Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: rejczel97 » śr lis 16, 2016 01:32

Witam.
Powoli kompletuję części do auta i chciałbym przeswapować wiązkę. Mam możliwość dostania całej instalacji z Octavii z 2003 roku z silnikiem ASV - wiadomo - sterownik EDC15vm który idzie pięknie po kablu i na tym mi najbardziej zależy (chipowanie, wywalenie immo i inne modyfikacje). Zastanawia mnie jedna rzecz, czy trzeba przekładać wszystko i lutować kostki do lamp, włączników, manetek, kostki stacyjki itd itd? W takiej wiązce już większość po CAN'ie idzie, więc zegary by też od Octavii wskoczyły bo są tak samo wyprofilowane(szybka) jak w mk3 więc może mi się uda jakoś wpasować. W mk3 airbaga mogę 'pominąć' bo jest niezależnym modułem(nie łączy się z ecu), jak i elektryczne szyby czy klimę. Czy odczyt spalania będzie możliwy tylko na zegarach z fisem? Tempomat da się zrobić tak jak przedtem - tj 4 kabelki i przełączniki czy jest coś bardziej skomplikowanego? Co mogę stracić na takim swapie? Lutowania kostek się nie boję, ale wiadomo, nie fajnie byłoby drzeć budę do zera z kabli :? Zdaję sobie sprawę , że po takim zabiegu posypie mi błędami od ABS'u i innych systemów, których nie ma i nie chce, a także nie będą działać wszystkie funkcje jakie miała skoda :D Chciałbym żeby to jeździło bezawaryjnie bo to moje jedyne autko :P Nie znalazłem na necie żadnego takiego tematu, mam nadzieje, że ktoś się wypowie i będę wiedział na co się szykować.
Z góry dzięki :pub:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: jeryk10 » ndz lis 20, 2016 20:53

Potrzebujesz tylko instalacje silnika z octavi ,instalacja świateł zostaje w mk3


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: rejczel97 » wt lis 22, 2016 00:00

jeryk10, Jesteś pewien? Przecież przy tym nowym sterowniku zegary lecą po CAN'ie, co za tym idzie są inne wtyczki do nich, więc chyba jak już będzie trzeba łączyć instalację ori z troszkę większym kawałkiem wiązki z octavii niż tylko silnikowa. Chodzi o to, żeby pokazywało mi kontrolki jakieś na tych nowych zegarach itd tak samo trzeba puścić do obd kable chyba? Masz kompletne schematy wiązek? Będzie to mój pierwszy swap wiązki w vw, kiedyś tylko modyfikowałem wiązki w starszym bmw, ale tam wszystko po kolei ma swój własny kabelek :P



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: grg474 » wt lis 22, 2016 20:00

rejczel97, zegary z golfa 4 da się wsadzić do mk3. musisz mieć wiązkę silnika i co najmniej kawałek wiązki budy bo wiązka silnika = jedna wtyczka sterownika silnika, wiązka budy spod maski zasila część elementów z silnika i sterownik silnika. Więc myślę, że nie do końca jeryk10, ma rację


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: rejczel97 » wt lis 22, 2016 21:13

grg474, Właśnie o tym mówie - też mi się tak wydaje. Da sie wsadzić zegary z mk4 do mk3 ale wiadomo, przednia szybka jest wyprofilowana w drugą stronę niż w mk3, a zauważyłem, że w tej octavii, z której mogę mieć wiązkę licznik jest można powiedzieć takiej samej budowy jak w mk3 - u góry szybka idzie w naszą stronę a nie jak w mk4 od dołu. Ogólnie licznikiem się nie przejmuję - do octavii z anglika chodzą po 30zł, byleby po CAN i żeby pokazywał co ma pokazywac - predkość, obroty, podswietlenie, świeczki, ostrzezenie o oleju, wodzie, hamulcu czy co tam jeszcze było :P . Najważniejsze jest żeby sterownik 012xx smigał i dał się robić po kabelku - to sie dla mnie liczy i dlatego chce tego swapa. Kupie pewnie cała instalację z takiej skody, schematy, obcinaczki i będę wywalał niepotrzebne rzeczy, a następnie łączył z wiązką budy mk3 :)



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: jeryk10 » ndz lis 27, 2016 11:58

rejczel97, nie chce mi się rozpisywać i tłumaczyć pomogę Ci na PW .


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: rejczel97 » pt sty 27, 2017 20:32

Dobra panowie, ponawiam temat swapu wiązki - za 2 stówki kupiłem calutką instalację z Octavii ASV z 2003r. Można swapować nawet abs i inne pierdółki :D
Sprawa jest taka że rozplątałem kable które przyszły i nasuwa się kilka pytań o wtyczki które są obecne w wiązkach komory.
Wiele z nich ma takie same numerki, do tego nie mogę znaleźć potwierdzonego pinoutu sterownika ani schematu.
Moze ktos mi podeśle schemat czy cos na maila o.rajchel@gmail.com
Dodam kilka zdjęć wiązek, może ktoś wie gdzie która bedzie szła. Już podkreślam że wiązki różnią się od tych przedstawionych w Etce dla golfa/skody 2003 z silnikiem ASV - u mnie jest więcej wtyczek.

Dwie takie same wtyczki idące razem z wtyczką do czujnika temp silnika, 3 pinowe, jedna w takiej koszulce jakby odpornej na ciepło. Nie są to wtyczki do czujnika na wale bo tą już wypatrzyłem. Czyżby czujnik poziomu oleju co bywał w misce od dołu(w koszulce) i wtyczka do impulsatora w skrzyni biegów(krótsza, zwykły przewód)?
ObrazekObrazek
Następnie pojedyńczy pin we wtyczce zaraz przy kostce do pompy wtryskowej, czyżby wtyczka do czujnika ciśnienia oleju w głowicy?
Obrazek
Dalej mam wtyczkę 12 pinową - wchodzi od boku w wiązkę idącą od sterownika do pompy, świec itd. Wg Etki jest to wtyczka od wiązki elektrycznego oświetlenia 1J0973837 - czy jest to w ogole potrzebne? Chyba że tu chodzi o przekazywanie informacji na zegary - alerty o za niskich parametrach itd. Odłączyłem ją od wiązki wnętrza.

Obrazek


Potem jakaś dwu pinowa kostka, oba przewody czarne - 1J0973752 - opis tak jak wyżej - wiązka el. oswietlenia.


Obrazek

I zostaje mi kawałek wiązki tej drugiej od sterownika co jest egr(nawet gościu zostawił mi zawór), sterowanie klapą gaszącą i chyba N75 tak? który bedzie który bo wszystkie takie same ? :P
Obrazek
Jeszcze mnie zastanawia jedna wtyczka zaraz obok przewodu plusowego i kostki opisanej przez etke jako 'element przyłączeniowy rozrusznika'
Jest dwu pinowa i opisali ją jako przełącznik przekładni - chyba nie wsteczny bieg bo wydawało mi się że on jest w wiązce karoserii.

Tak czy tak większość kostek będzie cięta i lutowane będą złącza starszego typu - żeby podeszło do AFN'a.
Najbardziej poratowałby mnie jakiś schemat tych wiązek żebym mógł połączyć komorę silnika na tej właśnie wiązce z wnętrzem MK3 - uprzedzam, że będą wstawione zegary z Golfa 4 - szyna CAN. Tak w ogole mogą być zegary z PD i angliki? Bo tanio chodzą z ASZ'ów 1/2fis angole a niby można poprzez VAG tacho wyłączyć immo i zmienić zapis mil na kilometry :D
Coś jeszcze mi będzie potrzebne do tego swapu? Przełączanie fis myśle zrobić na manetce MFA. Chciałbym podłączyć też tempomat. No i ma to śmigać bezawaryjnie i dać się robić po kabelku :D

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: ROBAL_26 » pt sty 27, 2017 23:07

rejczel97, tak ,wtyczka w koszulce termicznej idzie do czujnika poziomu oleju w misce olejowej , a ta druga do czujnika prędkości - impulsatora na skrzyni biegów ,ta pojedyncza to idzie do czujnika oleju umieszczonego w podstawie filtra oleju .ok wtyczka 12pinowa jest pewnie do podłączenia pompy wtryskowej bo występowały 10cio i 12pinowe .ok A wiązka nie jest czasem z silnika z klimą bo coś mi ta podwójna wtyczka tak podpada jakby szła do kompresora lub alternatora choć mogę się mylić ,co do tej ostatniej wiązki to musiałbyś wkleić ,bo ciężko z pamięci. :bajer:

Co widać na tej fotce .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: rejczel97 » pt sty 27, 2017 23:24

ROBAL_26, Dzięki za odpowiedz! :pub: Wiązka z octavii bez klimy, ta wtyczka 12 pinowa ma miejsca na 14 pinów i już rozgryzłem że łączy się z wiązką wnętrza - chociażby idzie do czujnika temp cieczy, czyli są to parametry podane na zegary :D znalazłem jakiś schemacik własnie na anglojęzycznych forach :D wtyczki do pomp były chyba 8 i 10 pinowe bo mam pompe w obudowie i z nastawnikiem z 1z i jest 8 pin, a tutaj mam 10 :D
Ostatni kawałek wiązki wyglada tak:
Obrazek
Jeszcze rozgryźć tą dwupinową kosteczkę zaraz obok tej 12 pinowej, jest to piersze 'odejscie w bok' patrząć od strony sterownika na częsci wiazki z pinami 82-121 :P



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: ROBAL_26 » pt sty 27, 2017 23:34

rejczel97, może być i tak z pompą ,a ta 12pinowa nie była czasem koło aku na błotniku ??? , ten co juz wymieniłeś wtyczkę to rozrusznik ,a ta podwójna to powinna się w taki razie jeśli nie było klimy to łączyć się z wiązką do alternatora ( wzbudzenia ). Co prawda ja mam PD-ka ale wiązki sa podobne. :grin:
Wiem że w octavii w tunelu plastikowym idącym od grodzi pod filtrem powietrza do aku jest kostka 2 pinowa do świec żarowych .


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: ROBAL_26 » pt sty 27, 2017 23:48

rejczel97, nie wiem czy to już masz al wkleje linki :
http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002/252/R/9
http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002/ ... 1/971008#7
http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002/ ... 1/971008#4
http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002/ ... /971030#24
http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002/ ... 971/971030
http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002/ ... 1/971030#4

i wg tego wychodzi że to nie jest złącze 10 pinowe przy grodzi a przy samym silniku , spróbuję dorwać kolegę z takim motorkiem to po robię fotki i popatrzę .ok


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

Awatar użytkownika
rejczel97
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: ndz lut 22, 2015 00:11
Lokalizacja: Mielec

Swap wiązki z Octavii ASV EDC15vm do MK3

Post autor: rejczel97 » pt sty 27, 2017 23:53

Czyli że jakiś moduł potrzebny do świeczek? Czy może z mojej leciwej wiązki na 8bitowcu coś zaadoptuje? :D

tutaj dorwałem jeszcze jeden schemacik i jest 12 kabelków z tej wtyczki co do środka leci, ale jak one idą potem w środku? Obrazek
Co prawda elektryk ze mnie żaden no ale :D inne schematy coś czaiłem a tutaj nie wiem jak je dalej puścić.
Wiem, że bedzie trzeba pchnąć jeszcze kilka kabelków do CANA w liczniku, a kostki licznikowe z wiązki octavii np połaczyć z wiązką licznikową MK3 według pinoutu żeby się zgadzało a co trzeba dodatkowo(fis, can) to oddzielnie puścić :D Myślę że będzie smigać. I jeszcze podobno może być problem z pedalem gazu, niektórzy przekładali z nowszego, ktos coś wie?


Dzięki wielkie za linki ! :pub:

UP:

na 2 i 3 linku ta 2 pinowa kostka jest oznaczona numerem 15 - przewody od niej ida na listwę świec zarowych czyli wiadomo od czego, znalazłem na wiązce budy wtyczkę od tego, idzie do przekaźnika a potem wraca do sterownika :D - także to mamy załatwione - myślę że tylko wtyczkę wykorzystam i połącze z ori wiązką TDI z mk3 :)
numer 16(14 pinowa ale ma tylko 12 kabelków, 2 ześlepione)- łączy się z wiązką budy zaraz obok wyjścia dużego złącza do pompy ABS i idzie do wnętrza - łączy się 2 kabelkami z 4 pinową kostką do temp cieczy - czyli blaty, tak samo z czujnikeim predkosci i czujnikiem oleju - parametry z zegarów - ale to trzeba jeszcze rozgryźć dokładnie gdzie co i jak - na schemacie jaki mam z golfa 4 jest coś źle bo pokazuje kabelki na pinach których nie ma i kostkę którą ustaliliśmy jako pod czujnik prędkości pokazuje jako złącze do Motronic engine control module czyli rozumiem że wiązka wnętrza w tym schemacie jest pod silnik benzynowy. Trzeba wyszukać jeszcze albo będę darł wiązkę wnętrza na strzępy ale kabli tam co niemiara :P

Ma ktoś może jeszcze rozpiskę kabelków w tych wtyczkach co w golfach/skodach itd szly przez podszybie? 5 kostek - biała, czarna, niebieska, pomarańczowa, brązowa. Trochę już rozpisałem, ale kolory się powtarzają, a nie mam miltimetru akurat żeby sprawdzić czy dobrze mam :(


Wszystko jest, jakby ktoś coś potrzebował na przyszłość: :bigok: :bigok: :bigok:
ObrazekObrazekObrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości