Przekładanie wiązek modułów komfortu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Przekładanie wiązek modułów komfortu
Witam!
Wiem, że na forum jest obfity temat związany z instalacją elektrycznych szyb i lusterek w aucie. Przeczytałem całość, postarałem się zrozumieć, ale niestety kable dla mnie dalej pozostały niewiadomą. Przede wszystkim rozchodzi się tutaj o moduł komfortu. Obecnie mam jednostkę sterującą centralnym zamkiem o numerze 1C0 962 258 N (trzy wtyczki). Zakupione już niemalże wszystko do montażu z wyjątkiem przełączników, ale najważniejsze to moduł 1J0 959 799 AH. Niby porównałem beżową (pomarańczową?) wtyczkę z 1C0 do tego z 1J0. Niby ilość, kolor* i umiejscowienie kabli się zgadza, zatem czy wystarczy przepiąć wtyczkę, skoro tak to wygląda? Czy jeśli w dwóch pozostałych wtyczkach 1C0 znajdę kolorystycznie pasujące kable do skompletowania drugiej wtyczki od 1J0, to wystarczy je przełożyć? No i co z nadmiarowymi, bo pewnie takie też będą?
Druga sprawa, na którą odpowiedzi nie znalazłem nigdzie... Z rozbitego golfa Varianta mam komplet blach, silniczków, wiązek i innych takich do drzwi. Patrząc po wiązkach wiem, że niektóre wtyczki idą do głośników, inne do przycisków, ale są też te, które mam wpiąć do auta i one będą przechodzić przez te gumowe osłony przy zawiasach. Kwestia taka, czy są tam fabrycznie miejsca do wpięcia (coś a'la puste miejsca w puszce bezpieczników)? Jak wygląda kwestia wpięcia wiązki tylnych drzwi, bo nie mam pojęcia, gdzie to może wchodzić Czy będę potrzebował do tego rozbebeszać podłogę**?
Pozdrawiam!
*czy kolor kabla zawsze odpowiada konkretnemu połączeniu, niezależnie od wersji wyposażenia?
**mam poduszki powietrzne w siedzeniach, więc przed całą operację pewnie będę musiał zajrzeć do akumulatora, odłączyć plus (czerwony), potem minus (czarny), a potem jechać z rozbiórką... Ale kwestia tego, czy mi się rozkoduje radio, jak potem godzinę ustawić, bla bla bla? Radio i tak mi coś teraz nie działa, więc ważniejsza kwestia - CD dalej będzie odtwarzać? No i czy takie odłączenie akumulatora nie sprawi, że automat zapomni do czego został stworzony?
Wiem, że na forum jest obfity temat związany z instalacją elektrycznych szyb i lusterek w aucie. Przeczytałem całość, postarałem się zrozumieć, ale niestety kable dla mnie dalej pozostały niewiadomą. Przede wszystkim rozchodzi się tutaj o moduł komfortu. Obecnie mam jednostkę sterującą centralnym zamkiem o numerze 1C0 962 258 N (trzy wtyczki). Zakupione już niemalże wszystko do montażu z wyjątkiem przełączników, ale najważniejsze to moduł 1J0 959 799 AH. Niby porównałem beżową (pomarańczową?) wtyczkę z 1C0 do tego z 1J0. Niby ilość, kolor* i umiejscowienie kabli się zgadza, zatem czy wystarczy przepiąć wtyczkę, skoro tak to wygląda? Czy jeśli w dwóch pozostałych wtyczkach 1C0 znajdę kolorystycznie pasujące kable do skompletowania drugiej wtyczki od 1J0, to wystarczy je przełożyć? No i co z nadmiarowymi, bo pewnie takie też będą?
Druga sprawa, na którą odpowiedzi nie znalazłem nigdzie... Z rozbitego golfa Varianta mam komplet blach, silniczków, wiązek i innych takich do drzwi. Patrząc po wiązkach wiem, że niektóre wtyczki idą do głośników, inne do przycisków, ale są też te, które mam wpiąć do auta i one będą przechodzić przez te gumowe osłony przy zawiasach. Kwestia taka, czy są tam fabrycznie miejsca do wpięcia (coś a'la puste miejsca w puszce bezpieczników)? Jak wygląda kwestia wpięcia wiązki tylnych drzwi, bo nie mam pojęcia, gdzie to może wchodzić Czy będę potrzebował do tego rozbebeszać podłogę**?
Pozdrawiam!
*czy kolor kabla zawsze odpowiada konkretnemu połączeniu, niezależnie od wersji wyposażenia?
**mam poduszki powietrzne w siedzeniach, więc przed całą operację pewnie będę musiał zajrzeć do akumulatora, odłączyć plus (czerwony), potem minus (czarny), a potem jechać z rozbiórką... Ale kwestia tego, czy mi się rozkoduje radio, jak potem godzinę ustawić, bla bla bla? Radio i tak mi coś teraz nie działa, więc ważniejsza kwestia - CD dalej będzie odtwarzać? No i czy takie odłączenie akumulatora nie sprawi, że automat zapomni do czego został stworzony?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekładanie wiązek modułów komfortu
...dlaczego tam nie piszesz?Garrison pisze:Wiem, że na forum jest obfity temat związany z instalacją elektrycznych szyb i lusterek w aucie. Przeczytałem całość
Wtyczka brązowa zostaje, nic nie musisz robić.
Z pozostałych, które masz podaj kolory kabli i numerację pinów...to podamy co z czym spiąć. Sporo kabli zostanie bo teraz centralny zamek jest sterowany z tego modułu...a po zmianie będize sterowany z silniczków szyb z których to będą wychodziły kable...a do samych silniczków od nowego komfortu będą tylko dwa kable CAN.
obecnie masz tam wtyczki (od przednich drzwi są na początku progów, pod plastikami...a od tylnych na słupku, widoczne po zdjęciu gumowej przelotki między drzwiami a autem)...także gdzie wpiąć jest, ale instalację trzeba dorobić wg opisu z tematu w FAQ.Garrison pisze:Z rozbitego golfa Varianta mam komplet blach, silniczków, wiązek i innych takich do drzwi. Patrząc po wiązkach wiem, że niektóre wtyczki idą do głośników, inne do przycisków, ale są też te, które mam wpiąć do auta i one będą przechodzić przez te gumowe osłony przy zawiasach. Kwestia taka, czy są tam fabrycznie miejsca do wpięcia (coś a'la puste miejsca w puszce bezpieczników)?
nakładki progów trzeba zdjąć...a aku odłączyć nie ze względu na poduszki a na to że będziesz grzebał w kablach pod napięciem. Oczywiście można to zrobić bez odłączania aku...ale bezpieczniej i pewniej odłączyć zasilanie.Garrison pisze:Czy będę potrzebował do tego rozbebeszać podłogę**?
Radio nie piszesz jakie masz...fabryczne będzie wołało o kod. Ustawienia (np stacje radiowe) trzeba będzie wprowadzić od nowa.
kolory kabli w aucie się powtarzają pomimo zupełnie innego znaczenia. Dotyczące tego samego urządzenia np oświetlenia w podsufitce kolory będą te same ale ich przebieg zupełnie inny w aucie z elektryką szyb lub centralnym zamkiem a zupełnie "gołym" samochodzie.Garrison pisze:*czy kolor kabla zawsze odpowiada konkretnemu połączeniu, niezależnie od wersji wyposażenia?
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu
No właśnie chciałbym sensownie na to odpowiedzieć i nie drażnić kogokolwiek, ale niestety pisząc tam nie otrzymałem odpowiedzi. Tutaj, zdaje mi się, że ludzie częściej zaglądają, bo o co nie zapytałem, to niemalże natychmiastowo pojawiła się odpowiedź Jeszcze muszę poznać dokładnie forum i zwyczaje, żeby nie być użyszkodnikiem, także przepraszam za wszelkie odpały.Qto pisze:...dlaczego tam nie piszesz?Garrison pisze:Wiem, że na forum jest obfity temat związany z instalacją elektrycznych szyb i lusterek w aucie. Przeczytałem całość
Teraz się zdziwiłem... W temacie grega było rozdzielenie 1J0 jako bez CAN, a 1C0 z CAN. Ja mam skompletowane wszystkie elementy na te bez CAN, a tu zonk. Nie mniej jednak przypuszczam, że te kable, to te opisane jako:Z pozostałych, które masz podaj kolory kabli i numerację pinów...to podamy co z czym spiąć. [...] a do samych silniczków od nowego komfortu będą tylko dwa kable CAN.
- Greg pisze:6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
- Qto pisze:POST DOTYCZY MODUŁU 1C0 962 258D
#zdjęcie użytkownika krissMK4
Starałem się opisać wszystkie piny. Niektóre kabelki zależą od wyposażenia, inne od rodzaju nadwozia...także nie wszystkie kabelki spotkamy w każdym aucie. W zależności od rocznika mogą także różnić się kolory kabli czy wtyczki pod drodze.
T5d - brązowa wtyczka na lewym słupku C
T6a - wtyczka zamka drzwi za kierowcą
T6b - wtyczka zamka drzwi za pasażerem
T8 - wtyczka zamka drzwi kierowcy
T8b - wtyczka zamka drzwi pasażera
T10i - czarna wtyczka na lewym słupku A
T10k - czarna wtyczka na prawym słupku A
T10l - czarna wtyczka na lewym słupku B
T10m - czarna wtyczka na prawym słupku B
T10n - brązowa wtyczka na lewym słupku A
T10p - brązowa wtyczka na prawym słupku A
T23 - zielona wtyczka sterownika centralnego zamka
T24 - szara wtyczka sterownika centralnego zamka
T32 - niebieska wtyczka licznika
T75 - wtyczka sterownika airbag
T23 zielona
1 – niebiesko/czerwony -> T10m/9 -> niebieski -> zamek drzwi za pasażerem T6b/2
2 – niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> zamek bagażnika
3 – niebiesko/liliowy -> T10p/9 -> niebiesko/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/2
4 – żółto/czarny -> szyberdach
5 – wolny
6 – niebiesko/żółty -> T10n/9 -> zamek drzwi kierowcy T8/2
7 – wolny
8 – czerwono/brązowy -> szyberdach
9 – wolny
10 – żółto/czerwony -> licznik T32/30; bezpiecznik 37 – Styk S
11 – biało/liliowy -> T10n/1 -> dioda w drzwiach, pin 2
12 – wolny
13 – liliowo/żółty -> T10n/3 -> zamek drzwi kierowcy T8/1
14 – liliowy -> T10p/3 -> liliowo/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/1
15 – niebiesko/czarny -> T10l/9 -> niebieski -> zamek drzwi za kierowcą T6a/2
16 – liliowo/czarny -> T10l/3 -> liliowy -> zamek drzwi za kierowcą T6a/1
17 – liliowo/czerwony -> T10m/3 -> liliowy -> zamek drzwi za pasażerem T6b/1
18 – zielony -> T5d/2 -> zielony -> zamek bagażnika
19 – niebiesko/szary -> oświetlenie wnętrza masa
20 – czerwono/niebieski -> oświetlenie wnętrza +
21 – niebiesko/biały -> licznik T32/3 - sygnał z prędkościomierza
22 – brązowy -> masa
23 – czerwono/żółty -> bezpiecznik 38
T24 szara
1 – liliowo/zielony -> T10p/7 -> żółto/zielony -> zamek drzwi pasażera T8b/6
2 – brązowo/zielony -> T5d/5 -> zielono/brązowy -> zamek bagażnika
3 – brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1
-> brązowo/niebieski -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
4 – brązowo/biały -> T10l7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6a/6
-> T10m/7 -> brązowo/biały -> zamek drzwi za kierowcą T6b/6
5 – brązowo/liliowy -> T10k/7 -> zamek drzwi pasażera T8b/8, lampka w drzwiach pasażera
6 – żółto/zielony -> T10n/7 -> zamek drzwi kierowcy T8/6
7 – brązowo/żółty -> T10i/6 -> brązowo/biały -> zamek drzwi kierowcy T8/8
-> brązowo/żółty -> lampka w drzwiach kierowcy
-> licznik T32/21
8 – żółto/niebieski -> T10n/5 -> zamek drzwi kierowcy T8/4
9 – liliowo/niebieski -. T10p/5 -> żółto/niebieski -> zamek drzwi pasażera T8b/4
10 – (BORA) brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1
-> brązowo/niebieski -> licznik T32/16
11 - wolny
12 – szaro/żółty -> T10n/2 -> zamek drzwi kierowcy T8/3
13 – szaro/liliowy -> T10p/2 -> szaro/żółty -> zamek drzwi pasażera Tb8/3
14 – szaro/czarny -> T10l/2 -> szary -> zamek drzwi za kierowcą T6a/4
15 – zielono/żółty -> T10n/6 -> zamek drzwi kierowcy T8/5
16 – szaro/czerwony -> T10m/2 -> zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/4
17 – zielono/czerwony -> T10m/6 ->zielony -> zamek drzwi za pasażerem T6b/3
18 – zielono/liliowy -> T10p/6 -> zielono/żółty -> zamek drzwi pasażera T8b/5
19 – zielono/czarny -> T10l/6 -> zielony -> zamek drzwi za kierowcą T6a/3
20 – czarno/liliowy -> bezpiecznik 6
21 – liliowo/biały -> sterownik airbag; T75//72
22 – zielono/brązowy -> zamek bagażnika (tylko Bora i Variant)
23 – szaro/biały -> linia K
24 – wolny
Mea culpa... Mam fabryczne radio Gamma. Co do kodu to poszukam. Jak nie znajdę to poszukam miejsca gdzie rozkodują Póki co CD odtwarza, stacji nie wykrywa (albo inaczej: częstotliwości są, ale tylko szumi), ale tym też się będę martwił kiedy indziej. Pewnie problem leży przy antence, czy coś.Radio nie piszesz jakie masz...fabryczne będzie wołało o kod. Ustawienia (np stacje radiowe) trzeba będzie wprowadzić od nowa.
Cóż... Bo nie mogło być zbyt kolorowokolory kabli w aucie się powtarzają pomimo zupełnie innego znaczenia. Dotyczące tego samego urządzenia np oświetlenia w podsufitce kolory będą te same ale ich przebieg zupełnie inny w aucie z elektryką szyb lub centralnym zamkiem a zupełnie "gołym" samochodzie.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekładanie wiązek modułów komfortu
tak, o te kable chodzi. Moduł 1J nie wymienia się informacjami z innymi sterownikami po CAN, 1C tak...ale sam w sobie wykorzystuje CAN do komunikacji z modułami przy silniczkach szyb.Garrison pisze:Teraz się zdziwiłem... W temacie grega było rozdzielenie 1J0 jako bez CAN, a 1C0 z CAN. Ja mam skompletowane wszystkie elementy na te bez CAN, a tu zonk. Nie mniej jednak przypuszczam, że te kable, to te opisane jako:
Greg napisał(a):
6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
czyli jakiś dobry człowiek już opis wrzucił Porównujesz to do tego co napisał greg...i już wiesz co z czym łączysz, co zostaje...a co musisz dorobić W razie wątpliwości pytaj.Garrison pisze:Co do drugiej wtyczki i jakie obecnie kable posiadam... Może być problem z opisaniem, bo nie mam dobrego zdjęcia, z którym bym mógł porównać jak to wygląda. Nie mniej jednak będę posiłkował się Twoim postem z 11 marca 2013 roku, coby nie było, że google i "szukaj" boli Ogółem porównując go do mojego, to jedna wtyczka nam odchodzi - mamy komplet według tego co powiedziałeś. Pozostałe dwie poniżej.
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu
Qto pisze:tak, o te kable chodzi. Moduł 1J nie wymienia się informacjami z innymi sterownikami po CAN, 1C tak...ale sam w sobie wykorzystuje CAN do komunikacji z modułami przy silniczkach szyb.Garrison pisze:Teraz się zdziwiłem... W temacie grega było rozdzielenie 1J0 jako bez CAN, a 1C0 z CAN. Ja mam skompletowane wszystkie elementy na te bez CAN, a tu zonk. Nie mniej jednak przypuszczam, że te kable, to te opisane jako:
Greg napisał(a):
6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
czyli jakiś dobry człowiek już opis wrzucił Porównujesz to do tego co napisał greg...i już wiesz co z czym łączysz, co zostaje...a co musisz dorobić W razie wątpliwości pytaj.Garrison pisze:Co do drugiej wtyczki i jakie obecnie kable posiadam... Może być problem z opisaniem, bo nie mam dobrego zdjęcia, z którym bym mógł porównać jak to wygląda. Nie mniej jednak będę posiłkował się Twoim postem z 11 marca 2013 roku, coby nie było, że google i "szukaj" boli Ogółem porównując go do mojego, to jedna wtyczka nam odchodzi - mamy komplet według tego co powiedziałeś. Pozostałe dwie poniżej.
O! Pojawiły się emotikony. Czyli zaplusowałem
Co do samego porównania... Proszę tylko potwierdzić, czy jestem na dobrej drodze. Na pierwszy ogień mamy:
1J0 ... AH - mowa o PIN3 w niebieskiej wtyczce.
1C0 ... N - mowa o PIN10 w szarej wtyczce.3. żółto/czerwony wtyczka niebieska zegarów - pin 30 lub do bezpiecznika 37 w skrzynce bezpieczników (dolutować się do kabelka od tego bezpiecznika)
Czyli z szarej wtyczki wyciągam kabelek z pin10 i wkładam na miejsce pin3 w niebieskiej, bo i tak idzie już do licznika/bezpiecznika 37 i będzie działać? Jeśli tak to idzie, to postaram się w najbliższym czasie machnąć jakąś listę dla siebie i wstawię tutaj do weryfikacji i dla potomnych. Obym nie musiał dorabiać zbyt dużo drutów, ale cóż... Jak się chce, to trzeba robić10 – żółto/czerwony -> licznik T32/30; bezpiecznik 37 – Styk S
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekładanie wiązek modułów komfortu
dokładnie takGarrison pisze:Czyli z szarej wtyczki wyciągam kabelek z pin10 i wkładam na miejsce pin3 w niebieskiej, bo i tak idzie już do licznika/bezpiecznika 37 i będzie działać?
żeby każdy tak wykazywał trochę inicjatywy a nie czekał na gotoweGarrison pisze:O! Pojawiły się emotikony. Czyli zaplusowałem
...gdybym teraz się rozpisywał, nie miałoby to sensu bo jak widać już kiedyś te wtyczki opisalem
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Przekładanie wiązek modułów komfortu
Dobra... Między pracą, a pracą, taka wstępna lista. Post będę edytował celem jej kompletowania. Ewentualne sugestie bardzo mile widziane!
Z zielonej lub szarej wtyczki do niebieskiej. [numer PIN w niebieskiej / opis z obu modułów / co gdzie, z czym, do czego / cytaty pokazują powiązanie opisu modułu AH do N/D].
1. Dorobić kabelek do PIN3 wtyczki grzania szyby - wystarczy wyjąć wtedy wtyczkę spod kratki i są już piny widoczne, a wtedy kabel lutować? Można ewentualnie jakiś wolny kabel (jeśli jakiś z tego wszystkiego rozpoznam) po prostu poprzepinać, jeśli starczy długości?
#screen z internetu. Wynik wyszukiwania "Golf 4 bezpieczniki".
Także prosiłbym o ocenę, czy to się jakkolwiek zgadza z realiami.
Mam nadzieję, że komuś się to kiedyś bardzo przyda i zaoszczędzi stresu!
Z zielonej lub szarej wtyczki do niebieskiej. [numer PIN w niebieskiej / opis z obu modułów / co gdzie, z czym, do czego / cytaty pokazują powiązanie opisu modułu AH do N/D].
1. Dorobić kabelek do PIN3 wtyczki grzania szyby - wystarczy wyjąć wtedy wtyczkę spod kratki i są już piny widoczne, a wtedy kabel lutować? Można ewentualnie jakiś wolny kabel (jeśli jakiś z tego wszystkiego rozpoznam) po prostu poprzepinać, jeśli starczy długości?
1J0 959 799 AH pisze:1. Brązowo/czarny - ciągniemy kabelek do wtyczki grzania szyby - pin 3
2. Pusty.1C0 962 258 N/D pisze:Brak odpowiadającego kabla.
1J0 959 799 AH pisze:Z pustego to i...
3. Z zielonej PIN10 do niebieskiej PIN3.1C0 962 258 N/D pisze:... Salomon nie naleje
1J0 959 799 AH pisze:3. żółto/czerwony wtyczka niebieska zegarów - pin 30 lub do bezpiecznika 37 w skrzynce bezpieczników (dolutować się do kabelka od tego bezpiecznika)
4. Z szarej PIN2 do niebieskiej PIN4.1C0 962 258 N/D pisze:10 – żółto/czerwony -> licznik T32/30; bezpiecznik 37 – Styk S
1J0 959 799 AH pisze:4. brązowo/niebieski - ciągniemy do pinu 5 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał otwarcia zamka kluczykiem w klapie)
5. Z szarej PIN20 do niebieskiej PIN5.1C0 962 258 N/D pisze:2 – brązowo/zielony -> T5d/5 -> zielono/brązowy -> zamek bagażnika
1J0 959 799 AH pisze:5. czarno/fioletowy - do bezpiecznika 6
6. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 7 - o ile dobrze rozumiem, to do tego przewodu dolutować drugi, który będzie szedł do drugiego słupka i to samo przy niebieskiej PIN9?1C0 962 258 N/D pisze:20 – czarno/liliowy -> bezpiecznik 6
1J0 959 799 AH pisze:6. pomarańczowo/brązowy - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 7
7. Pusty.1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
1J0 959 799 AH pisze:A po robocie...
8. Z szarej PIN7 do niebieskiej PIN8 - można przełożyć całość, czy to coś pogmatwa?1C0 962 258 N/D pisze:... jeździliśmy na zloty.
1J0 959 799 AH pisze:8. brązowo/żółty - licznik - pin 21 niebieskiej wtyczki
9. Trzeba dorobić kabel idący z niebieskiej PIN9 do wtyczek ze słupków A i B, piny 6.1C0 962 258 N/D pisze:7 – brązowo/żółty -> T10i/6 -> brązowo/biały -> zamek drzwi kierowcy T8/8
-> brązowo/żółty -> lampka w drzwiach kierowcy
-> licznik T32/21
1J0 959 799 AH pisze:9. pomarańczowo/zielony - łączy się z wtyczkami w słupkach A i słupkach B - pin 6
10. Pusty.1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
1J0 959 799 AH pisze:Gdyby kózka kwiecień plecień...
11. Z szarej PIN23 do niebieskiej PIN11.1C0 962 258 N/D pisze:To by... Tiaa.
1J0 959 799 AH pisze:11. szaro/biały - linia K - łączymy się z kablem tego samego koloru np niebieska wtyczka zegarów pin 25 lub wtyczka radia
12.Wziąć kabel (wypiąć jakiś wolny/nowy, przyciąć i zlutować razem?), wetknąć w niebieską PIN12 i podpiąć do kabla szaro-niebieskiego, który znajdziemy chociażby w PIN5 od wtyczki regulacji podświetlenia (to kółko obok poziomowania reflektorów?)1C0 962 258 N/D pisze:23 – szaro/biały -> linia K
1J0 959 799 AH pisze:12. szaro/niebieski - kabel od podświetlenia - możemy się dopiąć do jakiegokolwiek kabla w tym kolorze - jak nie możemy znaleźć - to pin 5 - wtyczki od regulacji podświetlenia obok włącznika świateł oraz wysyłamy do wtyczki w słupku A - strona kierowcy - pin 10
13. Pusty.1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
1J0 959 799 AH pisze:No co zrobisz?
14. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN14 - nie wiem do czego to ma być w 1J0 ... AH, dlatego kieruję się tym samym kolorem.1C0 962 258 N/D pisze:Nic nie zrobisz.
1J0 959 799 AH pisze:14. niebiesko/biały - musimy się dostać i dolutować do kabla o tym samym kolorze we wtyczce koloru pomarańczowego pin 6 - wtyczka ta znajduje się za przekaźnikami - po skosie do góry - jest wpięta w poziome mocowanie będące przejściem do przedziału silnika
15. Z szarej PIN3 do niebieskiej PIN15, ale we wtyczce bagażnika (krańcówka to T5 w tej klapie?) przełożyć kabel z PIN1 do PIN3? Niby pisze "dodatkowa" czyli teoretycznie można to olać. Jak to właściwie ma działać? Zaświecać kontrolkę jak otworzę bagażnik? Jest to konieczne?1C0 962 258 N/D pisze:21 – niebiesko/biały -> licznik T32/3 - sygnał z prędkościomierza
1J0 959 799 AH pisze:15. brązowo/czarny - ciągniemy do pinu 3 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał otwarcia klapy) lub jeśli mamy podświetlenie bagażnika - lampkę z diodą zaporową to możemy się dopiąć tam
16. Z szarej PIN19 do niebieskiej PIN16.1C0 962 258 N/D pisze:3 – brązowo/czarny -> krańcówka zamka bagażnika pin 1-> brązowo/niebieski -> licznik T32/16, kontrolka otwarcia bagażnika
1J0 959 799 AH pisze:16. niebiesko/szary - podpinamy się do podświetlenia wewnątrz (lampka nad lusterkiem)
17. Z szarej PIN21 do niebieskiej PIN17. Martwi mnie tylko ta rozbieżność... 50 a 75 pinów w sterownikach? Czyżby sterownik poduszek też trzeba będzie zmieniać?1C0 962 258 N/D pisze:19 – niebiesko/szary -> oświetlenie wnętrza masa
1J0 959 799 AH pisze:17. liliowo/biały - do wtyczki sterownika airbag - pin 34 wtyczki 50pinowej - sterownik wysyła sygnał o wypadku celem otwarcia wszystkich zamków centralnego
18. Z zielonej PIN20 do niebieskiej PIN18. Sugeruję się kolejnością kolorów (czerwone paski grubsze).1C0 962 258 N/D pisze:21 – liliowo/biały -> sterownik airbag; T75/72
1J0 959 799 AH pisze:18. czerwono/niebieski - zasilanie dla wtyczek w słupkach A i B - pin 2 + wtyczka od żarówki podświetlenia bagażnika - orginalnie już w tych wtyczkach powinniście mieć taki kabel - więc wystarczy dopiąć się do jednej z nich do tego koloru
19. Z zielonej PIN18 do niebieskiej PIN19.1C0 962 258 N/D pisze:20 – czerwono/niebieski -> oświetlenie wnętrza +
1J0 959 799 AH pisze:19. zielony - ciągniemy do pinu 2 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
20. Z zielonej PIN2 do niebieskiej PIN20.1C0 962 258 N/D pisze:18 – zielony -> T5d/2 -> zielony -> zamek bagażnika
1J0 959 799 AH pisze:20. niebieski - ciągniemy do pinu 4 wtyczki 5 pinowej klapy (dodatkowa - jest to sygnał dla zadziałania siłownika)
21. Pusty.1C0 962 258 N/D pisze:2 – niebieski -> T5d/4 -> niebieski -> zamek bagażnika
1J0 959 799 AH pisze:Żodyn...
22. No u mnie to nawet nie ma bezpiecznika nr14, dlatego dołożę, według zaleceń producenta, bezpiecznik 10A (czerwony). Dołożę jakiś kabel od niebieskiej PIN22 do bezpiecznika 14 - o to chodzi? Tylko jeden kabel między PINem, a bezpiecznikiem?1C0 962 258 N/D pisze:... niy znoloz.
1J0 959 799 AH pisze:22. czerwono/czarny - do bezpiecznika 14
23. Z zielonej PIN22 do niebieskiej PIN23.1C0 962 258 N/D pisze:Brak.
1J0 959 799 AH pisze:23. brązowy - masa
BEZPIECZNIKI:1C0 962 258 N/D pisze:22 – brązowy -> masa
#screen z internetu. Wynik wyszukiwania "Golf 4 bezpieczniki".
Także prosiłbym o ocenę, czy to się jakkolwiek zgadza z realiami.
Mam nadzieję, że komuś się to kiedyś bardzo przyda i zaoszczędzi stresu!
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Przekładanie wiązek modułów komfortu
Panowie wybaczą odkop, ale im dłużej w to brnę i szukam, tym bardziej nie ogarniam kwestii sterownika poduszek. Greg wspominał, że trzeba się wpiąć do jednego z pinów wtyczki liczącej sobie 50PINów, a czytając rozpiskę dla modułu podobnego do mojego - jest mowa o wtyczce 75PINowej. Pewnie nie tylko ja mam taki sterownik, bo elektrykę zakładało trochę osób. Na pewno ktoś też musiał mieć dylemat, no ale nie mogę znaleźć nigdzie jak sobie z tym poradził... W każdym razie zastanawiam się - sterownik poduszek ma dwie wtyczki, tj. 50PIN i 75PIN? Dla przodu i dla reszty? Czy może 50PIN jest dla dwóch poduszek, a jak mam fotele z poduchami (a przynajmniej tak wnioskuję po wyszytym napisie z boku oparcia) to mam 75PIN? Jeśli mam te 75PIN to coś się stanie, jak instalując kable na miejscu, wstawię z T75/72 do T50/34?
PS. Patrzyłem nawet po zdjęciach, ale kurde na żadnym sterownik nie jest ukazany w sposób umożliwiający odpowiedzenie sobie sammu.
PS. Patrzyłem nawet po zdjęciach, ale kurde na żadnym sterownik nie jest ukazany w sposób umożliwiający odpowiedzenie sobie sammu.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekładanie wiązek modułów komfortu
Sterownik poduszek Cię nie interesuje. Posta wcześniej przejrzę jutro bo dziś nie mam siły na taką ilość tekstu...skąd w ogóle te cytaty? wcześniej była mowa o moim opisie i grega...teraz mam rozkminiać co ktoś inny napisał? ...ehhh
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu
Spokojnie, to zmęczenie W cytatach znajdują się opisy poszczególnych pinów. Oba też są podpisane (tak jak normalnie jest nick osoby cytowanej, tak tutaj wstawiłem numery modułów). Ogólnie, to są to zestawienia "co z czym zamienić". Cały czas kręcę się wokół Twoich opisów i grega.Qto pisze:Sterownik poduszek Cię nie interesuje. Posta wcześniej przejrzę jutro bo dziś nie mam siły na taką ilość tekstu...skąd w ogóle te cytaty? wcześniej była mowa o moim opisie i grega...teraz mam rozkminiać co ktoś inny napisał? ...ehhh
PS. Sterownik nie interesuje mnie, gdyż? Chcesz mi powiedzieć, że po prostu przekładam kabel do odpowiedniego pinu we wtyczce nowego modułu?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Przekładanie wiązek modułów komfortu
"bogdyż" dane połączenie już istnieje, przekładasz kabel i gra - moduł komfortu ma gdzieś to, jaki masz sterownik. Co innego wrzucając komfort 1C mają sterownik poduch nie komunikujący się po CAN...Garrison pisze:PS. Sterownik nie interesuje mnie, gdyż? Chcesz mi powiedzieć, że po prostu przekładam kabel do odpowiedniego pinu we wtyczce nowego modułu?
nono...ale zdaje się nie są to cytaty ani moje ani grega...a za inne nie ręczęGarrison pisze: W cytatach znajdują się opisy poszczególnych pinów
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu
Znaczy się... Tam gdzie opisane kable to z Waszych rozpisek brałem (na 100% ctrl C i ctrl V!). Tam gdzie jakieś bzdety o kozach, kwietniu, Salomonie, to napisałem przy pustych by zapełnić cytaty. Dla estetykiQto pisze:"bogdyż" dane połączenie już istnieje, przekładasz kabel i gra - moduł komfortu ma gdzieś to, jaki masz sterownik. Co innego wrzucając komfort 1C mają sterownik poduch nie komunikujący się po CAN...Garrison pisze:PS. Sterownik nie interesuje mnie, gdyż? Chcesz mi powiedzieć, że po prostu przekładam kabel do odpowiedniego pinu we wtyczce nowego modułu?
nono...ale zdaje się nie są to cytaty ani moje ani grega...a za inne nie ręczęGarrison pisze: W cytatach znajdują się opisy poszczególnych pinów
Przekładanie wiązek modułów komfortu
ta czytam i czytam...
Zacznijmy od tego co chcesz przełożyć na co. Otóż przekładasz moduł komfortu nieobsługujący elektrycznych szyb na moduł obsługujący. różnica polega na tym, że Twój moduł komunikuje się z zamkami, a ten co chcesz włożyć komunikuje się z silniczkami szyb a poprzez nie steruje zamkami. W związku z tym samo przepinowanie wtyczek niewiele da, tak naprawdę tworzysz prawie całą wiązkę od nowa. We wtyczka w słupkach np nie posiadasz zasilania potrzebnego dla silniczków szyb (nie możesz wykorzystać obecnych przewodów bo ci wiązka zacznie się palić (inna średnica przewodów). Druga sprawa - można wykorzystać niektóre przewody ze starej wiązki np te co zamykaja i otwierają wszystkie zamki ( 2 przewody jako ewentualną linię CAN) bo idą do wszystkich drzwi.
Co zatem robić? Ja bym zrobił tak - wziął 2 schematy, ustalił, które przewody/kolory mogę do czego wykorzystać i ustalił co muszę dołożyć. Samo przepinowanie wtyczki komfortu to jest pikuś jak masz już wszystko rozrysowane
Zacznijmy od tego co chcesz przełożyć na co. Otóż przekładasz moduł komfortu nieobsługujący elektrycznych szyb na moduł obsługujący. różnica polega na tym, że Twój moduł komunikuje się z zamkami, a ten co chcesz włożyć komunikuje się z silniczkami szyb a poprzez nie steruje zamkami. W związku z tym samo przepinowanie wtyczek niewiele da, tak naprawdę tworzysz prawie całą wiązkę od nowa. We wtyczka w słupkach np nie posiadasz zasilania potrzebnego dla silniczków szyb (nie możesz wykorzystać obecnych przewodów bo ci wiązka zacznie się palić (inna średnica przewodów). Druga sprawa - można wykorzystać niektóre przewody ze starej wiązki np te co zamykaja i otwierają wszystkie zamki ( 2 przewody jako ewentualną linię CAN) bo idą do wszystkich drzwi.
Co zatem robić? Ja bym zrobił tak - wziął 2 schematy, ustalił, które przewody/kolory mogę do czego wykorzystać i ustalił co muszę dołożyć. Samo przepinowanie wtyczki komfortu to jest pikuś jak masz już wszystko rozrysowane
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
Re: Przekładanie wiązek modułów komfortu
Kwestia taka, że albo nie potrafię szukać, albo nie potrafię rozpoznać schematu. Niestety w Twoim wątku wygasły odnośniki, a po wyszukaniu w google nie mam rozpiski dla niebieskiej wtyczki T23. Rozumiem też, że beżowa również odpada i ją także trzeba zrobić od nowa?grg474 pisze:ta czytam i czytam...
Zacznijmy od tego co chcesz przełożyć na co. Otóż przekładasz moduł komfortu nieobsługujący elektrycznych szyb na moduł obsługujący. różnica polega na tym, że Twój moduł komunikuje się z zamkami, a ten co chcesz włożyć komunikuje się z silniczkami szyb a poprzez nie steruje zamkami. W związku z tym samo przepinowanie wtyczek niewiele da, tak naprawdę tworzysz prawie całą wiązkę od nowa. We wtyczka w słupkach np nie posiadasz zasilania potrzebnego dla silniczków szyb (nie możesz wykorzystać obecnych przewodów bo ci wiązka zacznie się palić (inna średnica przewodów). Druga sprawa - można wykorzystać niektóre przewody ze starej wiązki np te co zamykaja i otwierają wszystkie zamki ( 2 przewody jako ewentualną linię CAN) bo idą do wszystkich drzwi.
Co zatem robić? Ja bym zrobił tak - wziął 2 schematy, ustalił, które przewody/kolory mogę do czego wykorzystać i ustalił co muszę dołożyć. Samo przepinowanie wtyczki komfortu to jest pikuś jak masz już wszystko rozrysowane
No i przewody - 0,35mm i 1mm, do tego złączki N10335807 x16 i N90684505 x2 do zrobienia niebieskiej. W schemacie będzie uwzględnione, do którego pinu jaki kabel i złączka? Do beżowej podobny zestaw, tj. 0,35mm lub 1mm x11 + złączki ...807/...505?
I dwie ostatnie kwestie... Jeśli po spojrzeniu na schematy stwierdzę, że mnie to przerasta, to czy zwykły elektryk samochodowy byłby w stanie to podłączyć? Wiązkę obecnego modułu muszę powypinać po kolei z auta, czy na niechluja odciąć wtyczkę i zostawić? Trochę brutalne, ale wolę zapytać, niż się zastanawiać i popełnić jakiś błąd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości