Strona 1 z 1

Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury

: pt paź 28, 2016 22:29
autor: B0rewicz0
Witam,
Zabieram się do sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej w moim MK4 1.6 16V BCB, według tej instrukcji: http://tnij.org/2sk1p46. Jest to instrukcja do Audi A6 ale myślę, że ze względu na budowę i działanie tego czujnika mogę taką samą procedurę zastosować w moim Golfie. Mam kilka pytań do was:

1. Czy wykres temperatury do rezystancji ze strony 7 będzie prawidłowy w moim przypadku?
2. Gdzie znajduję się wtyczka ECU i który to pin od czujnika temperatury?
3. "Earth connection (sender earth) – Wiązka przewodów silnika" czy ktoś może mi powiedzieć która jest to wiązka i gdzie w niej jest uziemienie?

Powodem dla którego chcę sprawdzić czujnik jest wskazówka która prawię cały czas wskazuję 0. Tylko czasami wskazuję 90 stopni. Oraz sporadyczne zdarza się iż muszę chwilę dłużej pokręcić rozrusznikiem aby odpalił.

Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury

: sob paź 29, 2016 16:00
autor: grg474
B0rewicz0 pisze:2. Gdzie znajduję się wtyczka ECU i który to pin od czujnika temperatury?
środek podszybia - pin 93 kolor niebieski
B0rewicz0 pisze:Powodem dla którego chcę sprawdzić czujnik jest wskazówka która prawię cały czas wskazuję 0
a to już inne przewody - bo sterownik silnika dostaje info o temp z tego samego czujnika który jest podwójny , wtedy np pin 1 czujnika idzie do pinu 4 wtyczki obok akumulatora a stamtąd do licznika pin 8, a pin 2 to masa z licznika dla wielu czujników

Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury

: sob paź 29, 2016 17:38
autor: B0rewicz0
grg474 dzięki za informację ;)

Sprawdziłem dzisiaj ten czujnik. Na początku Polskim Vagiem. Lecz niestety nie wiedziałem w którym bloku szukać informacji o tym czujniku więc postanowiłem sprawdzić go multimetrem. Ze względu iż do czujnika jest słaby dostęp musiałem wymontować go z króćca. Schłodzony w zimnej wodzie wskazywał między pinami A-B ->~1kOhm i również między pinami C-D->~1kOhm czyli jakieś 40 stopni (o wiele za dużo). Więc najprawdopodobniej przyczyną problemu jest czujnik. Nie posiadając nowego pod ręką zamontowałem stary tymczasowo.

W jaki sposób odpowietrzyć układ chłodzenia prawidłowo po takim zabiegu? Po uruchomieniu silnika i pracy przez ok 10 min zgasiłem go i odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego po czym dolałem do stanu płynu chłodniczego. Po jakiś 2 godzinach zajrzałem pod maskę i jeszcze raz musiałem dolać płynu. W sumie prawie litr płynu już wlałem. Czy wystarczy takie odpowietrzenie układu czy trzeba coś jeszcze wykonać? Jakiś odpowietrznik?

Test ciągłości przewodów do czujnika temperatury

: sob paź 29, 2016 19:25
autor: grg474
sam się odpowietrzy