Schemat przekaźnika 409

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

locarno_old
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: pt gru 22, 2017 23:59

Schemat przekaźnika 409

Post autor: locarno_old » wt gru 26, 2017 17:54

Witam, poszukuję schematu przekaźnika 409 1J0 906 383 B



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat przekaźnika 409

Post autor: Qto » wt gru 26, 2017 18:06

co konkretnie potrzebujesz? bo schemat jest na przekaźniku...



locarno_old
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: pt gru 22, 2017 23:59

Schemat przekaźnika 409

Post autor: locarno_old » wt gru 26, 2017 18:47

Generalnie, to zakładam zabezpieczenie do samochodu i chcę odciąć pompę, ale tak żeby pracowała po otwarciu drzwi. Ma nie pracować przy kręceniu rozrusznikiem lub po odpaleniu silnika. I pytanie czy jest sens się w to bawić ? Jakie ma to znaczenie czy pompa będzie pracować po otwarciu drzwi czy nie ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat przekaźnika 409

Post autor: Qto » wt gru 26, 2017 21:09

locarno pisze:Generalnie, to zakładam zabezpieczenie do samochodu i chcę odciąć pompę, ale tak żeby pracowała po otwarciu drzwi. Ma nie pracować przy kręceniu rozrusznikiem lub po odpaleniu silnika.
możesz spróbować przeciąć kabelek czerwono/czarny przy skrzynce z przekaźnikami...jest to plus podczas kręcenia rozrusznikiem...spróbuj też kabelek czarny jest to plus po stacyjce. ECU podaje masę na przekaźnik, podobnie otwarcie drzwi kierowcy...otwarcie drzwi załącza pompę bez plusa po stacyjce. Potestuj na tych dwóch kabelkach, przecięcie którego jaki daje efekt...



locarno_old
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: pt gru 22, 2017 23:59

Schemat przekaźnika 409

Post autor: locarno_old » ndz gru 31, 2017 22:47

1.Czarny - Plus po stacyjce
-Pompa po wyłączeniu stacyjki się załączała i czasami nie potrafiła się wyłączyć.
-Zamki pracowały po włączeniu zapłonu
-Pompa nie pracowała po otwarciu drzwi

2.Potem odciąłem jakieś połączenie przekaźnika pompy paliwa z ECU i wszystko niby ok, ale wychodził błąd przekaźnika.

Czyli dalej nie wiem jak i co odciąć, aby pompa pracowała po otwarciu drzwi i żeby nie było błędu.

Udało mi się znaleźć taki schemat do tego przekaźnika 409:
Obrazek



Awatar użytkownika
BuX2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 18:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Schemat przekaźnika 409

Post autor: BuX2 » pn sty 01, 2018 14:09

Schemat dobry. Jak nie tamten to ten, jak nie ten, to są inne jeszcze inne różnią się tylko pinami do ECU w zależności od silnika i ilością załączanych przez ten przekaźnik oborników.
Obrazek

Wchodzisz otwierasz drzwi kierowcy komputer załącza przez mikrostyk w drzwiach pompę paliwa.
1. Czarny (15) po zapłonie już odpada, bo komputer może dawać mimo to sygnał do przekaźnika o stanie zapłonu. Chyba, że przeciąć go przed rozgałęzieniem do bezpiecznika komputera - nie wiem.
2. Filoletowo-biały do ECU po przecięciu nie komunikował się z przekaźnikiem i błąd jest oczywisty, ale wtedy też działała pompa po otwarciu drzwi kierowcy?

Ale i tak kluczowa sprawa. Jeśli to ma być zabezpieczenie przed kimś, to w jaki sposób chcesz go odpalać przez upoważnioną osobę?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat przekaźnika 409

Post autor: Qto » pn sty 01, 2018 14:41

czerwono/czarny próbowałeś?
Jeśli nic z tego nie wyjdzie, pozostaje odcięcie pompy na stałe...
BuX2 pisze:Jeśli to ma być zabezpieczenie przed kimś, to w jaki sposób chcesz go odpalać przez upoważnioną osobę?
ukryty włącznik?



Awatar użytkownika
BuX2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 18:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Schemat przekaźnika 409

Post autor: BuX2 » pn sty 01, 2018 16:48

Qto pisze: ukryty włącznik?
To jak przy załączonym ukrytym włączniku w pozycji NC do pompy paliwa miałaby przy okazji działać przy otwieraniu drzwi skoro obwód jest otwarty?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat przekaźnika 409

Post autor: Qto » pn sty 01, 2018 17:08

BuX2, no właśnie autor pyta czy da się tak zrobić...i napisałem na których kabelkach trzeba spróbować. Jak p po prostu odetniesz pompę, to wiadomo, że otwarcie drzwi jej nie załączy.



Awatar użytkownika
BuX2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 18:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Schemat przekaźnika 409

Post autor: BuX2 » pn sty 01, 2018 17:34

Dlatego pewnym rozwiązaniem byłby przekaźnik czasowy (który działałby ile tam działa w benzynie? 3-4 sekundy) po otworzeniu drzwi kierowcy podłączony do pompy paliwa z pominięciem załączania przez oryginalny przekaźnik właśnie ukrytym włącznikiem.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat przekaźnika 409

Post autor: Qto » pn sty 01, 2018 17:49

Byłby...mi osobiście nie chciałoby się tak kombinować. Jeśli oryginalnego przekaźnika (przy otwarciu drzwi działa on czasowo) nie da się odciąć tak jak autor chce, to bym po prostu odciął zasilanie z przekaźnika pompy do skrzynki bezpieczników (pamiętajmy że przekaźnik nie zasila tylko pompy) lub zasilanie samej pompy - jedno i drugie rozwiązanie i tak należy zrobić przez przekaźnik.



Awatar użytkownika
BuX2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: sob wrz 27, 2014 18:20
Lokalizacja: świętokrzyskie

Schemat przekaźnika 409

Post autor: BuX2 » pn sty 01, 2018 18:06

Jeśli nie chciałoby mu się kombinować, to nie osiągnie opcji z pompą i otwarciem drzwi.
Jak mu zależy, to może tym przekaźnikiem czasowym załączać tylko pompę, bo reszta i tak jest sterowana przez komputer, no... poza rezystorem grzewczym odpowietrzania skrzyni korbowej jeśli go jak ma. Albo zasilać wszystko to co zasila oryginalny przekaźnik skoro i tak zasila "zbędne" odbiorniki przy otwieraniu.
Wszystko zależy od tego co się chce osiągnąć, chęci i czy gra jest warta świeczki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości