Cześć
Na form jest mnóstwo tematów związanych z mikrostykiem lub zimnymi lutami w zamku. Roboty jest dużo i niedużo - zależy, kto jak na to patrzy. Bo trudne to to nie jest.
Przełącz lampkę w podsufitce w pozycję przy której zapala się przy otwartych drzwiach. Sprawdź, które drzwi po otwarciu nie zapalają lampki. Pewnie drzwi kierowcy już masz potwierdzone. Sprawdź resztę. Ja w swojej octavii miałem 3 zamki uwalone... koszt zamka od 70 zl wzwyż więć pomyśl jaki byłby koszt wymiany wszystkich. W każdym zamku, który nie działa masz 2 opcje co się mogło schrzanić. Mikrostyk zamka padł albo zimne luty w elektronice zamka.
Cała procedura rozbioru drzwi, dostania się do zamka, rozbioru oraz naprawy jest opisana na forach,YT itp. Jednakże jak jesteś początkujący jak ja wcześniej to polecam filmy tego pana:
https://www.youtube.com/watch?v=cvmOM4CEfbc&t=1s" onclick="window.open(this.href);return false;
Poszukaj a na jego kanale znajdziesz filmy pokazujące rozbiórkę oraz całościowy opis bebechów zamka w golfie 4. Tak dobrze tłumaczy, że aż trzeba przewijać do przodu bo się rozgaduje strasznie ale dzięki temu poznasz cały mechanizm.
Jeśli okaże się, że padł mikrostyk to kupujesz taki na allegro, który można zastosować zamiast oryginalnego:
http://allegro.pl/mikrostyk-zamka-audi- ... 78907.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V4NST7UL - hermetyczny. Nie baw się w te rozbieralne bo i tak trzeba stary zdejmować a jest na plastikowe nity i będziesz musiał tak czy owak przyklejać/ przykręcać nowy do obudowy zamka a jak robić to lepiej już stosując taki jak zaproponowałem
Wymiana polega na tym że wycinasz stary mikrostyk, Przykładasz nowy w miejsce starego tak aby ustawić go we właściwej pozycji a potem w obudowie zamka robisz wiertłem 2 mm dziury pod rozstaw otworów nowego mikrostyku. Niestety nie ma mikrostyków posiadających te same otwory co oryginały. Ja robiłem to na śruby 3 mm rozwiercając delikatnie mikrostyk. Nic mu się nie stało bo ma grube ścianki i nie powstała nieszczelność. Potem śrubkami 2 lub 3mm przykręcasz mikrostyk do obudowy stosując np podkładki sprężyste tak aby się nie odkręciło w trakcie użytkowania. Możesz delikatnie kątówką zjechać końcówki śrubek jeśli będą za bardzo odstawać od zamka. Przewody od starego mikrostyku przylutowujesz do nowego. I to wszystko jeśli chodzi o wymianę mikrostyku. Więce roboty jest z rozbiórką drzwi - szczególnie przód.
Mając zamek na wierzchu warto jest rozebrać też elektronikę zamka i poprawić miejsca lutownicze gdzie piny kostki wchodzą do zamka. Od wibracji/ trzaskania luty lubią pękać przez co może się okazać, że wymiana mikrostyku nie pomoże. Pewnie wiesz jak poprawiać luty to się rozpisywać nie będę.
W zasadzie to całą procedurę naprawy zamka powinieneś zacząć od sprawdzenia lutów. U mnie 1 z 3 zamków miał tylko uszkodzone luty. Zamek prawy tył czyli najrzadziej otwierany miał mikrostyk w super kondyci a 3 luty na płytce były wadliwe. W nim tylko poprawiłem lutowanie i działa do dzisiaj.
Acha - zanim cokolwiek zaczniesz robić to do sprawdzenia przewody w przelotkach drzwi. Jeśli tam masz popękane/ urwane kabelki to zacznij od naprawy w tym miejscu.
Rób rób bo tak samo jak Ty bałem się, że kiedyś kluczyki zostaną w środku. A mam tylko 1 komplet:P