Strona 1 z 1

[B5 AEB] brak impulsu na cewki i pompę paliwa

: wt gru 13, 2016 11:09
autor: michao
Witam serdecznie, wracam po długim czasie z problemem z którym sobie nie radzę.
Pacjent - Passat B5 1.8t AEB 97r

Dwa tygodnie temu mój silnik skończył żywot więc była decyzja o zmianie silnika. Silnik został zmieniony na taki sam o takim samym oznaczeniu (goły słupek).
Przy próbie odpalenia samochód nawet nie myśli zaskoczyć, spokojny przegląd sytuacji i wniosek jest prosty - nie ma ani iskry na cewkach, nie startuje również pompa paliwa.
- wszystkie kable podłączone tak jak powinny być
- po podłączeniu Vaga nie ma błędów silnikowych
- sprawdzone przekaźniki, bezpieczniki, czujnik położenia wału, sonda, moduł zapłonu
- pompa paliwa po "ominięciu" impulsu działa i podaje paliwo
- rozrząd ustawiony poprawnie

Wszelka pomoc mile widziana, Panowie już nie wiem czego się czepić... Mógł paść sterownik silnika (komputer) z samego stania ?

[B5 AEB] brak impulsu na cewki i pompę paliwa

: wt gru 13, 2016 12:41
autor: grg474
wniosek jest jeden, którejś wtyczki nie spiąłeś
wg mnie - pomarańczowej T10

Re: [B5 AEB] brak impulsu na cewki i pompę paliwa

: wt gru 13, 2016 13:50
autor: michao
A gdzie znajduje się ta wtyczka ? Przy sterowniku silnika ?
Nadmienię że jedyne wtyczki które były odłączane to te przy komorze silnika oczywiście przy wyciągniętym aku.
Żadne inne tj przy sterowniku silnika, przy bezpiecznikach i przekaźnikach, na podszybiu nie były ruszane

[B5 AEB] brak impulsu na cewki i pompę paliwa

: wt gru 13, 2016 16:19
autor: grg474
no to ciekawie, bo ze sterownika silnika sygnały do obu urzadzeń przechodzą przez wtyczkę obok sterownika silnika a Ty tam nic nie ruszałeś

[B5 AEB] brak impulsu na cewki i pompę paliwa

: wt gru 13, 2016 16:45
autor: michao
Nie robię prac nad samochodem sam, dlatego żeby nie być gołosłownym oczywiście sprawdzę to o czym mówimy i dam znać, siądę trochę też nad schematami i posprawdzam czy przy wkładaniu silnika nie uwaliliśmy jakiegoś kabla w wiązce przez przypadek.
W między czasie za wszelkie podpowiedzi i sugestię które naprowadzą mnie na cel z góry dziękuję

[B5 AEB] brak impulsu na cewki i pompę paliwa

: wt gru 13, 2016 20:12
autor: grg474
michao, wyjmując silnik wypinano wiązkę, więc jest duża szansa, że akurat i tą wtyczkę - ja nie twierdzę że na 100% to tu przyczyna, tylko, że brak zasilania wskazuje na nią

[B5 AEB] brak impulsu na cewki i pompę paliwa

: śr gru 14, 2016 21:50
autor: michao
Problem rozwiązany !
Winowajcą okazał się jednak czujnik położenia wału, dopiero po wymianie na trzeci samochód odpalił, dziwne to bo wydawało mi się że Vag coś chociaż powiadomi o usterce a tu nic.
W każdym bądź razie temat do zamknięcia