Witam odwiedzających. Mam pewien problem odnośnie licznika i centralnego zamka w moim aucie.
Zacznę od licznika. Ostatnio wyciągałem go, żeby wymienić spaloną żarówkę w desce a przy okazji trochę przeczyścić szybkę z kurzu. Noi tak sie stało że te wskazówki podczas mojej roboty trochę się tam przestawiły. Nie zwróciłem na to zbytnio dużej uwagi bo myślałem że w niczym to nie przeszkadza. Kiedy złożyłem do kupy i podłączyłem, nagle w tym momencie wszystkie wskazówki na zegarze cofneły sie w tył do oporu nie zatrzymując się na zerach. Ta sama historia z temperaturą i z poziomem paliwa. Próbowałem jakoś to nastawić ale za każdym razem jak podłączałem to wskazówki nadal robiły to samo. Nawet na podłączonym kombinowałem ale nie przyniosło to rezultatów.
Co do centralki po przekręceniu kluczyka w stacyjce sumiennie co 4 sekundy wysyła dźwięk coś w stylu włączonego kierunkowskazu. I dzieje się to cały czas dopóki nie zgaszę samochodu. Po rozebraniu okazało się że ten dźwięk wydobywa się z Większej prostokątnej kostki, do której jest przytwierdzona druga troche mniejsza. Co do kabli to widać, że jeden jest podłączony do drugiego innymi kolorami i zaklejony izolacyjką, a tak pozatym to na tej samej drodze są jakieś kępki innych powycinanych i powiązanych ze sobą, ale nie jestem w stanie powiedzieć od czego one są, musiałbym mieć jakiś schemat tych kabli a takiego nie mam. Nawet jeśli z elektryką nie da sie zabardzo pokombinować to jest możliwość zlikwidowania miejsca w którym wydobywa się ten dźwięk bez żadnych kłopotów ? Jeśli tak to jak? bo z elektryką to ja ciężko
Przestawienie wskazówek i "pstykający" centralny zamek.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Endriex
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 20:06
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: Golf 3
- Silnik: ADZ
Przestawienie wskazówek i "pstykający" centralny zamek.
Golf 3 GT by Endriex
viewtopic.php?f=88&t=616004
viewtopic.php?f=88&t=616004
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Przestawienie wskazówek i "pstykający" centralny zamek.
Masz już nowsze zegary motometer na silniczkach. w nich jest już łatwo znaleźć gdzie się zaczyna skala. Weź zegary do domu na stół. Wypnij zatrzaski żeby zdjąć przednią część obudowy. Przekręć w lewo wskazówkę aż będziesz czuł opór - wskazówka się zatrzyma. No i to jest właśnie ten punkt graniczny - początkowy w którym zaczyna się skala. Musisz tak ustawić wskazówkę żeby w tym momencie była na pierwszej kresce lub minimalnie przed nią. Jak nie chce Ci się ściągać to możesz ją kręcić w przeciwną stronę do wskazówek zegara, zrób 360 stopni i puść na początku skali. Żeby wskazówka w tym granicznym punkcie była tam gdzie pisałem. Dasz rade.
Co do tej centralki to nie pomożemy, jak ktoś pociął wiązkę i coś tam wstawił to skąd możemy wiedzieć co to jest ta kostka i te kable Bez oglądania ciężko stwierdzić.
Co do tej centralki to nie pomożemy, jak ktoś pociął wiązkę i coś tam wstawił to skąd możemy wiedzieć co to jest ta kostka i te kable Bez oglądania ciężko stwierdzić.
- Endriex
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: pt kwie 14, 2017 20:06
- Lokalizacja: Sanok
- Auto: Golf 3
- Silnik: ADZ
Przestawienie wskazówek i "pstykający" centralny zamek.
Klaudek dzięki nawet o tym niewiedziałem. Był pewien moment że chciałem kawałek plastiku do zegara przykleić żeby sie zatrzymywało na nim ale zbytnio januszowskie
A co do centralki zrobiłem najwięcej zdjęć ile mogłem, tzn z wierzchu kokpitu bo reszta wchodzi dalej w strone silnika kij wie jak daleko i gdzie.
A więc tak:
A co do centralki zrobiłem najwięcej zdjęć ile mogłem, tzn z wierzchu kokpitu bo reszta wchodzi dalej w strone silnika kij wie jak daleko i gdzie.
A więc tak:
- Kostka z której wydobywa się dźwięk wygląda ze środka tak
Od niej przyczepione są 2 wtyczki.
Główna większa prostokątna której kable rozsiane w różne strony.
I teraz tak. jedna mniejsza wtyczka która ma czerwone niebieskie i czarne kable łączy się z jakąś trzecią kostką bo dowiedziałem sie że taka też jest i nie kumam od czego jest. Aczkolwiek po odłączeniu centralka działa dalej.
Natomiast z ten głównej większej udało mi sie rozszyfrować kilka kabli:
2 żółte które podtrzymuje palcem idą do stacyjki przy kierownicy. A biała i brązowa (patrz 2 obrazek gdzie je trzymam) idą wprost do tej mniejszej kostki. A tak ona wygląda. Do niej jest tylko jedna wtyczka. I tu jest między innymi ta przeróbka (czarne z żółtym zawinięte zieloną izolacyjką)
Czerwony kabel z czarnymi paskami przechodzi przez bezpiecznik i dalej do silnika
Natomiast przerobiona czarna co ma tą izolacyjke przy kostce oraz brązowa biała zielona i niebieska idą wiązką do przerwy między drzwiami a wnętrzem
I tu sie rozdzielają do drzwi i do środka dalej
Teraz pozawijane kable przy kostce... Tam gdzie trzymam palcem czarne wychodzi bezpośrednio z tej kostki co jej środek jest na 1 zdjęciu (prawy górny róg po przybliżeniu może bedzie widać). A troche dalej po prawej stronie widać pozawijane zielone i żółte z zielonym paskiem kable. Obydwie idą z tej głównej wtyczki przy większej kostce.
Jak ktoś sie już orientuje o co chodzi to niech napisze, z góry dzięki i bede działać dalej
Golf 3 GT by Endriex
viewtopic.php?f=88&t=616004
viewtopic.php?f=88&t=616004
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości