Błąd czujnika temperatury paliwa G81
: śr paź 12, 2016 20:40
Już od dłuższego czasu pojawia mi się błąd:
17571 - Czujnik temperatury paliwa (G81)
P1163 - 35-10 - przerwa/zwarcie z plusem - Sporadyczny
Rozumiem, że ten komunikat tyczy się tego czujnika widocznego na zdjęciu, bo w sieci jest sporo informacji o czujniku w nastawniku pompy wtryskowe, a o tym w wersji PD jest niestety mało.
W programie pokazuje temperaturę paliwa inną o parę stopni od temperatury płynu chłodzącego. Po odpięciu czujnika temperatura wyświetlana jest taka sama jak temperatura płynu chłodzącego. Po wyjęciu czujnika i zmierzeniu go w temperaturze około 20st.C mierząc opór multimetr pokazuje wartość 1490, a przy podgrzewaniu czujnika suszarką wartość ciągle spada. Wygląda na to, że czujnik jest sprawny. Ruszając wtyczką od czujnika gdzie zamiast czujnika wpięty jest multimetr również nie widać żadnych oznak tego aby gdzieś przewód był naderwany.
Po każdym skasowaniu błąd powraca.
Wcześniej dodatkowo był jeszcze błąd zacisku DF, ale okazało się, że odpowiada za niego wtyczka pod obudową akumulatora, była w takim stanie, że po ruszeniu wtyczka została w rękach, po naprawie i skasowaniu błąd nie powraca. Jedynie ten czujnik temperatury paliwa - ale wszystko wydaje się być w porządku, gdzie szukać przyczyny?
17571 - Czujnik temperatury paliwa (G81)
P1163 - 35-10 - przerwa/zwarcie z plusem - Sporadyczny
Rozumiem, że ten komunikat tyczy się tego czujnika widocznego na zdjęciu, bo w sieci jest sporo informacji o czujniku w nastawniku pompy wtryskowe, a o tym w wersji PD jest niestety mało.
W programie pokazuje temperaturę paliwa inną o parę stopni od temperatury płynu chłodzącego. Po odpięciu czujnika temperatura wyświetlana jest taka sama jak temperatura płynu chłodzącego. Po wyjęciu czujnika i zmierzeniu go w temperaturze około 20st.C mierząc opór multimetr pokazuje wartość 1490, a przy podgrzewaniu czujnika suszarką wartość ciągle spada. Wygląda na to, że czujnik jest sprawny. Ruszając wtyczką od czujnika gdzie zamiast czujnika wpięty jest multimetr również nie widać żadnych oznak tego aby gdzieś przewód był naderwany.
Po każdym skasowaniu błąd powraca.
Wcześniej dodatkowo był jeszcze błąd zacisku DF, ale okazało się, że odpowiada za niego wtyczka pod obudową akumulatora, była w takim stanie, że po ruszeniu wtyczka została w rękach, po naprawie i skasowaniu błąd nie powraca. Jedynie ten czujnik temperatury paliwa - ale wszystko wydaje się być w porządku, gdzie szukać przyczyny?