Strona 1 z 1

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: wt cze 06, 2017 21:58
autor: grekteeeeeej
Siemanko Witam . Mam problem z moim golfikiem otóż wymieniłem alternator ponieważ był z nim problem i po wymianie szczotek nie ładował okazało się że cały srodek nadawał się do wymiany (podobno) no ale wymieniłem na nowy . I ładowanie wróciło niby wszystko ok. odpale go przejade sie zgaszę go i po 2-3 godzinach akumulator rozładowany do zera jedyne na co ma wystarczająco mocy to aby otworzyć drzwi centralnym zamkiem z pilota . Mechanikiem jestem niezłym bo poradze sobie z wieloma rzeczami ale elektryka to dla mnie czarna magia . Jak coś posiadam multimetr taki zwyczajny i z jego obsługą też średnio aczkolwiek z poradników z internetu podejrzałem jak sprawdzać czy jest pobór prądu po zgaszeniu silnika pokazuje 0,00 . Prosze poradźcie coś, może macie jakieś pomysły albo ktoś ma lub miał podobny problem ?
Pozdrawiam :D :D

Re: Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: wt cze 06, 2017 23:32
autor: Bora2005
Niestety, ale wszystko wskazuje na to, że "padł" akumulator. Po prostu, nie był doładowany z powodu uszkodzonego alternatora, i uległ zasiarczeniu. Istnieje procedura odsiarczania, lecz jest to skomplikowany i długotrwały proces i dzisiaj nikomu nie chce się w to bawić. Lepiej wymienić akumulator na sprawny (nowy).

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: śr cze 07, 2017 08:50
autor: grekteeeeeej
Właśnie otóż nie , wsadziłem akumulator 2 miesięczny z samochodu znajomego i dzieje się niestety ta sama akcja :(

Re: Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: śr cze 07, 2017 16:23
autor: Bora2005
W takim razie coś nie chce mi się wierzyć w ten pomiar upływu prądu "0,0" A. Przy podłączonym akumulatorze do instalacji zawsze jest on >0.0 A. Może źle dokonujesz pomiaru albo miernik jest niesprawny. Może opiszesz jak to robisz i jakiego używasz miernika.

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: śr cze 07, 2017 19:19
autor: grekteeeeeej
Pobór sprawdzam na multimetrze ustawionym na 5A i przykładając czarny kabel od miernika do klemy minusowej na akumulatorze a czerwony do minusowej klemy w samochodzie . A multimetr zwykły kupiony w bricomarche za 39,99 Mówie ten multimetr kupiłem specjalnie na potrzeby sprawdzenia tego nigdy wcześniej niestety nie miałem z tym do czynienia :(

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: śr cze 07, 2017 19:32
autor: Qto
skoro pokazuje 0 to na pewno coś jest nie tak z pomiarem (być może zły zakres ustawiony), bo np licznik będzie pobierał prąd zawsze (jeśli ma zasilanie oczywiście)...
Włącz światełko w podsufitce aby sprawdzić czy amperomierz coś pokaże - sprawdzisz czy urządzenie działa i czy jest prawidłowo podłączone.

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: śr cze 07, 2017 21:21
autor: marcin7x5
A przełożyłeś wtyczkę w gniazdo do pomiaru prądu? Masz 2 czy 3 wejścia w mierniku?

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: śr cze 07, 2017 21:55
autor: Hubi14
w multimetrze są zawsze minimum 3 gniazda, wspólne masowe, i jedno do pomiaru napięcia/rezystancji/małych prądów i drugi tylko do dużego Amperarzu, obstawiam błąd w sztuce i źle wykonywany pomiar :D

Re: Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: śr cze 07, 2017 22:46
autor: wesol
grekteeeeeej pisze:Pobór sprawdzam na multimetrze ustawionym na 5A i przykładając czarny kabel od miernika do klemy minusowej na akumulatorze a czerwony do minusowej klemy w samochodzie . A multimetr zwykły kupiony w bricomarche za 39,99 Mówie ten multimetr kupiłem specjalnie na potrzeby sprawdzenia tego nigdy wcześniej niestety nie miałem z tym do czynienia :(
Blad w opisie nie ma akumulator klem. Klema to klema i jest na kablu. Po rozpieciu obwodu zamknietego w szereg wstawiamy nasz miernik z nastawem na ampery lub mili ampery.

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: czw cze 08, 2017 00:19
autor: grekteeeeeej
No mam 3 wejścia, to jak to podłączyć aby wszystko poprawnie pomierzyć ? :D

Pobór Prądu na wyłączonym silniku

: czw cze 08, 2017 20:43
autor: marcin7x5
Wpinasz szeregowo czyli odpinasz kabel z klemą z bieguna aku i podpinasz jeden przewód do bieguna a drugi do klemy o przewodu. W mulimetrze przepinasz na wtyk do pomiaru prądu (A) oczywiście.