Spadek obrotów i szarpanie przy załączeniu sie alternatora
: ndz lip 17, 2016 21:26
Witam.
Mam pewien denerwujący problem w moim samochodzie. Mowa o Vw Golfie Mk2 1.6 benzyna /RF/.
Otóż gdy silnik jest zimny przy odpalaniu auta bez dodawania gazu świeci sie kontrolka ładowania - okej, alternator nie ładuje, gdyż trzeba go lekko wkręcić na chwilke na obroty i lampka gaśnie. Ale... gdy kontrolka ŚWIECI silnik ma normalne obroty (900) i ładnie pracuje. Natomiast gdy przegazuje go i ta kontrolka zgaśnie, obroty spadają (ok. 750 - 800) i zaczyna trząść silnikiem i całą budą. Światła wtedy lekko przygasają(nawet minimalnie pulsują) ale gdy dodam gazu jest ok. I jest tak aż do rozgrzania silnika do 80 stopni. Potem jest wszystko okej.
Alternator Valeo - pasek nowy, dobrze napiety, regulator napięcia nowy. Ładowanie na alternatorze - 14,47 V - na akumulatorze - 14,38 V (bez świateł). Stan spoczynkowy - 12,5 V.
Alternator podmieniany był juz na inny - ta sama historia... Akumulator ma niecały rok - ale fakt, stał prawie pół roku w garażu nie odpalany. Ale jest chyba okej, nie rozładował sie nawet
Mam pewien denerwujący problem w moim samochodzie. Mowa o Vw Golfie Mk2 1.6 benzyna /RF/.
Otóż gdy silnik jest zimny przy odpalaniu auta bez dodawania gazu świeci sie kontrolka ładowania - okej, alternator nie ładuje, gdyż trzeba go lekko wkręcić na chwilke na obroty i lampka gaśnie. Ale... gdy kontrolka ŚWIECI silnik ma normalne obroty (900) i ładnie pracuje. Natomiast gdy przegazuje go i ta kontrolka zgaśnie, obroty spadają (ok. 750 - 800) i zaczyna trząść silnikiem i całą budą. Światła wtedy lekko przygasają(nawet minimalnie pulsują) ale gdy dodam gazu jest ok. I jest tak aż do rozgrzania silnika do 80 stopni. Potem jest wszystko okej.
Alternator Valeo - pasek nowy, dobrze napiety, regulator napięcia nowy. Ładowanie na alternatorze - 14,47 V - na akumulatorze - 14,38 V (bez świateł). Stan spoczynkowy - 12,5 V.
Alternator podmieniany był juz na inny - ta sama historia... Akumulator ma niecały rok - ale fakt, stał prawie pół roku w garażu nie odpalany. Ale jest chyba okej, nie rozładował sie nawet