Strona 1 z 1

Błąd czujnika temperatury paliwa G81

: śr paź 12, 2016 20:40
autor: mrozilla
Już od dłuższego czasu pojawia mi się błąd:
17571 - Czujnik temperatury paliwa (G81)
P1163 - 35-10 - przerwa/zwarcie z plusem - Sporadyczny
Obrazek
Rozumiem, że ten komunikat tyczy się tego czujnika widocznego na zdjęciu, bo w sieci jest sporo informacji o czujniku w nastawniku pompy wtryskowe, a o tym w wersji PD jest niestety mało.
W programie pokazuje temperaturę paliwa inną o parę stopni od temperatury płynu chłodzącego. Po odpięciu czujnika temperatura wyświetlana jest taka sama jak temperatura płynu chłodzącego. Po wyjęciu czujnika i zmierzeniu go w temperaturze około 20st.C mierząc opór multimetr pokazuje wartość 1490, a przy podgrzewaniu czujnika suszarką wartość ciągle spada. Wygląda na to, że czujnik jest sprawny. Ruszając wtyczką od czujnika gdzie zamiast czujnika wpięty jest multimetr również nie widać żadnych oznak tego aby gdzieś przewód był naderwany.
Po każdym skasowaniu błąd powraca.
Wcześniej dodatkowo był jeszcze błąd zacisku DF, ale okazało się, że odpowiada za niego wtyczka pod obudową akumulatora, była w takim stanie, że po ruszeniu wtyczka została w rękach, po naprawie i skasowaniu błąd nie powraca. Jedynie ten czujnik temperatury paliwa - ale wszystko wydaje się być w porządku, gdzie szukać przyczyny?

Re: Błąd czujnika temperatury paliwa G81

: śr lis 02, 2016 21:07
autor: mrozilla
Czy nikt nie ma żadnego pomysłu odnośnie zaistniałej sytuacji? Po wykasowaniu błędu i przejechaniu parunastu kilometrów problem powraca, nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić albo co zrobić aby wyeliminować problem skoro wynika z pomiarów, że wszystko działa prawidłowo... Chyba, że nie o ten czujnik chodzi, który sprawdzam tylko właśnie w tym silniku z tego co udało mi się na forach dowiedzieć chodzi właśnie o ten czujnik na przewodzie widoczny na zdjęciu...

Błąd czujnika temperatury paliwa G81

: czw lis 03, 2016 21:36
autor: grg474
no chyba to logiczne - czujnik G81 jest 2 przewodowy. Skoro wg ciebie czujnik jest sprawny to jest błąd w wiązce. Dajesz 2 przewody zamiast obecnych od sterownika silnika i błąd powinien zgasnąć, jak nie gasnie to wina czujnika