Nie odpala, dymi na czarno, Problem z ustawieniem Nastawnika
: pn kwie 03, 2017 20:34
Witam
Panowie od jakiś 6miesięcy borykam się z nastawnikiem pompy w Golfie IV 1.9 TDI 110KM
Co jakiś czas zapalała się kontrolka od świec żarowych, ale auto jako tako jeździło.
W ostatnich dniach kontrolka świeciła praktycznie cały czas, aż do dzisiaj
Przychodzę do garażu i nie mogę odpalić auta. Auto zaskakuje po czym wchodzi na wysokie obroty i gaśnie, z rury wydechowej wydobywa się smuga czarnego dymu (zapewne nieprzepalona ropa).
Wziąłem się za demontaż nastawnika.
Sprawdziłem komputerem wartość RSW na zapłonie (była to wartość: 4,37V) taką też wartość zapisałem.
I tu już mnie coś zaczęło zastanawiać czemu taka duża wartość?
No nic robiłem to z Tatą (tata nikłe doświadczenie w tych sprawach)
Pod presją czasu zdjęliśmy nastawnik z pompy i pod spodem wisiały ze 4 duże sople sklejonych ze sobą opiłków (zapewne przyczyna niedziałania auta)
Zaczęliśmy czyścic nastawnik w środku (jeszcze nie skończyliśmy bo zastała nas noc, dokończymy w dniu jutrzejszym)
Moje pytanie do Was o co chodzi z tą wartością RSW ?
Jaką wartość mam ustawić przy zakładaniu nastawnika ?
Jeżeli dobrze pamiętam to jak kiedyś sprawdzałem RSW to u mnie było chyba na zapłonie 0,680V
Panowie od jakiś 6miesięcy borykam się z nastawnikiem pompy w Golfie IV 1.9 TDI 110KM
Co jakiś czas zapalała się kontrolka od świec żarowych, ale auto jako tako jeździło.
W ostatnich dniach kontrolka świeciła praktycznie cały czas, aż do dzisiaj
Przychodzę do garażu i nie mogę odpalić auta. Auto zaskakuje po czym wchodzi na wysokie obroty i gaśnie, z rury wydechowej wydobywa się smuga czarnego dymu (zapewne nieprzepalona ropa).
Wziąłem się za demontaż nastawnika.
Sprawdziłem komputerem wartość RSW na zapłonie (była to wartość: 4,37V) taką też wartość zapisałem.
I tu już mnie coś zaczęło zastanawiać czemu taka duża wartość?
No nic robiłem to z Tatą (tata nikłe doświadczenie w tych sprawach)
Pod presją czasu zdjęliśmy nastawnik z pompy i pod spodem wisiały ze 4 duże sople sklejonych ze sobą opiłków (zapewne przyczyna niedziałania auta)
Zaczęliśmy czyścic nastawnik w środku (jeszcze nie skończyliśmy bo zastała nas noc, dokończymy w dniu jutrzejszym)
Moje pytanie do Was o co chodzi z tą wartością RSW ?
Jaką wartość mam ustawić przy zakładaniu nastawnika ?
Jeżeli dobrze pamiętam to jak kiedyś sprawdzałem RSW to u mnie było chyba na zapłonie 0,680V