu nie pokazuje bo jest nakręcone ponad 600 kkm i wyświetla kreski ------.

Na pozycji 4 trybu serwisowego jest liczba cylindrów, w liczniku tdi będziesz miał napisane 4 (4 cylindry), w liczniku od td (trip 3.0 slbo 0.3 nie pamiętam już dokładnie).

Licznik od tdi w td pokazuje 10 razy zawyżone obroty
licznik od td w tdi 10 razy zaniżone.

https://www.youtube.com/watch?v=6ngbUZlI9Sg" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości